Lifelong Learning Programme POFIRO

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SANAJÄRJESTYS.
Advertisements

Tietokantakehitys kiinteäksi osaksi modernia ohjelmistokehitystä Vesa Tikkanen |
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
WAP-services “ WAP-interface makes it easier to use mobile services now than ever before - you simply move from one page to another, from one service to.
3 aikataulu (lause 3) Jim gets the puck and … he scores! He watches TV every evening. The bus leaves at three. I always listen to jazz. Spiders have eight.
ohje kuunteluanalyysiin
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
Suomalaisia perinneleikkejä
Johdanto: E Pluribus Unum - Monesta yhdeksi. 2 3.
IML FINNISH LEVEL 1. * Steve is staying with friends in Joensuu. He has been invited to Pekka and Leena’s summerhouse. Steve and Pekka are making arrangements.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Vaillinaiset apuverbit: can
Poikkeustenkäsittely  Mitä poikkeustenkäsittely tarkoittaa?  Poikkeuksen käsitteleminen  Poikkeusluokkien hierarkia  Poikkeuksen heittäminen 1.
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
LIITEKYSYMYKSET.
Mat Decision Making and Problem Solving
FINSKÝ PRAKTIKUM 3.  1. Eksistentiaalilauseet  2. Passiivin perfekti, pluskvamperfekti ja kieltomuodot  3. Ilmaukset Agricolan Piispa Henrikin surmarunosta.
YLEIS- JA KESTOPERFEKTI
Sukupuolen haasteet uskonnollisille yhteisöille –seminaari
Ribbon regulations. CURRENT REGULATIONS 1 § Ylioppilaskunnan nauha Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) tunnus on kaksivärinen ylioppilaskuntanauha.
Today’s Special ENA5 Spring 2015 kirjoita paperiin nimesi kirjoita nimesi oikein älä jaa sanoja otsikon numero on oltava (älä muuta otsikkoa) kirjoita.
Kappale 4 Kysy kysymys parilta, vastaus on tekstissä! s. 121 – 122 Mitä Alex teki viikonloppuna? Mitä Olga teki lauantaina? Mitä Olga teki sunnuntaina?
1 Rio / Auvo Häkkinen Kertaus: Semaforit Semaforin operaatiot: sem s = n; # semaforin alkuarvo P(s); # jos s
Genetics Dihybrid Crosses.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
Päivi Paukku Language Centre
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Suomi 1A Mistä sinä olet kotoisin? Harjoitus 10 Kotitehtävä: harjoitus 11.
Suomi 1A Tiistai 21. kesäkuuta 2016 Juhannus. Juhannus – Midsummer Yötön yö Juhannustanssit (We love Helsinki) Mökki Kokko.
Suomi 1A Tiistai Docpoint Dokumenttielokuvafestivaali Helsingissä Miesten vuoro – Steam of life (2010)
SHORTENED SENTENCES Lauseenvastikkeet.  Aktiivilause:  Verbi aktiivissa  ing-muoto  Subjekti  subjekti pois  Konjunktio  konjunktio (usein) pois.
Opiskella (to study) & kävellä (to walk) & tulla (to come) verbityyppi 3.
Survival Finnish REVONTULET.
Relatiivipronominit Relative pronouns.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
Green Play Erasmus + Sport -hanke
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Yleispreesens Ja be ja have -verbit.
Interrogative sentences
Miten kerrotaan tekemisestä?
HYÖKKÄYKSEN NUMEROINTI
Perussanajärjestys Julie Silk, Riitta Silk 1 Open Road Open Road
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
Buy Gabapentin For Dogs Uk
INFINITIIVI / ING-MUOTO
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
Ancient Egypt 3300BC-1000BC By: Katri & Eevi
Miten kerrotaan tekemisestä?
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
Persoonapronominit minä, sinä, hän, me, te, he.
OBJEKTIMUODOT OMISTUSMUODOT
Muodollinen subjekti IT / THERE -LAUSEET.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Mitä tapahtuu? Mitä tehdään?
IMPERFEKTI (teki, tapahtui)
Optional A2 languages.
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Kohti turvallisempaa tulevaisuutta -
Piirrä muotokuva itsestäsi tai kaveristasi
Artist - researcher Marjo Heino ( Kokkeli
Hankalia (?) tilanteita Tammikuu 2014 Keke Tulomäki
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
AUDI RS6 Kyllä lähtee kun käsketään ja onhan sitä käskettykin...
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Lecture slides start on the next page.
Metsänhoitaja This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

Lifelong Learning Programme POFIRO Tekijät: Keinutien ala-asteen 3D-luokan oppilaat

Viimeinen pari uunista ulos Last pair out of the oven

Leikin alussa oppilaat valitsevat parit ja tekevät parijonon Leikin alussa oppilaat valitsevat parit ja tekevät parijonon. Oppilas, joka jää ilman paria on kiinniottaja ja menee jonon ensimmäiseksi. First you make a double line. One player is uneven. He / she goes in front of the line. He / she is a catcher.

Kun parijono on valmis jääjä huutaa:” Viimeinen pari uunista ulos Kun parijono on valmis jääjä huutaa:” Viimeinen pari uunista ulos!” The catcher shouts:” Last pair out of the oven!”

Viimeinen pari lähtee juoksemaan ja kiinniottaja lähtee ottamaan heitä kiinni. The last pair runs both sides of the lines. They try to catch each other before the catcher.

Kiinniottaja yrittää ottaa viimeistä paria kiinni ennen kuin viimeinen pari saa toisensa kiinni. The catcher tries to catch one of the runners before they reach each other.

Parittomaksi jäänyt tulee kiinniottajaksi Parittomaksi jäänyt tulee kiinniottajaksi. Pari siirtyy ensimmäiseksi ja A uneven player is a catcher. The old or new pair goes in front of the line.

leikki jatkuu alusta… The play continues from the beginning….