Intro http://www.youtube.com/watch?v=wvYX oyxLv64 3D-grafiikka, hahmo Intro http://www.youtube.com/watch?v=wvYX oyxLv64
Demo Reelit http://www.youtube.com/watch?v=Q0b TyJo-lwM&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=SuX qKCzveII&feature=fvw http://www.youtube.com/watch?v=aVLIf CxwLok&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=b8Cxj ArUKQ4&feature=related
Hahmoja http://www.92pixels.com/amazing-3d-character-design-for- inspiration/
Storyboard pohjia http://www.google.fi/images?q=storyboard+templa te&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en- US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF- 8&source=univ&ei=46nGTOirJMfBswaF9_n4D Q&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resn um=2&ved=0CC0QsAQwAQ
Animaatiotuotanto Preliminary story (synopsis) Story board (käsis/kuvakäsis) Detailed story (Työstäminen 3D ohjelmassa) Key Frames (Animaatio, asettelu) Test shot/ test render Sequence renders Post-production (Premier, AE) Final product
Sketsit - luonnokset Mallinnus alkaa luonnoksien hahmottelulla Kynä ja paperi aika hyviä työkaluja – edelleenkin Miten hyvä olet piirtämään? 2D:n käyttö – kuvien skannaus ja hyödyntäminen 3D mallinnuksessa Mittasuhteet – mallinna aina oikeissa mitoissa Suuret mallit kannattaa palotella osiin
Hahmon suunnittelu/Sketch Hahmoon liittyvät asiat Tarkoitus Tyyli, tekstuurit Tarina Liikkeet, liikkuminen Onko hahmoja usempia, koostuuko hahmo usemmasta osasta? Sketch usein perinteinen kynällä hahmoteltu kuva hahmosta Lopullinen sketsi edestä ja sivusta, T-stance. Kurssin kannalta kuvat on mahdollista ottaa netistä Voi suunnitella ja toteuttaa jonkun tunnetun sarjakuvahahmon Sonic, Homer, Aku, Anime http://www.bradfitzpatrick.com/weblog/30/character-design-sketch/ http://www.jawa9000.com/Technical/Character-Sheets/character- sheets.htm
Subdivision modeling kertaus http://www.youtube.com/watch?v=c kOTl2GcS-E Lopputyö 100 characters https://www.youtube.com/watch?v= 4C9-bjeF8gw
Sketsit - luonnokset Piirros sivulta ja edestä/takaa Päältä jos mahdollista T-stance Värit mahdollisia Jalat ja sormet erillään
Pään mallinnuksen alkuvaiheita, Box modeling
Silmän mallinnus Simässä neljä osaa: Isoin simämuna (valkoinen), sisältää reijän iris (sininen) mustuainen (musta) verkkokalvo (läpinäkyvä) Voi animoida näiden osien kokoa, väriä, suuntaa, etc.
Silmän teksturointi
3D-hahmo, Käytäntö