Using ICT in teaching 13.3.2014 XENI003 Tuukka Kivioja.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietokantakehitys kiinteäksi osaksi modernia ohjelmistokehitystä Vesa Tikkanen |
Advertisements

QR-koodit opetuksessa Havainnollisuutta ja konkretiaa.
© Elina Ahlbäck Literary Agency Oy Ltd.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
JTC 1 - kuulumiset SFS IT-standardisoinnin vuosiseminaari Saana Seppänen.
WAP-services “ WAP-interface makes it easier to use mobile services now than ever before - you simply move from one page to another, from one service to.
Location-aware applications: keyword clustering
MATKALIPPU TULEVAISUUTEEN
Helsinki Research Group for Political Sociology (HEPO)
Tampere city library consists of main library, newpaper reading room, 14 branches, 2 mobile libraries, 6 institutional libraries and Internet bus.
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.
FUAS VirtualCampus. Peer learningPractical Motivating Stimulating Pleasant environmet Open Learning Environmet.
Tutkimus- ja kehittämisprosesseja keväällä 2012 Heikki Hannula.
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
AP: Legoman jumping THE IDEA: -Finnish has 15 different noun cases, which are inflected forms of a noun. -They are hard to remember and it’s quite hard.
Kari Haajanen tuntiopettaja, laboratoriopäällikkö Turun AMK
Kuopion Lyseon lukio IB World School
VANHEMPAINNEUVOSTO Kokoontuu n. 3 krt / lukuvuosi Kokoontuu klo 18 Mahdollisuus keskusteluun muiden huoltajien kanssa Korvaa johtokunnan Joka luokasta.
JYVÄSKYLÄ - HUMAN TECHNOLOGY CITY
End-User Needs and Contextual Design Katja Konkka and Satu Kalliokulju
A solution for flexible bicycle transportation
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Mustajoki and Hämäläinen Decision analysis by interval SMART/SWING / 1 Decision analysis by interval.
Joensuun yliopisto PL Joensuu puh. (013) fax (013) THE UNIVERSITY OF JOENSUU was founded in 1969 in Joensuu and.
IML FINNISH LEVEL 1. * Steve is staying with friends in Joensuu. He has been invited to Pekka and Leena’s summerhouse. Steve and Pekka are making arrangements.
GECOS Global Engineering Coordination Support
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
ICT4D in teacher training - Tieto- ja viestintätekniikkaa kehitysmaan opettajankoulutuksessa Mikko Vesisenaho Faculty of Education.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Creating methodologic al tools for wp2-wp4 Workpackage 1 UPDATE.
Getting on Thursday Chapter 8 Grammar  verbi + ing (kestomuoto, gerundi) ja verbi + infinitiivi eli perusmuoto saattavat merkitä aivan eri.
Hamk – Ammatillinen opettajakorkeakoulu Productive learning – työvaltaisen oppimisen ideoita maailmalta Työllistymisen mahdollisuudet -seminaari.
Getting on Thursday Chapter 8 Grammar  verbi + ing (kestomuoto, gerundi) ja verbi + infinitiivi eli perusmuoto saattavat merkitä aivan eri.
Monien mahdollisuuksien OpinOvi – Avataan se yhdessä. Two different projects funded by ESF Varsinais-Suomen OpinOvi –project is implemented in co- operation.
ASPnet-koulujen keskinäinen yhteistyö ja verkostoituminen Työpaja UNESCO-koulujen seminaarissa Opetushallitus Vetäjä: Tiina Sarisalmi.
Persistent Identifiers and Finnish Institutional Repositories
Wifi direct hakusanalla Viktor Azim (MTTT10S)
Ajankohtaista CIMO LLP – Comenius päättyy 2013 UUSI OHJELMA ”Erasmus for All ” : KA1 – Learning Mobility of Individuals KA2 – Cooperation.
TAMPEREEN YLIOPISTOUNIVERSITY OF TAMPERE TIETOJENKÄSITTELYTIETEIDEN LAITOS DEPARTMENT OF COMPUTER SCIENCES Good evaluation practice guidelines for health.
Mat Decision Making and Problem Solving
Typescript Lenard Gunda, Fujitsu. Lenard Gunda Arkkitehti Fujitsu Finland
Situationistit. Kirjallisuutta Situationist International Anthology Guy Debord: Spektaakkelin yhteiskunta Marko Pyhtilä: Kansainväliset situationistit.
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
Raili Hildén Tervetuloa!. OSKU Kielten opetussuunnitelmien kehitys- ja tutkimushanke Yhteisseminaari Helsinki, Hotelli.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Infinitiivi + to-partikkeli
ELEC-C1310 Automaatio- ja systeemitekniikan laboratoriotyöt
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
UNIVERSITY EXAM L5 at 4.00 – 8.00 p.m.
Probability models and decision analysis
Probability models and decision analysis : introduction
Optional A2 languages.
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Artist - researcher Marjo Heino ( Kokkeli
Finnish Schools on the Move: Students’ physical activity and school-related social factors Henna Haapala.

Structured Teaching Teacher Professional Development
© Haaga-Helia StartUp School
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Internet Safety at PVJH
Looking Out and Looking In
What is Ethics?.
Student Silent Movie Project
STEAM :Science, Technology Engineering,
Project Title By Design and format everything as you see fit. Make it look visually appealing, professional and easy to understand. Don't get too crazy.
Esityksen transkriptio:

Using ICT in teaching XENI003 Tuukka Kivioja

Different ways of using ICT in teaching O Slideshows O Animations, videos O Document camera O SMART Board O Online learning environments and tools O Koppa, Optima, Korppi, Moodle, … O Tablets, mobile phones

Why use ICT in teaching? 1. Easy 2. Versatile 3. Demonstration

Easy – for teacher O Moving things: home – school – hotel - ? O Using materials made by someone else O Effective lesson

Easy – for students O Less writing and smaller piles of handouts O Missing lesson is not catastrophic O Rereading for tests is easier

Versatile teaching O Different learners O Audio O Video O Experience O Different methods -> nobody gets bored and motivation stays high

Demonstration O Animations, videos, charts, … O Demonstrative examples help students understand the idea of the matter O Perfect for physics, chemistry, biology, geography, …

O Kolu (2012) ”MILLAISIA TVT-TAITOJA ON VALMISTUVILLA AINEENOPETTAJILLA?” O 134 JYU teacher students

References O Kolu (2012) Millaisia TVT-taitoja on valmistuvilla aineenopettajilla ( O Kankaanranta (2011) Opetusteknologia koulun arjessa ( O mediacastblog.com O schoolsbuyingclub.com O Gsmarena.com O Alphatechtuesdays.com O