By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

Paljoussanat.
ENAK  to trust sth/sb  maximum/minimum  dozens of exercise books  nowAdays  becAuse  enough_  through_  jotta = so (that)  yhtä –kuin.
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
VANHEMPAINNEUVOSTO Kokoontuu n. 3 krt / lukuvuosi Kokoontuu klo 18 Mahdollisuus keskusteluun muiden huoltajien kanssa Korvaa johtokunnan Joka luokasta.
T Software project – Final demo / 6 Metrix Workgroup Metrix Helsinki University of Technology Software Business and Engineering Institute.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Open Road    Relatiivipronominit Julie Silk, Riitta Silk.
EU monikielisyyttä edistämässä Hannele Nevalampi
Laadukkaita palveluja vaivattomasti Pohjois-Pohjanmaan maistraatti Oulun yksikkö Registration of foreign citizens.
Sukupuolen haasteet uskonnollisille yhteisöille –seminaari
LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership
Today’s Special ENA5 Fall älä jaa sanoja otsikon numero (älä muuta otsikkoa) sanamäärä ei saa ylittyä liikaa! sanaston monipuolisuus! ajattelun.
Today’s Special ENA5 Spring 2015 kirjoita paperiin nimesi kirjoita nimesi oikein älä jaa sanoja otsikon numero on oltava (älä muuta otsikkoa) kirjoita.
Substantiivit Substantiivit ovat jonkin ihmisen, eläimen, asian tai esineen nimityksiä. - a pupil - a horse - an orange - a chair - time - history.
ENA TODAY’S SPECIAL. otsikko oltava täysin oikein; numero pitää olla; ei alleviivausta! oma nimi oikeaan yläkulmaan; marginaaliin ei mitään.
Export Marketing Veikko Laine ”Product” = ? - What the producer produces and markets - What the customer buys - Tangible & Intangible - Concrete & Abstract.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
INFRA ry Vastuuhenkilö Eija Ehrukainen Ottaa käsiteltäväkseen myös asfalttialan ympäristöasiat Seurataan, vaikutetaan ja ohjeistetaan: Lainsäädännön muutokset.
Bohemian opinion (1570) Finnish opinion (northern lights (aurora borealis) = ”revontulet” which is ”fires of fox”)
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
Toomas Tärk Viron matkailun edistämiskeskus Viro. Avaa aistit yllätyksille.
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
SIIRTOMAAVALLAT 1900-luvun alussa IMPERIALISMI Euroopan maat hankkivat siirtomaita Afrikasta ja Aasiasta Erosi aiemmasta kolonialistisesta.
Erasmus+ Mitä se tarjoaa urheiluseuroille? WELCOME TO ERASMUS+
Tervetuloa suomen kielen kurssille!
Relatiivipronominit Relative pronouns.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
Can I Buy Renova Cream Online
LIITEKYSYMYKSET … vai mitä?.
Miten kerrotaan tekemisestä?
Words of quantity Open Road 6 pp
Perussanajärjestys Julie Silk, Riitta Silk 1 Open Road Open Road
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
Foster care in Helsinki
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
Ancient Egypt 3300BC-1000BC By: Katri & Eevi
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
MyData – asiakas keskiöön
Pilot Country Update Finland
Yhdessätekemistä yli rajojen
Introduction to decision analysis
Minoan and Mycenaean era
Lue tekstikirjan sivut tarkkaan
Vesikemian Professori
Filosofia ja kasvatustieteen metodologia.
Probability models and decision analysis
Optional A2 languages.
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Introduction to decision analysis
Espoo Learning City Picture: Mårtensbro Day Care Centre, Espoo.
NOFCA Meeting Stockholm NOFCA Meeting Stockholm
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
Language proficiency requirements implementation in Finland
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
The Indian act pg. 137.
Maailmanpolitiikan teoriasuuntaukset
Esityksen transkriptio:

By Learning for Integration ry

Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners here and there  the least number of foreigners in Europe.  In the beginning of the 1990s Somali asylum seekers fleeing the civil war in their country began arriving in large numbers. It was the first time that Finland had large number of unexpected asylum seekers.  In 2002 the total number of foreigners living in Finland was 69,397  Somalis, one of the biggest ethnic minorities, number 2,274.  Unemployment among them is 58 per cent.

Immigration issues in Finland: Somalis  57 percent of Somali immigrants were under 20 years old  Finnish educational system had no previous experience of handling large group of foreigners   they were expected to integrate by themselves  Somali youth differed in culture, family background and previous education  Parents were unable to assist their children with schoolwork because they had little education (unlike Finnish parents) and did not understand the Finnish language

Immigration issues in Finland: Somalis  Somali youth lack guidance in school, can lead to marginalisation and exclusion  Somali youth have lower grades in school, more difficulties  The number of Somali youth in higher education institutions is low

Immigration issues in Finland: Somalis  Only 40% of immigrants (not only Somalis) continue with their studies after 9th grade. 25% of these drop out

The Loveliest Girl in the World Project  The Loveliest Girl in the World – Maailman ihanin tyttö photography project meant to empower young women  sivu.htm sivu.htm

The Loveliest Girl in the World Project  The Loveliest Girl in the World is a community art project undertaken by photographer, art and social educator Miina Savolainen with ten girls from Hyvönen Children's Home. It has taken almost a decade to complete. The project is based on the idea of “empowerment” and the belief that everyone has the right to feel unique and special. The fairytale quality of the photographs reveals a truth often obscured by the rough and tumble of daily life - the person each young girl feels she really is inside. It allows the girls to regard themselves as strong and undamaged people.

The Loveliest Girl in the World Project

Sources ion+in+Finland+growing+fast/ ml

Sources  olet_syrjaytymisvaarassa/ tutkija-huolestui-somalinuorten- tilanteesta-suomen-systeemi-pettaa olet_syrjaytymisvaarassa/ tutkija-huolestui-somalinuorten- tilanteesta-suomen-systeemi-pettaa  -lotta-seminaaripitka lotta-seminaaripitka

Sources  0.pdf 80-muslimien-koulunk%C3%A4ynti-suomessa 2dbe604ff/ /application/pdf/ /Koti%20koulu%20ja%20maahanmuuttajalap set_Netti.pdf 0.pdf 80-muslimien-koulunk%C3%A4ynti-suomessa 2dbe604ff/ /application/pdf/ /Koti%20koulu%20ja%20maahanmuuttajalap set_Netti.pdf

Sources  sivu.htm sivu.htm