Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/25.5.2010 Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Roosa nauha 2014 Tuuli Lahti.
Advertisements

Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Yhteistilaus Dendrobium findlayanum 61 Dendrobium polysema 424 Gongora irmgardiae 357 Stanhopea hernandezii.
Uuden valmennuskauden käynnistäminen Eija Alhojärvi Lajipäällikköpäivät ”Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
Tuomas Lehtinen Mediamaisteri Group 2006© MOODLE MEDIAMAISTERI GROUP Mediamaisteri Group PL 82 (Yliopistonkatu 58 D) Tampere mediamaisteri.com.
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
NUORILTA NUORILLE YHDESSÄ NUORTEN KANSSA
Suurjuhla – Storfest Tampere - Tammerfors.
Aikatauluja.
Itsensä kuvaava tieto Media Technology DIGIWORKSHOP klo Aamukahvi klo Käytännön työpaja … ohjelma.xml.
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
2/2009 Ajankohtaista CIMOsta Kv-kevättapaaminen Tampereella 25.4.
Kokeiltavat ubiikit palvelut Alpakka-hanke Maunulassa 2008 tutkija Sirkku Wallin Teknillinen korkeakoulu TKK projektipäällikkö Anna Kanervo Helka ry. Maunulan.
YHTEISÖSUHTEET KOULUKAVERIPROJEKTI MIKÄ ON KOULUKAVERIPROJEKTI? 1. Hyvän toveruuden edistäminen kouluissa Tarjotaan klubeille palveluaktiviteetiksi! SLL:n.
Tukevasti alkuun, vahvasti kasvuun –hanke, Helsinki
Kevät 2009 •ILMAILUN MAAILMA –tv-sarja Nelosella •Viitenä peräkkäisenä viikonloppuna •Kaksi uusintaa/jakso Nelosella ja kaksi uusintaa/jakso Urheilukanavalla.
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
KULUTTAJANA VAIKUTAT LÄHELLE JA KAUAS TÄMÄN AINEISTON TUOTTAMISEEN ON KÄYTETTY MAA- JA METSÄTALOUSMINISTERIÖN TUKEA Kuva: Ruokatieto / Jussi Ulkuniemi.
SUOMEN UIMALIITTO ry. Finska Simförbundet rf.. Kansallinen kilpailujärjestelmä •Tavoitteena parantaa suomalaisten huippujen valmistautumismahdollisuuksia.
Lapsi ja internet Seppo Mentula
Mikko Sjögren Valmennusyhtiö Varapuu
CHUBA TEJAKES NAMAHU DU DOMAINE DE TOUNDRA ”JYRÄ”.
Veli-Matti Karppinen 2006 Nakertaja – Hetteenmäen kyläyhdistys ry.
Kuvien lähde:. Kuinka pitkä on pitkä? Subprime kriisi alkoi Yhdysvalloista elokuussa Se muuttui finanssikriisiksi lokakuussa Kreikkakriisi.
Tiedonkerääminen Tietoa kerätty (ei kattavasti):  olemassa olevista hankkeista ja ideoista  kirjallisuudesta  tutkimuksista  sekalaista:
KASVIKSET.
YHTEISÖSUHTEET KOULUKAVERIPROJEKTI TARKOITUS Tarkoituksena on kehittää lasten ja nuorten tukemiseksi pitkäjänteinen ja vahva toimintamalli eri yhteistyökumppaneiden.
Polun pyöreä pöytä Eero Tuomenoksa Polku Eero Tuomenoksa Ohjelma 18:00 Polun tämän hetken tilanteen esittely 18:50 Polun kehityssuunnat.
Nuorissa = voimaa, vahvistetaan sitä! Voimakas –projekti
Elintarvikeyrittäjyyden kehittämisen hankeseminaari Joensuu Katsaus Ruoka-Suomen vuoden 2006 toimintaan Kirsi Viljanen, Ruoka-Suomi – teemaryhmä,
AJANKOHTAISTA TALOUDESTA. Virastopalaveri
POHJANMAA ”Uuden energian Pohjanmaa - Energiaa huippuosaamisesta, monikulttuurisuudesta ja vahvasta yhteisöllisyydestä”.
Millainen sää on?.
Ammattistartti ja seuranta Seminaari Ahlmanin ammattiopistolla Tampere Ulla Aunola.
5. RUoANSULATUS-ELIMISTÖ
Väestö ja väestönmuutokset. Väestö äidinkielen ja iän mukaan Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2 Lähde: Tilastokeskus. Miehet.
Terveysosaaminen ja media
Tulevaisuutta rakentamassa -alueelliset järjestöpäivät TERVETULOA.
AKL:n 40. Autokauppiaspäivät AKL/Pentti Rantala 1 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Tiedotustilaisuus Autokauppa.
Mi Menetelmä tosiaikaiseen sivustomuokkaukseen Sulake Dynamoid | Strictly confidential – legally protected and privileged information Ilari Tuominen Software.
Savonia yrityspalvelut EBC-Profiili –hanke (6/06 – 12/07) (tilanne ) EBC-Profiili –hankkeen aikataulu ja tilanne: Hakemus jätetty.
Puhuu ne eläimetkin – TV-sarja Yliopistollisesta eläinsairaalasta Tiedottaja Anna Rinnemaa Luonnonvarat-tapaaminen
Millainen sää on?.
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
Aihe 1. -hanke Nelivuotinen ( ) Kolmivaiheinen - toteutetaan kolmessa vaiheessa, kolmella pilottipaikkakunnalla, mukana kolme kieli- ja kulttuurivähemmistöä.
Kuukausi-rock Tammi-, helmi-, maalis-, huhti-, touko-, kesäkuu,
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
PUSU Uutta ja vanhaa kasvisten käytössä.
Koulu-kirjasto-yhteistyön vuosikello
Henkilöstön rekrytointi lv
Tammikuu Joulukuu Helmikuu Marraskuu LUKUVUOSI Maaliskuu
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
VUOSIKELLO 2014 TAMMI vuosiraportointi 2013 HELMI koordinaattorikokous
Tammikuu 2010 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Tammikuu 2010 SUNNUNTAI MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI
Tammikuu Joulukuu Helmikuu Marraskuu LUKUVUOSI Maaliskuu
Herkkuammatti-kampanja
Toiminnan suunnittelu TSPK tavoite
Suomen vuodenajat syksy kevät kesä talvi.
PUOLUEIDEN KANNATUSARVIOT
Elokuu 2009 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
PSR tilitysrytmi v Huhti Maalis Touko Helmi Kesä Tammi Heinä
kirjaston toiminnan- ohjausprosessi
VUOSIKELLO 2019 Juankosken pitäjäraati
VUOSIKELLO 2019 Maaningan pitäjäraati
RUOKAKASVATUKSEN VUOSIKELLO
Esityksen transkriptio:

Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/ Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry

Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/ Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry

Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen TAUSTAA 2009 •säännökset muutoksessa •aikataulut tosi pahasti myöhässä  Olemassa olevan materiaalin hyödyntäminen  Materiaalin muokkaaminen ehtojen mukaisiksi

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Kukat  Painopisteiden määrittäminen: •sesongeilla suuri merkitys •alhaisen kysyntäkauden aktivoiminen

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009  Lähtökohdat •miehetkin kukkia ostamaan •myös nuoret kukkaostoksille •kukat ovat osa ihan tavallista elämää (vkl-kampanja)

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen  valittiin kolme jaksoa: • äitienpäivä • kouluvuoden päättyminen • syksyn viikonvaihdekukat

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 kukat: äitienpäivä •2 spottia, lähes 300 esitystä •4,6 milj. kontaktia, OTS 2,4

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 kukat: koulut •1 spotti, noin 280 esitystä •3,7 milj. kontaktia, OTS 2,5

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 kukat: viikonloppukukat •3 spottia, noin 300 esitystä •5,9 milj. kontaktia, OTS 2,7

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Vihannekset  Painopisteiden määrittäminen: •tärkeimpien sesonkien vauhdittaminen •miesten ja nuorten kasvisten käytön edistäminen

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen  valittiin kolme jaksoa: • maalis-huhtikuu • huhti–toukokuu • kesä–elokuu (Päätös tuli !)

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen Toteutus yhdeksällä tv-spotilla Luonnon omat piristeet – nyt kaupoissa - tomaatti, kurkku, salaatti Rasittaa vaakaa vain kaupassa - tomaatti, kurkku, salaatti Tomaatti: täyttä ravintoa Kurkku:kevyttä ravintoa Salaatti:elävää ravintoa

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen Toteutus yhdeksällä tv-spotilla • noin spottia 24.4.– • noin 45 miljoonaa kontaktia • OTS noin 7

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: uusi asetelma •uudet säännöt •uudet painopistealueet •50/50 edellytys  Uudet lähestymistavat

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: Kukat •sesonkipainotus •toimintaa läpi vuoden •uusia toimintamalleja

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: Kuukauden kukka •nimikkokukka/kukat joka kk •vankka www-sivusto •bannerimainontaa •kilpailut aktivoimassa •vahva viestintä •POS-materiaali •kampanjaesite

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien menekinedistäminen Tuloksia alkuvuodelta 2010

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien menekinedistäminen Tuloksia alkuvuodelta 2010

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: kasvihuonevihannekset •sesonkipainotus •uusi lähestymistapa •kohteeksi nuoret aikuiset •ruoka  tunneruoka, asenne •uudet mediat ja menetelmät

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: kasvihuonevihannekset • maalis-huhtikuu:kurkku • touko-kesäkuu: tomaatti • heinä-elokuu: paprika • syys-lokakuu: salaatit, yrtit

Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: välineet • ytimenä aktiivinen www-sivusto • vankka bannerimainonta • kilpailut, s-postimainonta • sosiaalinen media • kampanjaesite

Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja,

Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja,

Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja,

Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja,

Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010

Kauppapuutarhaliitto ry