MINNO® Innovaatioprojekti 2015 - Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’15 15.11.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Advertisements

MINNO® Innovaatioprojekti Moniasteinen ja –alainen – 31. 5
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
VANHUSTYÖN KOULUTUSOHJELMAN YHTEINEN LUKUVUODEN AVAUS SV08S1 SV09S1 SV10S2A SV10S2B SV11S2.
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
YLEIS- JA KESTOPLUSKVAMPERFEKTI
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
Bio- ja elintarviketekniikan koulutusohjelman CDIO-projektit Carola Fortelius
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
SMILE By Ryhmä 6 Hanne Ek Sonja Lepistö Satu Honkala
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
BOOT CAMP -palaute. Kysely Sähköpostitse, porkkanana leffaliput Surveymonkey-lomakkeella Kaksi monivalintaa (“valitse yksi tai useampi”) ja vapaat kentät.
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus Team UNITT a Yksilölliset istuimet
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus MOLA - Moniammatillinen Lapinlahti Lapinlahden Lähde - Ravintolapäivä
MINNO® Innovation Project Agenda (Finnish)  Tyttöjen Nicehearts -toiminta, ohjaavat opettajat Tiina Karihtala ja Tuija Ruismäki.
Study Group – opiskelun ja oppimisen tueksi Luonnonvara-alan yksikkö Tiina Laajala Oamk / Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
Kotiin – Behind the Scenes
Metropolia Arvotyöpaja Tuovi Haikala Tapani Aaltonen Novetos Oy.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Neloset Mieletöntä Valoa
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Valomieliset Mieletöntä valoa
Innovaatioprojekti XX00AC op Seminaari 2 op torstaisin klo 9 – 12 Big Dry Innoluennot 2 op perjantaisin klo 9 – 11 Harju Projekti 6 op perjantaisin.
Innovaatioprojekti Erkki Rämö. Opetussuunitelma  Opintojakson osaamistavoitteet  Opintojakson jälkeen opiskelija osaa: soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Virtuaaliopas Tiina Tomera Virtuaalihoito
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Team Hyrrä Liikuntakeskus Hyrrä
Brändin kiteytys Vihreä kasvu syntyy yhdistämällä uudella tavalla uusiutuvia luonnonvaroja, teknologiaa ja eri alojen osaamista. Joensuun seudulla Vihreän.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Discopallonivel Children’s Hospital Escape
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Ykkösryhmä Luonnonläheinen aistitila
Yksilöllisten polkujen toteutuminen
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Green Play Erasmus + Sport -hanke
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
”Projektin nimi” PROJEKTI
Yritys ja markkinointi mediassa
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Yhteisöllinen innovointi
PITCHAUS Hero 2017.
Tiivistelmäkalvot arkistoon
YHTEISOPETTAJUUS YRITTÄJYYTTÄ EDISTÄMÄSSÄ
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
Rakennusautomaatioyhdistys (RAY, “Building Automation Organization”) Sauna & introduction of Aalto University’s intelligent building technology pilot.
Maaseutuverkosto vartissa
Otsikko – Aiheen nimi tähän
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Hankeviestintää - miksi ja miten?
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Saatteeksi PP-pohjan käyttäjälle
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti 201x - Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Jokainen ryhmän jäsen vastaa kyselyyn
Hanke
”Projektin nimi” -projekti
Puheviestintä, tampereen yliopisto
© Haaga-Helia StartUp School
Information for teachers
“Paristo” pakohuone This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement.
Esityksen transkriptio:

MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’

Mikä MINNO® on?  MINNO:lla tarkoitetaan Metropolian innovaatioprojektikurssia, jonka tiimoilta opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan sekä alueellisessa että kansainvälisessä kehittämistyössä. MINNO:n puitteissa opiskelijat oppivat myös luomaan yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria muiden toimijoiden kanssa ja käyttämään ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitojaan lähes kaikessa päätöksenteossa ja kehittämisprosesseissa

Tiimin nimi Pyry Hanski Toni Vakkilainen Adele Sauros Henri Lipponen Salla Mikkonen

Ryhmänne vastaanottama haaste ja tilaaja  “Haasteemme” oli tuottaa tämän vuoden innovaatioprojektikurssin loppuseminaari eli MinnoFest ’15  Tarkoituksena oli luoda tavallista innovatiivisempi tapahtuma  Tilaajana toimi Metropolia

Ratkaisu - Projektikuvaus  MinnoFest ‘15 oli kurssimme loppuseminaari, jossa jokainen ryhmä esitteli oman eri tilaajilta tulleen haasteensa eli innovaationsa  Pyrimme lähtökohtaisesti tekemään tapahtumasta normaalia koulutapahtumaa kiinnostavamman eli innovoimaan jotain uutta sisältöä

Lopputulos – mikä? Ja kuvia, linkkejä  Lopputuloksena MinnoFest ‘15:sta sisältönä oli:  Kilpailu, jossa palkittiin äänestämällä paras innovaatio ja sen pitchaus  Bruce Oreckin key note sekä pitchaussparraus  Tehokas ja innovatiivinen tilankäyttö  Livemusiikkia  Adele Sauros Quartet Lopputulosten käyttöoikeuden omistaa tilaaja, Metropolia ja tiimin jäsenet yhdessä sopimuksen mukaan (varmista, että sopimus on toimitettu opettajalle)

Projektin plussat ja miinukset +  Uuden oppiminen tapahtuman tuottamisen parissa  Usean eri alan kohtaaminen ja yhdessä työskentely  Itsensätoteuttaminen  Työkokemuksen karttuminen -  Erittäin haastava kommunikointi tuotantotiimin ja tilaajan välillä  Selkeiden raamien puuttuminen heti alussa  Äärimmäisen tiukka ja haastava aikataulu

Ryhmätyö – kuinka onnistui?  Ryhmän sisäinen työskentely sujui ja onnistui hienosti  Tiukasta aikataulusta huolimatta  Jokainen hoiti vastuullisesti ja dynaamisesti annetut työtehtävät  Tuotantotiimin sisäinen viestintä sujui  Erityismaininta ja kiitos Salla Mikkosen panoksesta

Sisäinen ja ulkoinen viestintä  Sisäinen viestintä sujui hyvin  Käytimme alustoina sähköpostia, Facebookia, Google Hangoutsia, Google Drivea sekä face- to-face tapaamisia  Ulkoinen viestintä toimi mielestämme hyvin  Vaikka aikataulu oli haastava, oli lopputulos mielestämme tyydyttävä sen suhteen, että saimme viestin kulkemaan perille kaikiin haluamiimme tahoihin

Mitä opitte? Jokainen listaa  Tiukasta aikataulusta ja lähtökohtaisesti epämääräisestä ohjeistuksesta johtuneen stressin ja paineen sietokyvyn kehittyminen  Tapahtuman tuottaminen  Osalla käytännössä ensimmäinen tapahtumatuotanto  Markkinointi ja viestintä  Projektinhallinta  Lähtötilanteen realiteettien huomioon ottaminen myös vastaavanlaisissa luovaa ja innovatiivisuutta vaativissa tehtävissä

Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?  Selkeät raamit työlle alusta lähtien  Antaa joko vapaat kädet opiskelijoille toteuttaa tai antaa tarpeeksi selkeät ohjeet  Reiluun aikatauluun varautuminen  Opiskeltaviin aloihin kohdennetummat haasteet  Eri alojen törmäyttäminen hieman kyseenalaista  Esimerkiksi kulttuurialojen opiskelijat yhteen ja sosiaali- ja hyvinvointialojen opiskelijat yhteen TAI opiskelijat saisivat itse valita tahot keiden kanssa työskennellä

Tiivistelmä kalvot suomi & englanti  Ja lopuksi: ilmoitamme toteutuneesta projektista MINNOtoimistoon Metropoliassa! Kalvopohjat suomeksi ja englanniksi tulevat tämän jälkeen: täytä pohjat lyhyesti. Muista tiimin jäsenten nimet ja koulutusohjelmat!  Tehdään, koska Metropolialla on jaettu käyttöoikeus projektin tuloksiin. Kalvosarjan tekijän nimi12

MinnoFest ’15  Haaste: kuinka järjestää MinnoFest ’15 uudella ja innovatiivisella tavalla  Tuloksena innovatiivinen ja innostava innovaatioprojektikurssin loppuseminaari sekä opiskelijoille että vastuuopettajille, haasteen antajille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille  Haasteen antaja: Metropolia  Pyry Hanski kulttuurituotanto, Toni Vakkilainen pop/jazz musiikkiteknologi/tuottaja, Adele Sauros muusikko, Henri Lipponen kulttuurituotanto   Ohjaava opettaja: Laura-Maija Hero / kulttuurituotanto  Yhteyshenkilö: Pyry Hanski Kalvosarjan tekijän nimi KUVA tähän

MinnoFest ’15  Challenge: how to organize and produce MinnoFest ’15 in a new and innovative way  As a result we came up with an innovative and invigorating final seminar for our innovation project course. The audience consisted of students, teachers, challenge providers and everyone who was interested in this event  Challenge provider: Metropolia  Pyry Hanski cultural management, Toni Vakkilainen pop/jazz music technology/musician, Adele Sauros musician, Henri Lipponen cultural management   Mentor: Laura-Maija Hero / cultural management  Contact person: Pyry Hanski Kalvosarjan tekijän nimi KUVA tähän

Kalvosarjan tekijän nimi15