A2-ranskan opiskelua monipistevideoneuvottelun avulla Mika Korpi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET MUODOT.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutustu tablettiin (taulutietokone)
Advertisements

Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
Ranskan etäopetus alakoulussa
Videoneuvottelutekniikasta ja -laitteistosta Ann-Marie Haapasalo
Muistit, apumuisti, cd-, dvd-levyt ja asemat, USB-muisti
1. 2 Rekisteröityminen •Rekisteröidy oppimisalustalle kohdasta kirjautuminen • ainstituutti.fi taihttp://vierumaki.valmentaj.
Susanna Plathan1 Bambuser Ohjeet videon tekemiseen
Moodlen ohje opiskelijoille
MEDIAN HYÖDYNTÄMINEN Ahlmanin ammattiopisto Esa Majava.
Animaation tekeminen:
Digitaalinen video Perusteet. Videokamerat • Analogiset VHS ja SHVS -kamerat • Digital 8 –kamerat –Digital 8 –kasetit tai 8 mm tai 8 Hi –kasetit • Mini.
Pia Hietala Annemari Siro Sirpa Tahvanainen
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Musiikin ryhmäkoulutus
Veera Meuronen, Krista Valtonen, Maija Sorvo, Irina Ainasoja, Veera Niskanen, Elisa Luukko, Matleena Mäki-Petäjä, Sara Nurmi, Olli Sarvilinna, Maija Kokkonen,
KÄSITYÖN VIRTUAALILUOKAT TOIMINTAMALLIN ESITTELY - VERKKO-OPETUS - - OPETTAJAVERKOSTO - - VERKKOMATERIAALIT - Pirjo Sinervo 2004.
MULTIMEDIAN MONET MUODOT
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Verkkotaitokoulutus Aloitus. Koulutuksen sisältö Verkonkäytön perustaitoja (3.11.) Tiedonhaku verkossa (10.11.) Työnhaku verkossa (17.11.) Asiointi ja.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON KIRJASTO Kirjastoinfot uusille opiskelijoille Tutorit ilmoittavat ryhmänsä infoihin Korpin kautta Infoja ke pe 5.9. ja ma.
Päivi Luoma - VIRTA -hanke VIRTA = Virtuaaliset Alueresurssit Virta vie kohti virtuaalimaailmaa.
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
Mikä ihmeen Office 365? Office 365
VIRTA-hanke Antti Huttunen. VIRTA-hanke Alkanut 2008 Rahoittajina Opetushallitus ja Turun opetuspalvelukeskus Alakoulun uudet oppimisympäristöt Pienryhmäiset.
Luento 1: mediakasvatuksesta kohti monilukutaitoa
ITKY100 Yliopisto-opiskelu ja opintojen suunnittelu, op, Syksy 2011 Vastaava opettaja (TJT) Pekka 1.
Laps’ Suomen -pilotista Kaukoon Äidinkielen etäopetusta ulkosuomalaisille lapsille Pertti Siekkinen Tietotekniikan tutkimusinstituutti, koulutusteknologiayksikkö,
Ympäristöverkko - ympäristökasvatusta avoimessa oppimisympäristössä Katja Piiksi TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet.
Multi- ja hypermedia historian ja yhteiskuntaopin opiskelussa Peik Niemi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET.
Tilastomatematiikkaa verkossa - Pythagoras-oppimisympäristö
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Skype & TeamSpeak RäsSe, Skype Skype Out  Soittaminen lanka- tai matkapuhelin.
Opit Ops-prosessissa Mikä ja miksi ?. Mikä on Opit? Opit on Wsoy:n tekemä Internetissä toimiva avoin oppimisympäristö, joka sisältää Wsoy:n tuottamaa.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi eTwinning Yrjö Hyötyniemi Opetushallitus
INF/DME Uusien ohjelmien ja aktiviteettien valmistelu Digitaalisen median ohjelmat ja aktiviteetit EP - Elektroninen painoviestintä TDM -
TIETOA VAPAAEHTOISEN A2-KIELEN (SAKSA, RANSKA) VALINTAAN LIITTYEN
Tietotekniikan peruskäsitteet
Atk-infot tutorryhmille Atk-keskus / Hannele Rajaniemi.
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Etäopetus pelittää verkossa Tampere ja Turku aktiviisina kehittäjinä Riitta Mäkelä-Metsälä | Antti Huttunen | Päivi Luoma.
JavaStation haastaa PC:n oppilaitoksissa Pasi Häkkinen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet muodot, Tampere-talo.
Connect Pro -verkkokokouksia käyttäviä etäopetusmalleja peruskoulussa VIRTA-hanke Turun opetuspalvelukeskus 2010.
II opponointi KOPPELO-projekti. Projektiorganisaatio Jäsenet: * Minna Hillebrand * Markus Silván * Antti Vanhanen * Marko Ylitalo Tilaajat.
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Etäopetuksen avustajien koulutus Asialista O Esittelyt ja yhteystiedot O Etäopetus Turussa O Connect Pron lyhyt esittely O Etätunnin.
Kottarainen Jyväskylän yliopisto - Sovellusprojekti WWW-pohjainen kyselysovellus.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Yliopiston suunnittelumalli Ohje: Näin tallennat suunnittelumallin käyttöösi omalle koneellesi.
Venäläistä kulttuuria aidoissa tilanteissa Kansainvälisyyskasvatusta Helsingin normaalilyseossa.
Ajatuksesta albumiin Digitaalikameran käytön jatkokurssi.
Kirjautuminen Opiskelijat kirjautuvat yleensä sisään vieraana. Kirjoita nimesi kenttään ja kirjaudu sisään. Voit kirjautua sisään myös omilla tunnuksilla.
Lauri Pirkkalainen. KONNEVESI AluUUesuunnitelma KONNEVEDEN BIOLUKIO BIOLUKIO KESKI-SUOMEEN.
Digitaalisen lastenkirjallisuuden haasteet kirjastoissa
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Tervetuloa Konnevedelle koskien kupeeseen
3. luokan englanti Vanhempainilta
3. luokan englanti Vanhempainilta
Ranskan ja saksan opettajan
KUOPION KAMPUSKIRJASTON IT-PALVELUT
Opettajan nimi | kurssin numero
Jyväskylän Demoyritys Oy
ISOverstaan virtuaaliluokkahanke
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
Kirjaston avoimet tietotekniikkaopastukset
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Esityksen transkriptio:

A2-ranskan opiskelua monipistevideoneuvottelun avulla Mika Korpi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET MUODOT

Miksi etäopetusta? Mika Korpi, MULTIMEDIAN MONET MUODOT A2-ranskaan ei tarpeeksi halukkaita yhdellä koululla Jyväskylän kaupungin kouluja yhdisti Cygnnet-verkko softapohjainen Halssila, Huhtasuo ja Pupuhuhta Ope viikon yhdellä koululla kontakti lähitapaamiset tekniikan opettelu tärkeitä

Laitteet: Power Macintosh 8500/ Mb ram, 4 Mb vram, 2 Gt kiintolevy 17" AppleMultiplescan näyttö kamera Philips Kamera Philips VCM7310 epäherkkä käsimikrofoni äänimikseri Vivanco (4 in, stereo out) videosignaalivaihtaja (3 sisään, 1 ulos) pyörillä kulkeva pöytä televisio videonauhuri Mika Korpi, MULTIMEDIAN MONET MUODOT

Mika Korpi, MULTIMEDIAN MONET MUODOT Ohjelmat: käyttöjärjestelmänä System 7.5.5, myöhemmin 8.0 Quicktime 2.5, myöhemmin 3.0 Apple VideoPhone (korkeintaan 6 monipisteyhteyttä, whiteboard, tiedostojen jako, chat) ClarisWorks 4 -monitoimiohjelma Netscape-selain WWW-sivut TopClass

perinteinen WSOY:n materiaali tekstikirja tehtäväkirja ääninauhat kameralla kuvaamalla/tallentamalla lisämateriaalia valkotaulu, TopClass Mika Korpi, MULTIMEDIAN MONET MUODOT Järjestäjä vaihtui viikottain tietokone, yhteys, kamera valkotaulu äänensäätö Materiaali

Ongelmia ma 8-9, pe ääniongelmat => mikrofonit tehtävien tallentaminen => aikaa yhteyden katkeamiset => puhelin opettajajohtoisuus Mika Korpi, MULTIMEDIAN MONET MUODOT eriyttäminen etä- ja lähiryhmien välillä enemmän koneita luonteva mahdollisuus koneiden käyttöön Parannusehdotuksia

Lopuksi Opettaja opettajalle uusi tilanne haastavaa ääntäminen kontakti oppilaisiin oppilailta vaaditaan paljon Oppilaat enemmän toimintaa äänen kuuluminen etäopetus +8/-2 ranska +8/-2 valkotaulu + helppokäyttöinen TopClass Mika Korpi, MULTIMEDIAN MONET MUODOT

Mika Korpi, MULTIMEDIAN MONET MUODOT koulutusteknologia - projektit