Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

ohje kuunteluanalyysiin
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
A solution for flexible bicycle transportation
Voima ja liike.
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
Ribbon regulations. CURRENT REGULATIONS 1 § Ylioppilaskunnan nauha Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) tunnus on kaksivärinen ylioppilaskuntanauha.
Today’s Special ENA5 Spring 2015 kirjoita paperiin nimesi kirjoita nimesi oikein älä jaa sanoja otsikon numero on oltava (älä muuta otsikkoa) kirjoita.
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Today’s Special Päivän pannu ENA otsikon numero on oltava; jos kirjoitat myös otsikon, sitä ei saa muuttaa älä koskaan kirjoita marginaaliin.
Export Marketing Veikko Laine ”Product” = ? - What the producer produces and markets - What the customer buys - Tangible & Intangible - Concrete & Abstract.
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
Backcasting GOHERR Simo Sarkki. Backcasting Skenaariot (exploratory) kuvaa mahdollisia muutoksia konteksteissa, joihin ei pystytä juurikaan.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut Outi Tasala
SIIRTOMAAVALLAT 1900-luvun alussa IMPERIALISMI Euroopan maat hankkivat siirtomaita Afrikasta ja Aasiasta Erosi aiemmasta kolonialistisesta.
Infinitiivi + to-partikkeli
Work phrases Use the > key in your keyboard to check out the meanings of the following phrases one by one. Repeat until you know them well.
Tervetuloa suomen kielen kurssille!
Relatiivipronominit Relative pronouns.
Kysymysten muodostaminen
Heippa taas! Kiva nähdä!.
Valittuja paloja kieliopista
Suomen historiaa Arkeologit tutkivat esinelöytöjen lisäksi myös sitä, millaisia kasveja ihmiset ovat viljelleet entisinä aikoina. Kuusiston piispanlinnan.
Environmental Aspects
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Power Grammar: Konditionaali
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
Vaillinaiset apuverbit: can
INFINITIIVI / ING-MUOTO
Verbin perusmuoto 2 SINGING.
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
What is Direct Carrier Billing?
TUNTEITA, MUSAA JA ENKKUA DIGILAITTEITA HYÖDYNTÄEN
Grammary What’s On 6 Unit 2.
MyData – asiakas keskiöön
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
vedestä, ilmasta ja tulesta.
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Introduction to decision analysis
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Probability models and decision analysis : introduction
COMMON FINNISH WORDS.
Probability models and decision analysis : introduction
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Probability models and decision analysis
Piirrä muotokuva itsestäsi tai kaveristasi
Introduction to decision analysis
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Problems at ElAr Sports
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
The Indian act pg. 137.
Beekeeping at ctjs By Qarnayn
Project Title By Design and format everything as you see fit. Make it look visually appealing, professional and easy to understand. Don't get too crazy.
Esityksen transkriptio:

Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä Tehokkaasti työelämään/ Effectively into Working Life 23 January 2017

What is reflection? Mitä reflektio on? . What is reflection? Mitä reflektio on? the image of something in a mirror mietiskelyä, harkintaa, heijastusta / serious and careful thought & consideration oppija tarkastelee ja käsittelee oppimiskokemuksiaan aktiivisesti voidakseen konstruoida uutta tietoa tai uusia näkökulmia. a process of exploring and examining experiences and actions so that we can gain insight and see how to move forward. Image of something in a mirror: need to shave/wash my hair -> tilannearvionteko ja sen aiheuttamat jatkotoimet! Tätä on reflektointi.

Miten reflektoidaan? How to reflect? piece of advice: make notes of your experiences and learning at rather regular intervals Reflektio on prosessi. Eri vaiheet, jotka ruokkivat toinen toistaan. Ihannetapauksessa prosessi pyörähtää käyntiin yhä uudelleen ja uudelleen. Tämä on kehtitymisen edelleytys. Kaiken keskiössä on opiskelilijan kokemus.Mitä tein ja miltä se tuntui? Käytännön neuvo: kannattaa pitää kirjaa, tehdä muistiinpanoja matkan varrella. Kokemukseen palaaminen voi olla hankalaa kun kurssi on lopussa!

Miten reflektoidaan? How to reflect? critical incidents – something which had a significant impact on you (positive or negative): actions, thoughts, emotions Mitkä ovat kokemuksia, joihin kannattaa palata ja mielellään tehdä muistiinpanoja matkan varrelta? Kriittiset tapahtumat tai kokemukset, oliat ne sitten toimintaa, ajatuksia tai tunteita – sekä positiivisia että negatiivisia

Mihin reflektio johtaa? What is the out- come? keep doing what is successful, make changes to achieve what you need -> build upon or modify past knowledge based on new knowledge. Mihin reflektio johtaa? What is the out- come? Oppija aktiivisesti tarkastelee ja käsittelee oppimiskokemuksiaan voidakseen konstruoida uutta tietoa tai uusia näkökulmia. a process of exploring and examining experiences and actions so that we can gain insight and see how to move forward.

What does reflection require? . What does reflection require? Reflection is more than simply describing events. The aim is to relate experiences to wider contexts, other perspectives and theoretical frameworks. The process is considered, thoughtful & analytical. You need to be honest even when it is difficult or uncomfortable. You also need to be rational and distanced although the process often deals with feelings and emotions – you try to look at them dispassionately.

. Mitä reflektio vaatii? Reflektio ei tarkoita tapahtumien pinnallista kuvaamista vaan tarkoitus on liittää oppimiskoke-mus suurempiin kokonaisuuksiin, uusiin näkökul-miin ja teoreettisiin viitekehyksiin. Prosessina reflektointi on harkittu, syvällinen ja analyyttinen. Sinun tulee olla rehellinen myös silloin, kun reflektointi tuntuu vaikealta tai epämukavalta. Tavoitteena on suhtautua kokemuksiin rationaalisesti ja ottaa niihin etäisyyttä, vaikka käsitellään tunteita/ tuntemuksia herättäneitä tapahtumia. Image of something in a mirror: need to shave/wash my hair -> tilannearvionteko ja sen aiheuttamat jatkotoimet! Tätä on reflektointi.

Links http://users.utu.fi/kavirt/webopaskorjattu/reflektiivinenprosessi.htm https://www.kamk.fi/oppiminen/Oppimisen-tyokalupakki/Projektityokalut/Oppimisprojektit/Reflektointi http://www15.uta.fi/arkisto/verkkotutor/reflekt.htm http://www.docs.hss.ed.ac.uk/iad/Learning_teaching/Academic_pastoral/Reflect/Reflection_explanation_HO.pdf