Mosaiikkityö tilkkumaalaustekniikalla

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Heijastin neulahuovutuksella.
Istuinalustan huovuttaminen
KANGASHELMET Karjalasta Карельские бусы из ткани
Impi Alanko raumanpitsin teknisenä uudistajana
Kaavan avulla huovutettu laukku
Pumpulipupupussi.
Ompelukuvasarja laskosverhon valmistuksesta yksittäiskappaleena.
LUONTOKUVASTA APPLIKOINTITOTEUTUS
Sydämen huovutus.
Pannunalunen pujottelemalla ja ompelemalla
Tytti, Taru, Minna ja Anne
Kestopikkuhousunsuoja
Venäläinen riepunukke
Vanutus, viimeistely ja hoito-ohjeet
Seiskojen ensimmäinen pieni ompeluharjoitus
Ompelutyö vanhan mallin mukainen käsityö
Tekstiasiakirjan kirjoittaminen
LEVEYDEN JA PITUUDEN SÄÄTÄMINEN LEVEYS :0 PITUUS :1 2 Yhdistävä suoraommel3 4 5 PITUUS :3 LEVEYS : Huolittelu siksak5 LEVEYS :5 PITUUS :1 2 Huolittelu.
Kirjoita tähän MINUA KIINNOSTAA: Nimi tähän Yritys tähän Kirjoita tähän TYÖSKENTELEN: PARISSA. Tuo tähän oma kuvasi näin: Klikkaa pallo aktiiviseksi >
Todennäköisen käsite alakouluikäisille
MININAAMION VALMISTUS HIEKKAVALU -TEKNIIKALLA
miten teet rytmisoittimen ilmapallosta ja sanomalehtipaperista
Kivimäen koulu 1. luokkien vanhempainilta
perinteinen peittokirjonta
Lattiatyynyt Iida Mansikka 9.c Puolalan koulu Tekstiilityön sisustusjakson lopputyö
PowerPoint-esitys OHJE.
Suomi-koulujen opettajat suomenopettajina
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Lompakko mehupurkista.
UE1 syksy 2007© Anne Rongas1 Uskonto ja kulttuuri  Millä eri tavoin aihetta voisi hahmottaa?  Kulttuuri vaikuttaa uskontoon ja uskonto kulttuuriin 
KuvataideKuvataide. 8.Lk Muotoilu -rakennellaan ja muotoillaan -työstetään eri materiaaleja mm. Lasia, savea, jäätä jne. Tehdään: -pienoismalleja -käyttöesineitä.
Kestoside.
Mitä opetan ammatillisessa koulussa? Mariitta Savolainen
Hedelmä- tai vihannespussi
Käsityön sisältöalueet
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Kankaanpainantaa puuleimasimella -kuvioihin ideoita luonnosta
NELIVÄRISIÄ NELIÖITÄ Aloitus: Leikkaa 4 samankokoista, eriväristä kangasneliötä, esim.15 x 15 cm. Värien tulee sopia yhteen. NELIVÄRISIÄTILKKUNELIÖITÄ.
Mitä on kulttuuri?.
VALTAKUNNALLINEN LUKION TUNTIJAKO
Ongelmat on tehty ratkaistaviksi
Tekstiilityö ySV1-ySV4. ySV3 / ySV4 1. jaksossa ke ja to x 75 min. 4. jaksossa ti ja ke x 75 min.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 7. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 6. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
VIIRINAUHA tutorial. 1)Valitse kankaat Tee viirinauhaasi ainakin viisi kolmiota. Enemmänkin voit tehdä jos haluat. Mitä enemmän kolmioita sen pidempi.
Ongelma: Miten saan näppärästi dödöt ja meikit mukaan matkalle?
Naamio.
OPETUSMATERIAALIA KÄSITYÖN SUUNNITTELUUN
4. MONO-päivä Klo
SMART Table (Kaijan kokeilu)
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Palkintopokaali.
Opetussuunnitelmassa 2016
Näin ennen, mutta EI kai enää..
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Englannin valinnainen lisäkurssi
Valinnainen 8 – 9 lk 2h/ viikko Lisäkurssi 8 – 9 lk 2h tai 1 h/ viikko
TERVE Piirto-ohjeita GIMP-kuvankäsittelyohjelmalle
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
kolme pistoa 1. Ristipisto (Cross stitch): kuvaohje
Arviointi.
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Harjoitus 4.2: muotojen koko ja päällekkäisyys
Uusi opetussuunnitelma 2016
Vinkkejä opintosuunnitelman miettimiseen
Valitse 2+1 TEKSTIILI TEKNINEN MENOSSA MUKANA LÄMPÖ MUOTO
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Esityksen transkriptio:

Mosaiikkityö tilkkumaalaustekniikalla Konekirjontatyö 3.- 4.luokille Mosaiikkityö tilkkumaalaustekniikalla ”ARABIALAISET TYYNYT” Opi hiukan matematiikka, kuvataidetta ja kulttuurituntemusta tekstiilityön keinoin. Oppilaalle Opettajalle MP 2007

TEKSTIILITYÖN TAVOITTEET - Kaavojen teko, asettelu ja jäljentäminen kankaalle. - Kankaan leikkuu. - Nuppineulojen käytön harjoitteleminen. - Käsin ompelun harjoitteleminen. - Ompelukoneen käytön harjoitteleminen. - Tutustutaan värisommitteluun, pää- ja vastaväreihin. (katso linkki)

KULTTUURIKASVATUKSEN TAVOITTEET - Islamilaiseen kulttuuriin tutustuminen. -> islamilainen taide -> pukeutuminen -> uskonto -> kieli (katso linkki)

MATEMATIIKAN TAVOITTEET - Symmetriaan tutustuminen. (katso linkki) -> Tesselaatiokuviossa taso peitetään mosaiikkimaisesti keskenään samanmuotoisilla tai muutamaa harvaa muotoa olevilla kuvioilla.

- Kuuntelemalla perinteistä arabialaista musiikkia. Ennen työskentelyn aloittamista aihetta voidaan käsitellä: - Kuuntelemalla perinteistä arabialaista musiikkia. - Sisustamalla luokka arabialaisilla tekstiileillä ja esineillä. - Opettelemalla muutama sana arabiaksi. - Keskustelemalla islamilaisesta kulttuurista ja taiteesta. - Tutustumalla symmetriaan esimerkkien avulla.

Opettajan ja oppilaan arvioinnissa huomioidaan: ARVIOINTITAPOJA Oppilaan itsearviointi ja opettajan arviointi, joka voi olla sanallista tai kirjallista. Opettajan ja oppilaan arvioinnissa huomioidaan: suunnittelu työskentelytavat ja -taidot valmiin työn ulkonäkö

TYÖSKENTELYVAIHEET Valmista kaava.

Leikkaa pahvista suorakolmion muotoinen pala (koko esim. 12 cm x 9 cm).

Piirrä vähintään yhteen sivuun haluamasi kuvio. Leikkaa kuvio pois ja kiinnitä se teipillä vastakkaiselle sivulle, samaan kohtaan.

2. Jäljennä kaavan avulla kuviot (esim 2. Jäljennä kaavan avulla kuviot (esim. 12 palaa) huopakankaalle ja leikkaa. Voit käyttää joko kahta tai kolmea väriä.

3. Aseta kuviot pohjakankaalle mieleisesi järjestykseen.

4. Neulaa sopivan värinen tyllikangas kuvioiden päälle.

6. Ompele harsinpistoin kangaskerrokset yhteen ja poista nuppineulat.

7. Ompele kangaskerrokset yhteen ompelukoneella.

8. Pura harsinlangat ja poista langanpäät. Silitä työ ja leikkaa reunat tasaiseksi.

9. Valmista tyynyn toinen puoli haluamastasi kankaasta. Täytä vanulla. Ompele kääntöaukko kiinni varsipistoin.

10. ”ARABIALAINEN” TYYNYSI ON VALMIS. Palaa alkuun