Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: 16.12.2009, Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kuljetus Kovalainen Ma-Pe
Advertisements

Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
OULU ADVANCED RESEARCH ON SOFTWARE AND INFORMATION SYSTEMS Teppo Räisänen | Oulun yliopisto Facebook API Teppo Räisänen Tietojenkäsittelytieteiden.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Viikko 14 (2. – ) Maanantai: (2.4.) -9B: Pankkivierailu (lähtö klo 9.45) Tiistai: (3.4.) -9.LK: Ammattistarttiin tutustuminen ilmoittautuneille.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Creating methodologic al tools for wp2-wp4 Workpackage 1 UPDATE.
Toimintaympäristön muutos: Tutkijan työn ja tiedonhankinnan muuttuminen Gunilla Widén Informationsvetenskap Handelshögskolan vid Åbo Akademi
Viikko 18 (29.4. – 3.5.) Maanantai: (29.4.) - Tiistai: (30.4.) -9.LK: Rästikoe klo 8 luokassa C LK: Susiniemi -9.LK: Tanssiaiset klo Keskiviikko:
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Japanin alkeiskurssin kevätlukukausi 2014 AIKATAULU (ma – ke 9.4): ma klo – ke klo – Portti Japaniin –luentosarjan takia.
Tilastollisen tutkimuksen perusteet - 6 op
Tutor training – master & exchange tutors August 27th at Yläkertsi/KY.
Viikko 19 (6. – 10.5.) Maanantai: (6.5.) -Koulupoliisin liikennetunti salissa 1.-3.LK klo 10 ja 4.-6.LK klo 11 Tiistai: (7.5.) -Tulevien 1.luokkalaisten.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
EU monikielisyyttä edistämässä Hannele Nevalampi
YO-info K2015.
ABI-INFO KEVÄT 2015 SUOMALAIS-VENÄLÄINEN KOULU
S09-10 Onki-palvelut verkkoportaalissa Spring 2009 Erik Fallenius.
Viikko 45 (7. – ) Maanantai: (7.11.) -Yläkoulu: Tyttöjen salibandyturnaus klo 8-13 Rantakeidas Tiistai: (8.11.) -7.LK: Ehkäisevä päihdetyö-rastit.
Ryhdy kv-tuutoriksi! Kv-tuutoritoiminnastaKv-tuutoritoiminnasta: - Toimit uusien opiskelijoiden tukena ja autat heitä sopeutumaan opiskeluun! - Parannat.
Interaktio Otavan Opisto Jari Sarja. Interaktiivisuus oli jo ennen uusia medioita "a mutual or reciprocal action; interacting "(Hyperdictionary)
LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership
Heuristinen arviointi Käyttöliittymäseminaari Jere Salonen.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
Matkailu lentoasema lentolippu käsimatkatavara
Kielen opetuksen (tulevaisuuden)haasteet Petri Vuorinen vuorinen.wikispaces.com.
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
Sosiaalisen median mahdollisuudet yhdistystoiminnassa, 2 op
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
ENG Masters, part 2, Citing
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
SaLUT – Saimaan korkeakoululiikunta
SPINN - Project SPeed in INNovation ecosystem Kick off seminar - Brainstorming Workshop on the themes of interest - results Minna Takala Value.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Pääsihteerin rekrytointiprosessi - välipäivitys
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 7
Heippa taas! Kiva nähdä!.
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 4
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
Pilot Country Update Finland
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Yhdessä energisempi tulevaisuus - Energiansäästöviikko alkaa!
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Probability models and decision analysis : introduction
Probability models and decision analysis : introduction
Optional A2 languages.
Finnish Schools on the Move: Students’ physical activity and school-related social factors Henna Haapala.
Euroopan parlamentti – kansalaisten ääni
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Go international! Vaihtoinfopäivä
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Esityksen transkriptio:

Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: , Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin ja kokemuksiinne (lähinnä wikeihin ja blogeihin) ZEF-post-piloting-kyselyn tulosten perusteella. Tutustukaa (valikoituihin) tuloksiin etukäteen seuraavilla sivuilla! Etnemme haastattelussa kyselyn tulosten perusteella, kiinnittäen huomiota wikeihin ja blogeihin ja siihen littyyviin asioihin ja kokemuksiinne. Jaamme kyselyn tulokset ACP-ohjelman kautta, eli siinä pystymme jakamaan ruutua, ja jokainen voi vuorotellen kommentoida sitä. Haastattelua kestää n min Adobe Pro Connect (ACP) -ohjelmalla eli ryhmän voimin, ja kukin saa puheenvuoronsa tms. Tarvitsette vain tietokoneen, verkkoyhteyden ja lisäksi toimivan mikin ja kaiuttimet/kuulokkeet. Tarpeen vaatiessa kommunikointi onnistuu myös chatissa.

Aikataulu (Timetable) Haastattelu 1: - Aika: Ke klo Suomen aikaa Kanada (Regina, Saskatoon): klo 7.30 Englanti, Irlanti, Portugali: klo Alankomaat, Itävalta, Italia, Tsekki, Ranska: klo Suomi (Japanin vaihtarit, jo taas Oulussa); klo Tila: - Osallistujat: Laura Kemppainen (chat) Timo Suutari (chat)

Aikataulu (Timetable) Haastattelu 2: - Aika: To klo Suomen aikaa Kanada (Regina, Saskatoon): klo Englanti, Irlanti, Portugali: klo Alankomaat, Itävalta, Italia, Tsekki, Ranska: klo Suomi (Japanin vaihtarit, jo taas Oulussa); klo Tila: - Osallistujat: Petteri Nevalainenhttp://kokous.oamk.fi/inmo Harri Muikkula

Tulokset (valikoima) / Results (Selection) Design: Participants: 12 students (out of 19), carried out by means of the ZEF-method between 7 th and 10 th of December Results: see below, selection for INMO pedagogical settings’ documentation and course participants’ post-piloting interviews by Adobe Connect Pro on 16 th and 17 th of December 2009.

ViCaDiS Features I found the following features beneficial: Wiki

ViCaDiS Features I found the following features beneficial: Blog

Communication I found using ViCaDiS allowed to better communicate with other students.

Communication I found using ViCaDiS meant I communicated with students I wouldn’t otherwise have interacted with e.g. those in other countries.

Social Media and Learning How applicable are social media tools for learning related communication? Skype

Social Media and Learning How applicable are social media tools for learning related communication? Wikis

Social Media and Learning How applicable are social media tools for learning related communication?

Social Media and Learning How applicable are social media tools for learning related communication? Other Facebook ja MSN Messenger

Social Networks and Learning The freedom to select tools for learning and related communication facilitates learning.

Social Networks and Learning Students freedom to select social networks faciltitates learning.

Social Networks and Learning Digital Campus facilitates learning related social networking of students and teachers.

Social Networks and Learning Possibility to create social networks with the students in various fields enhances learning results.

ViCaDiS Campus’ and Tools’ Error Tolerance I was able to use the software right from the beginning, by myself, without having to ask for help.