Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Advertisements

Avoin ammattikorkeakouluopetus. AVOIN AMMATTIKORKEAKOULUOPETUS  Opinnot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille koulutustaustasta,
Sosiaali- ja terveysala toimintaympäristönä, 5 ov Itä-Suomen koordinaattoreiden kokous Joensuun Tiedepuistolla /tk.
Suomen koulutusjärjestelmä
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
MASTO-Finna ja tiedonhankinnan ohjaus
MMM29:00/2003, (c) Maj-Lis Aaltonen Tutkimustiedon välitys  MATRI ja julkinen tutkimustieto  tutkimustiedon saatavuus  tutkimustiedon tuottaminen.
Savonian koulutus tulevaisuudessa Vararehtori Mervi Vidgrén
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
RUOKAPROVINSSI Food Province Province Alimentaire Matregion 食料産業先端地帯 Lebensmittelprovinz Продовольственная провинция.
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Virtuaaliammattikorkeakoulu Liiketoiminnan kehittäminen tuotantorengas
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
TTL Sosiaalisessa mediassa
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
Käyttäjäkokemuksen muodostuminen ja kehittäminen verkkoyhteisössä Maria Hyytiäinen Työn valvoja ja ohjaaja: Dosentti Timo Korhonen
Savonia-ammattikorkeakoulu on maakunnan aktiivinen kehittäjä, joka palvelee yhteistyökumppaneitaan kouluttamalla monitaitoisia ja oma-aloitteisia osaajia.
TAMPEREEN AMMATTIKORKEAKOULU TAMK TAMKIN RESURSSIT opiskelijaa 187,29 milj. mk 31,5 milj. euro 18 koulutus- ohjelmaa henkilöstö opetushenkilöstö.
Seuraava sivu Tekijä Marina Green-Järvinen, Tietotekniikka-ja kommunikaatiokeskus Tikoteekki.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
1 amk.fivirtualyh.fioncampus.fi Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu Tähtäimessä amk.fi.
KSAON ORGANISAATIOUUDISTUS 2010
TYÖLLISTYMINEN JEDUN OPISTOISSA TUTKINNOITTAIN VUOSINA Kulttuuriala.
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Työryhmän jäsenet  Eva Forssén Laurea  Kari Kataja HAMK  Antti Kauppi FUAS-liittouma  Pirjo Kuisma.
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Kirjastopalvelut Satakunta University of Applied Sciences | Library Services AMK-kirjastojen Finna-päivä LAMK, Fellmannia.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Oppimisfoorumi Tilanne AKTIVA ▲ Hyria Koulutus Oy ▲ VirtuaaliAMK.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Kirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti
OHJAUSJÄRJESTELMÄN KEHITTÄMISPROSESSIN KÄYNNISTYS Case: Hämeen ammattikorkeakoulu Tapani Pöykkö ja Birgitta Varjonen
W w w. h a m k. f i Jatkajakoulun verkkototeutus Jorma Saarinen, HAMK Jukka Ilmonen, LAMK Mauri Kantola, Turkuamk.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Tytöt teknologian taitajiksi
Luotettavaa tietoa KARELIA AMK, Kirjasto Sisältö o Miten tunnistat luotettavan tiedon? o Emme elä villissä lännessä - muista tekijänoikeudet!
Korkeakoulu pohjoisen Suomen tarpeisiin –7 850 opiskelijaa mukaan lukien n. 90 ulkomaista tutkinto- ja 180 vaihto-opiskelijaa n. 50 maasta aikuisopiskelijaa.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Copyright VirtuaaliAMK 1 Virtuaaliammattikorkeakoulun kirjastohanke Virtuaaliammattikorkeakoulun kirjastohanke Informaatiolukutaito osaksi oppimisprosessia.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Verkkokirjastohankkeen tilannekatsaus Yhteyshenkilöpäivät Tampere
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Virtuaaliammattikorkeakoulu Yhteyshenkilöpäivät Outi Vahtila
HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Anne Haarala-Muhonen Anni Tuomela Olli Wikberg
Copyright VirtuaaliAMK 1 Verkkokirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti Kaisa Rissanen Ammattikorkeakoulukirjastojen johtajien kokous.
Kymenlaakson digitaalinen pääkirjasto Kymenlaakson kirjastojen yhteinen sosiaalista mediaa hyödyntävä verkkosivusto Verkkotyöryhmä: Mika Hatakka, Sinikka.
Maatiaiskissat Suomessa
Opiskelijoiden vuosipalaute 2015.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
Salla Seppänen Koulutusvastuujohtaja Kulttuuri-, luonnonvara-, sosiaali- ja terveysala Savonia ammattikorkeakoulu Sosiaalialan AMK–verkosto VERKOSTOPÄIVÄT.
Kaivoshankkeen integrointi opetukseen Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opettajien neuvottelupäivät –
Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys ja muutoskykyisyys. Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys.
Opiskelijoiden vuosipalaute 2016.
IT-palvelut opetuksen tukena? Soile Väänänen suunnittelija, IT-palvelut
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
MTI:N PERUSTAMISEN VAIHEET
Suvi-verkoston kuulumiset
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Opetussuunnitelman rakennekuva AGROLOGI (AMK) 240 OP
MILLE ALALLE LÄHTISIN?.
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu Koulutusta, tutkimusta, kehittämistä
Avoin ammattikorkeakoulu
Tampereen ammattikorkeakoulu
Opetussuunnitelman rakennekuva AGROLOGI (AMK) 240 OP
Opetussuunnitelman rakennekuva AGROLOGI (AMK) 240 OP
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Esityksen transkriptio:

Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere, 30.3.2005 Informaatikot ja verkkoaineistot VirtuaaliAMK:n sisällöntuotantoprosessissa Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere, 30.3.2005

Verkkokirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –hanke Tavoitteet: Koota yhteen ja tehdä näkyväksi AMK-kirjastojen verkkopalvelut ja ammatillinen osaaminen verkkokirjastopalvelujen kehittämisessä Koordinoida AMK-kirjastojen palvelujen ja osaamisen integroitumista osaksi VirtuaaliAMK:n toimintaa ja virtuaaliopetuksen kehittämistä

Toteutus asiantuntijaryhmissä VirtuaaliAMK:sta informaatikko ja asiantuntijoita, AMK-kirjastojen informaatikkoja toiminta integroidaan osaksi AMK-kirjastojen kehittämistyötä kootaan yhteen AMK-kirjastojen virtuaalipalvelut ja osaaminen hyötyjinä koko AMK-verkosto: jaetaan kokemuksia sekä kehitetään yhteistyö- ja toimintamalleja

Asiantuntijaryhmät C.Infor- maatikot ja verkkoaineis-tot sisällön- tuotantopro-sessissa A. Digitaa- listen oppi-materiaalien hallinta B. Infor- maatioluku- taito D. Kirjas- topalvelujen käytettävyys VirtuaaliAMK-portaalissa E. Uudet verkkokir-jastopalvelut

Informaatikot ja verkkoaineistot sisällöntuotantoprosessissa Mallinnetaan: a) informaatikon roolia VirtuaaliAMK:n sisällöntuotantoprosessissa - informaatikon osallistuminen prosessin eri vaiheisiin b) kirjastojen verkkoaineistojen käyttöä VirtuaaliAMK:n sisällöntuotantoprosessissa - verkkoaineistojen käytön tehostaminen tuotantoprosessissa c) tiedonhankinnan opetuksen integrointia eri alojen verkko-opetukseen C.

Ryhmätyö Missä kohdissa ja miten AMK-kirjastot - informaatikot - (e-)aineistot - tiedonhankinnan ohjaus voisivat osallistua VirtuaaliAMK:n sisällöntuotantoprosessiin?

Tuotannon alat + koordinaattorit Yleiset aineet – Harri Kuusela, LAMK Yhteiskuntatieteet, liiketalous, hallinto – Mervi Niskanen, Savonia Tietojenkäsittely ja tietotekniikka – Ari Vesikko, VirtuAMK Kulttuuri – Matti Kilpiäinen, MAMK Sosiaali, terveys ja liikunta – Mika Laakkonen, RAMK Tekniikka ja liikenne – Olli Ilveskoski, HAMK Luonnonvara ja ympäristö – Annika Michelson, HAMK Matkailu, ravitsemus ja talous – Marita Antikainen, TurkuAMK

Informaatikkojen osaamista tarvitaan… Metatieto Tekijänoikeuskysymykset: aineistojen käyttöoikeudet, www-sivujen linkittäminen, lähteiden käyttö ja merkitseminen ”informaatikko verkossa” Tiedonhankinnan opetuksen integrointi eri alojen opintokokonaisuuksiin Yhteistyö VirtuAMK-hankkeiden kanssa, esim. Mentorointi-hanke …