Rendez-vous 21: what does it take to be 21 in the 21st century Maritta Riekki Myllytullin koulu CIMO 3.5.2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietokantakehitys kiinteäksi osaksi modernia ohjelmistokehitystä Vesa Tikkanen |
Advertisements

| Pasi Mattila | TOY - Tulevaisuuden oppimisympäristö
Mikroliuska-antennit
ohje kuunteluanalyysiin
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
1 Mittaamisen ja merkityksen ongelma? n Miten mitata –Osumat ja kävijämäärät n uudelleen lataamiset n proxyt n palomuurit –Asiakkaat ja asiakkaan toiminta.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pieni on parempi ! Koulujen koko ja laatu Peter Backa.
Kokonaisnäkökulma oppimistuloksista Ari Huhta Soveltavan kielentutkimuksen keskus Jyväskylän yliopisto
Small World - Big World Tavoitteena kouluhyvinvoinnin lisääminen – teoreettisena viitekehyksenä Päivi Hamaruksen Vaakamalli Vaihdetaan kiusaamiseen puuttumisen.
Jorma Ronkainen / IT-laitos
Tulevan ohjelmakauden ( ) suunnittelua Tiedonkulun tehostaminen ja koulutuksen kehittäminen B1.2 Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus,
YLEISPREESENS.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi eTwinning Yrjö Hyötyniemi Opetushallitus
KIRJASAMPO Tampere Mikä? Yhteisöllisiä ominaisuuksia ja semanttista webiä hyödyntävä kaunokirjallisuusaiheinen verkkopalvelu Tiedonhaun apuväline.
”Armageddon is near!” Maailmanloppu lähestyy!!! Kommunismi nousee uudestaan valtaan Venäjällä and in the other countries. Ei kun seuraavaan >
Myllypuron yläaste Tervetuloa!
Kielivalinnat 2. luokalla
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
Today’s Special Päivän pannu ENA otsikon numero on oltava; jos kirjoitat myös otsikon, sitä ei saa muuttaa älä koskaan kirjoita marginaaliin.
ENG Masters, part 2, Citing
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
SUOMEN PANKKI | FINLANDS BANK | BANK OF FINLAND Talouden haasteet Johtokunnan varapuheenjohtaja Pentti Hakkarainen Suomen Pankki 1.
Miksi käydä koulutuksessa? Erkki Rämö. Omat koulutukseni kuukauden sisällä  Mindtrek € + matkat  Keksijänpäivä 6.110€  Mediapäivä €
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
” Kippis! Skål! Cheers! Jamas! Serefe! Cin cin!”.
Suomi 1A Tiistai Docpoint Dokumenttielokuvafestivaali Helsingissä Miesten vuoro – Steam of life (2010)
Suomi 1A Maanantai 6. kesäkuuta 2016 ULTRA BRA. Hei kuule Suomi – Ultra Bra Hei, hei, hei vaan Suomi Hei joku Joensuu Hei Oulu oot Iloinen paikka ja kaupunki.
Opitaan yhdessä  Nordplus Junior ohjelmassa vahvistetaan pohjoismaisten ja balttialaisten koulujen yhteistyötä ja verkostoitumista. Laatu, luovuus ja.
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut Outi Tasala
iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom)
Infinitiivi + to-partikkeli
Maria Nyman, Pankkisali, Aleksanterinkatu 7
Work phrases Use the > key in your keyboard to check out the meanings of the following phrases one by one. Repeat until you know them well.
Relatiivipronominit Relative pronouns.
COMENIUS Ohjelman avulla tuetaan eurooppalaisten koulujen yhteistyötä ja niiden välistä oppilas- ja henkilökuntavaihtoa. Ohjelman tavoitteena on auttaa.
Hintan koulu.
Kysymysten muodostaminen
Healthy Cities konferenssi
LEED projektityö ohjeet – Porvoo Campus
Yleispreesens Ja be ja have -verbit.
Interrogative sentences
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
INFINITIIVI / ING-MUOTO
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
How should I ask my questions?
NAPOLEONISTA HITLERIIN
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
Introduction to decision analysis
Helsingin Saksalainen koulu
Kielivalinnat 2. ja 3. luokalla
ARCTIC MATERIALS TECHNOLOGIES DEVELOPMENT
Fly Further! Hakuaika (north2north haku loppuu 15.2.)
Fly Further! Hakuaika
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Otsikko – Aiheen nimi tähän
Kohti turvallisempaa tulevaisuutta -
Design thinking in teaching and case studies
Introduction to decision analysis
Hintan koulu.
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
vedestä, ilmasta ja tulesta.
SALASSAPITOSOPIMUS NON-DISCLOSURE AGREEMENT
QQML Qualitative and Quantitative Methods in Libraries
Kielivalinnat 2. ja 3. luokalla
X-ROAD ENVIRONMENTAL MONITORING
© Haaga-Helia StartUp School
KOMMENTTEJA ITÄ-SUOMEN MENESTYSTEKIJÖIHIN
Esityksen transkriptio:

Rendez-vous 21: what does it take to be 21 in the 21st century Maritta Riekki Myllytullin koulu CIMO

1. projekti: Restaurant Rendez-vous: Ranska, Saksa, Englanti, Espanja, Suomi – syntyi kontaktiseminaarissa Torinossa 2008

RV 21 tutkii, miten vuotta täyttävien oppilaiden toiveita ja tarpeita kohdataan tämänpäivän koulussa ottaen huomioon niin maailman kiivastahtisen muuttumisen, tekniikan kehittymisen, elinympäristön, työn luonteen muuttumisen – ja vielä sen, miten kaikki nämä yhdessä vaikuttavat ihmisten väliseen kanssakäymiseen

Oppilaat tutkivat kahden vuoden ajan, mitä tarkoittaa EUROOPPALAISUUS Lissabonin sopimuksen hengessä tutkailemme, mitä eurooppalaisuus on suhteessa luontoon, raha-asioihin, koulutukseen ja kulttuuriin C O R D I N A T O R S R V 21 B R U S E L S

FOURSCHOOLS ONEVISIONFOURSCHOOLS ONEVISION

RV21GERMANYRV21GERMANY

R V 21 G E R M A N Y

RV 21 ENGLAND

Topic 1: Why is my town built here? Objective: To show that the economic activity is an important factor in the settlement of most cities. G4 summit work: Using the documents of the 4 countries, the pupils will make a poster focusing on the part Economy plays in the development of a city. R V 21 F R A N C E

Kerho – oppilaat aina motivoituneita, pieni palkka kannustaa opettajiakin Tiimityö – työpari Tiedotus ja näkyvyys Job shadowing ja muu yhteistyö