Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SMOOTHISTI TYÖELÄMÄÄN OPPISOPIMUKSELLA
Advertisements

OSAAMISEN OSOITTAMINEN
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Välivuoden hyödyntäminen  paranna pääsymahdollisuuksiasi lisäopinnoilla  hanki työkokemusta ja opiskelurahaa  paranna kielitaitoasi ja hanki elämänkokemuksia.
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
Avonet Digilehtiö käyttö
Kertausmateriaali peruskielioppiasioista opiskelijalle itsenäiseen työskentelyyn tai opettajajohtoiseen kertaukseen © Annika Kirkkomäki/Elitgruppen ©
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Youtube.
Portfolio Valitsin suosikki tehtäväkseni ”omat kirjanmerkit” tehtävän. (Ohessa omia suosikki sivustoja)
Mitä kaikkea siellä voi tehdä?. Kaksi osaa – Huvi ja Hyöty  Merkityksellinen, eli hyöty  Viihteellinen, huvi.
SOME (sosiaalinen media)
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
7.-luokan historia kunnialla läpi!
Kurssilla käytettävät työkalut
Kuinka käyttää paint.net.  Työkalupalkki sisältää napit kaikille yleisille komennoille, asetukset miten kuva näytetään ja asetukset monien työkalujen.
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
 Visuaalinen ilme: ◦ Pirteä, kesäinen ◦ Etusivu ”täynnä”  Tietokentät: ◦ Etusivulla paljon ja monipuolisia (Facebook, ajankohtaista ja tarjoukset) ◦
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Tutorkoulutukset Mikä Aaltonaut? Aalto-yliopiston upouusi kanditason sivuaineohjelma, joka opettaa poikkitieteellistä tuotekehitystä. Poikkitieteellinen.
Mikromoduuli Projekti. Mikromoduulit? Pieniä tietopaketteja Pieniä tietopaketteja Helposti omaksuttavia ja tiiviitä kokonaisuuksia Helposti omaksuttavia.
1ePassi / wiki-työpaja Hanna Toijala 09. Wiki-ideologiaa yhteisöllisyys avoimuus vuorovaikutteisuus yhteiskäyttö 2ePassi / wiki-työpaja Hanna Toijala.
Projektipäällikkö: Päivi Tiilikainen
Matkailun nettisivujen analysointi
Puhu parin kanssa! Mitä sinä teit viikonloppuna?
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
E –oppikirjan käyttöönotto
Löytöretkipuisto Opas toiseen maailmaan Minna Kytölä, OVI-hanke Anna Linnakylä, OVI-hanke.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Opettaja antaa treenin ja informoi, miten se tehdään. Sinä treenaat.
Tvt-ratkaisut tutkimusyhteisön ja lukioiden vuorovaikutuksen tukena: tapaus ilmastonmuutos ( ) TULUVAT Jari Koivisto, Lumon lukio, Vantaa (koordinaattori)
Tero Karvinenwww.iki.fi/karvinen Rivi-ilmoitus vai valomainos Näkyykö opiskelijan työ opettajalle, kurssille vai maailmalle? Haaga-Helia, Tiko-Info.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
PowerPoint Esitysgrafiikkaohjelma. Esitysgrafiikka ohjelmaa voi käyttää moniin eri tarkoituksiin  Tärkein on ehkä suullisen esityksen täydentäminen.
ABI-INFO SYKSYN ENGLANNIN YO-KOE. SYKSYLLÄ KIRJOITTAVAT VAHVAT OSAAJAT.
TVT2 kurssiin Virpin kokeilua. Tällä sivulla on animaatio… toimiiko?
Tietotekniikkaa Ohkolan koululla
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
maailman (ja siis Suomenkin) historiaa v
HYGIENIATYÖ.
Tiimijaksolla Turun Lyseon lukiossa
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Tietotekniikkaa alakouluilla
Pelit opetuksen tukena
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Oman alani blogit Onko minun alallani opiskelijoita, ammatinharjoittajia ja harrastajia, jotka bloggaavat? Millaisia oman alani blogeja netistä löytyy?
Aineistotyyppi työpaja
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
Maksuttomat digityökalut liikunnan opetuksen apuna
Oppimiskäsitykset Maanantaina Torstaina 24.9.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
AI ja KU soveltava 2h (8.-9.lk)
Työpöytäharjoitus 1.1. Kartanluku
CLT132 Tehtävät (viikko 4).
Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö
Turvallisuuspankki FINVET.fi
   S2-opetuksen ja reaaliaineiden opetuksen yhdistäminen sekä Kartta-pedagogiikka Leo Jäppinen
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa

Tehtäviä tekstistä o Suora linkitys ohjaa ja nopeuttaa tehtävien tekemistä. o Viranomaiset tuottavat huomattavan määrän tekstiä. Youtube ja muut videoiden levityskanavat o Youtube sisältää laadukkaita mm BBC:n dokumentteja siisteissä 10 min pätkissä. o Yliopistot julkaiset luentosarjoja. o Melko työläitä. Kartta o Googlen karttoihin on helppo yhdistää tekstiä, videoita, kuvia ja linkkejä. Tee teemasivuja o Wikispaces - kuvat, videot, kartat ja tekstit samalle sivulle

Pelit o Opiskelijat kiinnostuneita. o Pelin tekniikan oppiminen vie huomion asiasta. o Opiskellaanko pelkkää triviatietoa. Teesit o Nettitehtävät ovat nettitetehtäviä.  Itsenäisiä kokonaisuuksia. o Ei liian monta tehtävätyyppiä/kurssi.  Opiskellaan asiaa ei uusia ohjelmia. o Opettajan hallittava nettimateriaali.