Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: , Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin ja kokemuksiinne (lähinnä wikeihin ja blogeihin) ZEF-post-piloting-kyselyn tulosten perusteella. Tutustukaa (valikoituihin) tuloksiin etukäteen seuraavilla sivuilla! Etnemme haastattelussa kyselyn tulosten perusteella, kiinnittäen huomiota wikeihin ja blogeihin ja siihen littyyviin asioihin ja kokemuksiinne. Jaamme kyselyn tulokset ACP-ohjelman kautta, eli siinä pystymme jakamaan ruutua, ja jokainen voi vuorotellen kommentoida sitä. Haastattelua kestää n min Adobe Pro Connect (ACP) -ohjelmalla eli ryhmän voimin, ja kukin saa puheenvuoronsa tms. Tarvitsette vain tietokoneen, verkkoyhteyden ja lisäksi toimivan mikin ja kaiuttimet/kuulokkeet. Tarpeen vaatiessa kommunikointi onnistuu myös chatissa.
Aikataulu (Timetable) Haastattelu 1: - Aika: Ke klo Suomen aikaa Kanada (Regina, Saskatoon): klo 7.30 Englanti, Irlanti, Portugali: klo Alankomaat, Itävalta, Italia, Tsekki, Ranska: klo Suomi (Japanin vaihtarit, jo taas Oulussa); klo Tila: - Osallistujat: Laura Kemppainen (chat) Timo Suutari (chat)
Aikataulu (Timetable) Haastattelu 2: - Aika: To klo Suomen aikaa Kanada (Regina, Saskatoon): klo Englanti, Irlanti, Portugali: klo Alankomaat, Itävalta, Italia, Tsekki, Ranska: klo Suomi (Japanin vaihtarit, jo taas Oulussa); klo Tila: - Osallistujat: Petteri Nevalainenhttp://kokous.oamk.fi/inmo Harri Muikkula
Tulokset (valikoima) / Results (Selection) Design: Participants: 12 students (out of 19), carried out by means of the ZEF-method between 7 th and 10 th of December Results: see below, selection for INMO pedagogical settings’ documentation and course participants’ post-piloting interviews by Adobe Connect Pro on 16 th and 17 th of December 2009.
ViCaDiS Features I found the following features beneficial: Wiki
ViCaDiS Features I found the following features beneficial: Blog
Communication I found using ViCaDiS allowed to better communicate with other students.
Communication I found using ViCaDiS meant I communicated with students I wouldn’t otherwise have interacted with e.g. those in other countries.
Social Media and Learning How applicable are social media tools for learning related communication? Skype
Social Media and Learning How applicable are social media tools for learning related communication? Wikis
Social Media and Learning How applicable are social media tools for learning related communication?
Social Media and Learning How applicable are social media tools for learning related communication? Other Facebook ja MSN Messenger
Social Networks and Learning The freedom to select tools for learning and related communication facilitates learning.
Social Networks and Learning Students freedom to select social networks faciltitates learning.
Social Networks and Learning Digital Campus facilitates learning related social networking of students and teachers.
Social Networks and Learning Possibility to create social networks with the students in various fields enhances learning results.
ViCaDiS Campus’ and Tools’ Error Tolerance I was able to use the software right from the beginning, by myself, without having to ask for help.