Finnair-konserni Osavuosikatsaus 1.1.-30.6.2010. Toimiala toipumassa Toimiala toipuu nopeimmin Aasiassa ja hitaimmin Euroopassa Alan voittoennuste kuluvalle.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oral Hammaslääkärit Oyj
Advertisements

Finnair-konserni Osavuosikatsaus Alalla varaudutaan kilpailun kiristymiseen •Kilpailu jatkui kovana, varsinkin Pohjoismaissa •Kaikilla.
Finnair-konserni Osavuosikatsaus Vaikeuksista huolimatta valoa näkyvissä Alan tappioennuste kuluvalle vuodelle oli 5,6 miljardia dollaria,
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Finnair-konserni Osavuosikatsaus Järki palaa pätkittäin, lentoalallekin •Monet lentoyhtiöt edelleen hatarassa taloudellisessa kunnossa.
Finnair-konserni Tilinpäätös oli rakennejärjestelyjen vuosi •Reittiliikenne muotoutumassa kasvavan Aasian- liikenteen ehdoilla •Keväällä.
Osavuosikatsaus Q Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Osavuosikatsaus Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Finnair-konserni Osavuosikatsaus Rohkaiseva alkuvuosi Reittiliikenteen kysyntä vahvaa, erityisesti Aasia vetää Finnairin markkinaosuus.
Finnair-konserni Osavuosikatsaus
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Osavuosikatsaus 01-03/2010 •Tulikivi-konsernin liikevaihto oli 10,7 me (11,0 me 01-03/2009). •Konsernin tulos.
Reinforcing your business
Finnair-konserni Osavuosikatsaus Toimiala kriisissä Matkustaja- ja rahtikysyntä selvästi alle viime vuoden Keskihinnat alamaissa liikematkustuksen.
Pari piirua osuustoiminnan suuntaan Pellervon päivä Pääjohtaja Reijo Karhinen.
Finnair-konserni Osavuosikatsaus
Finnair-konserni Tilinpäätöstiedote
Tilinpäätösinfo M Honkala TILINPÄÄTÖS 2000 Matti Honkala
Osakesuositukset Rovaniemen Osakesäästäjät Ry:n 10-vuotisjuhla
Finnair-konserni Osavuosikatsaus Lentomatkustus kasvussa, infrastruktuuri koetuksella Eurooppalaisten lentoyhtiöiden suorite kasvoi alkuvuonna.
1 MARKKINAKATSAUS RAHASTOPÄÄOMA SUOMALAISISSA SIJOITUSRAHASTOISSA.
KONE Positiivisella ja kasvumahdollisuuksiin tarttuvalla asenteella eteenpäin Pörssiaamu, 1. marraskuuta 2012 Toimitusjohtaja Matti Alahuhta.
Kevät 2003 Pörssi-illat 1 Jaakko Pöyry Group yritysesittely.
Finnair konserni Osavuositulos Alalla voimakas käänne huonompaan - Finnair edelleen eturivin eurooppalainen.
Finnair-konserni Osavuosikatsaus Toimialalla varovaista kasvua Kysyntä palannut vähin erin kuluvan vuoden aikana Liikematkustus lähtenyt.
Osavuosikatsaus Q3/2008 Exel Oyj Toimitusjohtaja Vesa Korpimies
Liikevaihto27,726,16,1 Liikevoitto1,81,76,5 Prosenttia liikevaihdosta6,56,4 Voitto ennen veroja1,71,63,0 Prosenttia liikevaihdosta6,16,2 Katsauskauden.
Tulos ennen satunnaisia eriä Me 7,1 6,5 3,3 4,3 4,
Finnair-konserni Osavuosikatsaus Alan tilanne haasteellinen vaikka öljy halpeni Pidemmällä tähtäimellä öljyn halpeneminen parantaa tuloksen.
Osavuosikatsaus tammi-maaliskuu Alkuvuoden kasvu suunnitellun mukainen Liikevaihto 294 M€ (236 M€), kasvua 25 % Liikevoitto 35 M€ (23 M€),
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Osavuosikatsaus 01-06/2010 Tulikivi-konsernin liikevaihto toisella vuosineljänneksellä 14,7 me (13,0 me 04-06/2009),
Juha Sivonen Tulikivi Oyj. Liikevaihto19,216,318,1 Liikevoitto0,71,7-61,6 Prosenttia liikevaihdosta3,410,6 Voitto ennen veroja0,51,7-69,3 Prosenttia.
Teknologiateollisuuden tilanne ja näkymät alueittain
Finnair-konserni Osavuosikatsaus Lentoyhtiöiden tulokset punaisella Koko toimiala on kriisissä, heikkoja tuloksia tiedossa Kysynnän heikentyminen.
Finnair konserni Tilikausi KRIISISTÄ KASVUUN 1999: Totuuden hetki 2000: Sopeutus ja eväät tulevaisuuteen 2001: Uusien rakenteiden sisäänajo.
Liikevaihto55,353,63,1 Liikevoitto5,04,219,2 Prosenttia liikevaihdosta9,17,9 Voitto ennen satunnaisia eriä4,94,314,4 Prosenttia liikevaihdosta8,87,9 Katsauskauden.
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. -Tulikivi-konsernin liikevaihto kolmannella vuosineljänneksellä oli 13, 5Meur (16,6 Meur 07-09/2008 ja tulos.
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Omakotirakentaminen hidastui voimakkaasti ja kuluttajien epävarmuus lisääntyi entisestään syyskuun aikana. Tämä.
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Juha Sivonen 2006 Tulikivi Oyj. Liikevaihto37,227,734,2 Liikevoitto3,41,892,0 Prosenttia liikevaihdosta9,26,5 Voitto ennen veroja3,31,793,8 Prosenttia.
Juha Sivonen 2006 Tulikivi Oyj. Liikevaihto57,741,140,5 Liikevoitto5,83,561,4 Prosenttia liikevaihdosta10,08,7 Voitto ennen veroja5,43,456,3 Prosenttia.
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
LT Q1 2007, Lännen Tehtaat Oyj OSAVUOSIKATSAUS Q1/2007 Matti Karppinen Toimitusjohtaja.
Metallien jalostus Suomessa Ennakkotiedot vuoden 2014 kehityksestä.
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Osavuosikatsaus 01-09/2010 Tulikivi-konsernin liikevaihto kolmannella vuosineljänneksellä oli 13,9 me (13,5.
Rahoitus-markkinoiden muutostuulet – globaalin yhtiön uhka vai mahdollisuus Minna Helppi
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Lännen Tehtaat Vuosi Tulos/osake , euroa IFRS.
Lännen Tehtaat Vuosi Tulos/osake , euroa IFRS.
Tilinpäätös 2004.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Liikevaihto66,569,9-4,8 Liikevoitto3,21,0236,4 Prosenttia liikevaihdosta4,91,4 Voitto ennen veroja2,10,21189,4.
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Liikevaihto31,636,6-13,6 Liikevoitto0,61,5-63,4 Prosenttia liikevaihdosta1,84,2 Voitto ennen veroja0,21,3-87,2.
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Liikevaihto14,619,2-24,2 Liikevoitto-0,30,8-133,2 Prosenttia liikevaihdosta-1,74,0 Voitto ennen veroja-0,60,6-191,7.
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
RGB Brändiuudistuksen värit Lehto Group Oyj Puolivuosikatsaus.
LASSILA & TIKANOJA OYJ VARSINAINEN YHTIÖKOKOUS
Finnair esittelyFinnair esittely Samu EskolaSamu Eskola
Yritystalouskurssi YTN ry Helsinki Miksi, mitä, miten  Miksi olette täällä? Tarpeet, toiveet,  Mitä haluatte tietää? Tuloslaskelma, tase,
Finnair-konserni Osavuosikatsaus
Finnair-konserni Osavuosikatsaus
Finnair-konserni Osavuosikatsaus
Finnair-konserni Osavuosikatsaus
Finnair-konserni Tilinpäätös
YIT-konserni Osavuosikatsaus 1-3/2008
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Varsinainen yhtiökokous 2018
Esityksen transkriptio:

Finnair-konserni Osavuosikatsaus

Toimiala toipumassa Toimiala toipuu nopeimmin Aasiassa ja hitaimmin Euroopassa Alan voittoennuste kuluvalle vuodelle on 2,5 miljardia dollaria Tuhkapilvi kuritti erityisesti eurooppalaisia lentoyhtiöitä, Finnairille 30 milj. euron suorat tappiot Matkustajakysyntä kääntynyt kasvuun Liikematkustus lähtenyt selvään nousuun, paitsi Suomessa Rahtikysyntä kasvaa voimakkaasti erityisesti Aasiassa Hintataso parantunut

Finnairin kannattavuus parani selvästi Voimakas parannus kysynnässä ja keskihinnoissa toisella neljänneksellä, liikevaihto nousi 10,8 %, Toiminnallinen tappio 13,6 milj. euroa, tuhkapilven vaikutus -30 milj. euroa Rahti selvästi voitollinen Tehostamisohjelma laski yksikkökustannuksia 6,4 % Yksikkötuotto reittiliikenteessä parani 5,8 % Matkustajakäyttöaste hyvällä tasolla Liiketoiminnan rahavirta kääntyi plussalle Tase- ja kassa-asema edelleen vahvat Täsmällisyys palautunut ja palvelun laatu korkealla

Merkittäviä avauksia uusille markkinoille Finnair ja Air Berlin yhteistyöhön jo loppuvuodesta Merkittävä avaus Euroopan ostovoimaisimmalle markkinalle Air Berlin oneworldin jäseneksi 2012 Kingfisherin oneworldjäsenyys avaa valtavat Intian markkinat Finnairille Viranomaisilta hyväksyntä yhteistyöhön oneworld jäsenten kesken Pohjois-Atlantin liikenteessä Yhteistyö Japan Airlinesin kanssa laajenee Euroopan sisäisille lennoille Flybe uusi kumppani syöttöliikenteeseen, potentiaalia laajempaan yhteistyöhön lähialueilla

Toiminnallinen tulos parani Q2/10Q2/09Muutos % Liikevaihtomilj. euroa 473,5 427,410,8 Toiminnalliset kulutmilj. euroa495,8485,12,2 Oikaistu EBITDAR*milj. euroa32,5-4,9- Oikaistu liikevoitto* eli toiminnallinen tulosmilj. euroa-13,6-53,2- Käyttöomaisuuden myyntivoitot ja kertaluontoiset erät milj. euroa1,10,2 - Johdannaisten käyvän arvon ja huoltojen valuuttakurssauksen muutos milj. euroa-20,824,2- Liikevoitto/-tappio (EBIT)milj. euroa-33,3-28,8- Tulos ennen verojamilj. euroa-37,9-31,6- *ilman myyntivoittoja, johdannaisten käyvän arvon muutoksia ja kertaluonteisia eriä

MEUR Kannattavuuden kehityssuunta oikea * Ilman käyttöomaisuuden myyntivoittoja, johdannaisten käyvän arvon muutoksia ja kertaluonteisia eriä Toiminnallinen liiketulos* vuosineljänneksittäin 2010

Yksikkötuottojen ja Yksikkökustannusten trendi myönteinen Muutos edelliseen vuoteen % Yksikkötuotot (EUR c/RTK)Yksikkökustannukset (EUR c/RTK)

Säästöohjelma alensi yksikkökustannuksia Q2/10 Q2/09 Lentotoiminnan yksikkökulut*c/RTK-6,4%-0,1% Lentotoiminnan yksikkökulut ilman pa-kuluja*c/RTK-3,3%+2,4% Palkat ja henkilösivukulutc/RTK-10,6%-3,1% Polttoaineetc/RTK-14,9%-6,4% Liikennöimismaksutc/RTK+6,6%+2,5% Maaselvitys- ja catering-kulut€/psgr.+7,5%-5,7% Myynti- ja markkinointikulut€/psgr.+21,6%-5,6% Lentokoneiden lease-maksut ja poistotc/RTK-11,2%+25,4% Muut kulut*c/RTK-1,5%1,7% * ilman johdannaisten käyvän arvon muutoksia ja kertaluonteisia eriä RTK = Revenue Tonne Kilometre = myyty tonnikilometri

Toiminta tehostuu Henkilöstö keskimäärin Henkilöä

Polttoaineen hinta nousussa

Finnairin kaukolaivasto kasvaa Yhtenäinen Airbus-kaukoliikennelaivasto, keski-ikä 2,5 vuotta Loppuvuonna vielä yksi A330-kone ja vuodenvaihteessa kaksi A340-konetta lisää, jolloin laivastossa 15 kaukoliikenteen Airbusia Viisi uutta Airbus A321ER-koneita lomaliikenteeseen Viimeiset MD-11-koneet myytiin, toinen Finnairin rahtiliikenteessä

Liikenne taas vahvassa kasvussa Tammi-heinäkuun liikennesuorite Reittiliikenne +5 % Matkustajakäyttöaste +4 %-yksikköä Aasian-liikenne +12 % Aasian-liikenteen bisnesluokka +40 % Bisnesluokan osuus koko kaukoliikenteestä 11 % Rahti +37 %

Aasia vetää hyvin Liikenne kasvaa kaksinumeroisin luvuin Finnairin markkinaosuus Aasian-liikenteessä kasvoi 12 % Aasian-liikenteen tuotot selvästi enemmän kuin Euroopan- liikenteen tuotot Uusia avauksia ensi vuonna Päivittäinen suora lento Singaporeen ensi kesänä Lähes kaksi päivittäistä Hongkongiin Keväällä lisävuoroja nykyisiin Aasian-kohteisiin Lisäysten jälkeen yli 70 viikkovuoroa Aasiaan Rahtikonereiteillä Souliin ja Hongkongiin rohkaiseva alku

Lisää vuoroja Aasiaan Kesän vuorotiheys Finnairin Aasian-kohteisiin Finnairin Aasian-liikenteen viikkovuorojen kehitys

Aasian-liikenne on Finnairin leipälaji Reittiliikenteen maantieteellinen jakautuma Myydyt henkilökilometrit tammi-kesäkuu 2010

Rahoitus turvattu Loppusuoralla olevan investointivaiheen rahoitus varmistettu Likvidit varat runsaat 570 milj. euroa Rahoituslähteitä yli 500 milj. euron arvosta Q4 tuleva A330 mahdollisesti operatiivinen leasing TYEL-takaisinlainaus 330 milj. euroa Likviditeettireservinä kesäkuussa saatu syndikoitu luottolupaus, 200 milj. euroa Liiketoiminnan rahavirta kääntynyt positiiviseksi Lisäksi 200 milj. euron yritystodistusohjelma, josta 46 milj. euroa käytössä

Liiketoiminnan rahavirta parani Q2:lla Rahavirtalaskelma Q2/10Q2/09 Liiketoiminnan rahavirtamilj. euroa Investointien rahavirtamilj. euroa Bruttoinvestoinnit **milj. euroa Ennakkomaksujen / muu muutos milj. euroa Rahoituksen rahavirtamilj. euroa Likividit rahavarat kauden alussamilj. euroa Likvidien varojen muutosmilj. euroa Likvidit rahavarat kauden lopussa * milj. euroa * mukaan lukien kaupankäyntitarkoituksessa pidettävät korkosijoitukset ** Sisältää A330 lentokoneen rahoitusleasingjärjestelyn

Taseasema vahva Omavaraisuusaste ja oikaistu nettovelkaantumisaste OmavaraisuusasteOikaistu nettovelkaantumisaste, Adjusted Gearing%

Muutoksia johdossa 1.9. alkaen Lasse Heinonen jatkaa varatoimitusjohtajana, linjavastuu lentotoimintapalveluista ja rahtiliiketoiminnasta Erno Hildén talousjohtajaksi, vastuulla myös Finnair Aircraft Finance Ville Iho operatiivisten toimintojen johtajaksi, vastaa toistaiseksi myös resurssienhallinnasta Manne Tiensuu uudeksi henkilöstöjohtajaksi Ari Kuutschin Northport Oy:n toimitusjohtajaksi 1.8. alkaen Johtokuntaan myyntijohtaja Petri Schaaf, lento-osaston johtaja Markku Malmipuro ja matkustamopalvelujohtaja Kati Lehesmaa sekä kaikkien henkilöstöryhmien edustus

Edellytykset parempaan loppuvuoteen Kapasiteetti kasvaa vajaat viisi prosenttia Kysynnän ja keskihinnan vahvistuminen jatkuu liikematkustuksen lisääntyessä Uudet reitit elokuussa Tukholman Brommaan ja Stuttgartiin Lomamatkustus kääntymässä nousuun Rahtikysyntä jatkuu vahvana Tehostamistoimet jatkuvat, vaikutukset riippuvat osin myös alkusyksyn TES-ratkaisuista Toisen vuosipuoliskon toiminnalisen tuloksen odotetaan olevan voitollinen

Kiitos!

Liitteet

Kannattavuus parani H1:llä Q1- Q2/10 Q1- Q2/09 Muutos % Liikevaihtomilj. euroa 955,0943,11,3 Toiminnalliset kulutmilj. euroa1006,91052,4-4,3 Oikaistu EBITDAR*milj. euroa52,5-6,2- Oikaistu liikevoitto* eli toiminnallinen tulosmilj. euroa-39,9-100,5- Käyttöomaisuuden myyntivoitot ja kertaluontoiset erät milj. euroa1,10,0 - Johdannaisten käyvän arvon ja huoltojen valuuttakurssauksen muutos milj. euroa-20,447,6- Liikevoitto/-tappio (EBIT)milj. euroa-59,2-52,9- Tulos ennen verojamilj. euroa-67,3-56,4- *ilman myyntivoittoja, johdannaisten käyvän arvon muutoksia ja kertaluonteisia eriä

Liiketoiminta-alueiden tulokset* Milj. euroQ2/2010 Q2/2009 Lentoliikenne-10,6 -47,4 Lentotoimintapalvelut2,3 -0,2 Matkapalvelut -1,6-2,8 Kohdistamattomat er ä t -3,7-2,8 Yhteens ä -13,6-53,2 * Liiketulos ilman käyttöomaisuuden myyntivoittoja, johdannaisten käyvän arvon muutoksia ja kertaluonteisia eriä

Liiketoiminta-alueiden tulokset* Milj. euroQ1-Q2/10 Q1-Q2/09 Lentoliikenne-35,2 -91,2 Lentotoimintapalvelut3,9 2,1 Matkapalvelut -1,2-5,1 Kohdistamattomat er ä t -7,4-6,3 Yhteens ä -39,9-100,5 * Liiketulos ilman käyttöomaisuuden myyntivoittoja, johdannaisten käyvän arvon muutoksia ja kertaluonteisia eriä

MEUR Kannattavuuden trendi kääntynyt Toiminnallisen liiketuloksen* muutos vuosineljänneksittäin * Ilman käyttöomaisuuden myyntivoittoja, johdannaisten käyvän arvon muutoksia ja kertaluonteisia eriä

Liiketoiminnan rahavirta parani H1:lla Rahavirtalaskelma Q1-Q2/10Q1-Q2/09 Liiketoiminnan rahavirtamilj. euroa Investointien rahavirtamilj. euroa Bruttoinvestoinnit **milj. euroa Ennakkomaksujen / muu muutos milj. euroa Rahoituksen rahavirtamilj. euroa Likividit rahavarat kauden alussamilj. euroa Likvidien varojen muutosmilj. euroa Likvidit rahavarat kauden lopussa * milj. euroa * mukaan lukien kaupankäyntitarkoituksessa pidettävät korkosijoitukset ** Sisältää A330 lentokoneen rahoitusleasingjärjestelyn

Suojaushorisonttia lyhennetty

Suojausten vaikutus Q2

Suojausten vaikutus H1

Sijoitetun ja oman pääoman tuotto rullaava 12 kk % ROE oman pääoman tuottoROCE sijoitetun pääoman tuotto

Investoinnit ja liiketoiminnan nettorahavirta Liiketoiminnan nettorahavirtaInvestoinnit MEUR

Lentokoneiden vuokravastuut MEUR Joustavuus, edullisuus, riskien hallinta kaikki vuokrasopimukset ovat operatiivisia vuokrasopimuksia. Mikäli lentokoneiden vuokravastuu pääomitetaan tavanomaisella menetelmällä (= vuosittainen lentokoneiden vuokra x 7), olisi näin oikaistu nettovelkaantumisaste ,1 %

Päästökauppa aiheuttaa kysymyksiä EU aloittaa lentoliikenteen päästökaupan yksipuolisesti 2012 Tämän vuoden myytyjen tonnikilometrien perusteella määritetään kunkin lentoyhtiön saamien ilmaisten päästöoikeuksien osuus vuosille Riski pelisääntöjen muuttumiselle on olemassa Finnair on toimittanut tarvittavan dokumentaation TraFille Nykyinen päästökauppamalli lisää hiilivuotoriskiä ja vaarantaa EU:n kilpailukykyä Finnair kannattaa sektorikohtaista päästökauppaa, joka on globaali eikä vääristä kilpailua

Finnairin strategia kantaa Via Helsinki -konseptiin perustuva Aasia-Eurooppa-strategia toimii, maantieteellinen etu on kestävä kilpailutekijä Aasian nopea vaurastuminen valtava kasvupotentiaali Matkustajamäärä kasvanut 0,3 miljoonasta vuonna 2001, yli 1,1 miljoonaan vuonna 2009 Finnairin Aasian-liikenne muodosti 3,7 prosenttia Suomen BKT:n kasvusta vuosina Luonut yli 4000 työpaikkaa pelkästään Finnairilla Vuoteen 2015 mennessä 8000 uutta työpaikkaa Ilman Aasian-strategiaa yhtiö olisi vain puolet nykyisestä Moderni laivasto Toiminnan ja palvelun laatu mitatusti korkealla tasolla

Katse tulevaisuuden kasvuun Tulevaisuuden asiakas tulee yhä useammin Aasiasta Strategiapäivitys ja sitä tukevia uudistuksia tehdään kevään aikana – päästrategia ei muutu Kilpailukyky perustuu erinomaiseen tuotteeseen ja tehokkaaseen toimintaan Konsernirakenne keskittyy ydintoimintoihin joustavuuden saamiseksi, yhteistyökumppanit täydentävät verkostoa ja palvelutuotantoa Osaavan henkilöstön kanssa sitoudutaan yhteisiin tavoitteisiin Kestävä kehitys tuo lisäarvoa ympäristötietoiselle asiakaskunnalle

Finnair taloudelliset tavoitteet ”Kestävä, arvoa luova kasvu” Liikevoitto Liikevoittomarginaali vähintään 6% => yli 120 milj. € EBITDAR EBITDAR-% vähintään 17% => yli 350 M€ EBITDAR-taso Taloudellinen lisäarvo Osinkosuhde Vähintään kolmasosa vuosituloksesta maksetaan osinkoina Oikaistu netto- velkaantumisaste Leasevastuilla oikaistun nettovelan suhde omaan pääomaan enintään 140% Tavoitteena tuottaa positiivista taloudellista lisäarvoa yli 8,25 %:n pääomakustannuksen (ennen veroja)

Finnairin taloudelliset tavoitteet Mittareiden kuvaus Liikevoitto (EBIT) EBITDAR Taloudellinen lisäarvo Osinkosuhde Oikaistu netto- velkaantumisaste Liikevaihto + liiketoiminnan muut tuotot – liiketoiminnan kulut Tulos ennen poistoja, lentokaluston leasemaksuja ja myyntivoittoja Taloudellinen lisäarvo jää kun liikevoitosta vähennetään sitoutuneen pääoman kustannus (Korolliset velat + 7* vuosittaiset leasingvuokrat – likvidit varat) / (Oma pääoma + vähemmistöosuus) Osakekohtainen osinko / osakekohtainen tulos

Finnair-konserni sijoittajasuhteet puh: fax: