Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuLiisa Kokkonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra
2
Johdanto Tiedon helppo saatavuus Oletus tiedonhaun helppoudesta Nykyinen tiedollinen ympäristö vaatii kehittyneitä tiedonhankinnan taitoja Tiedollisen ympäristön moninaisuus Itsenäinen oppiminen edellyttää tiedonhallintaitojen ohjausta Google-sukupolven tiedonhankintataidot
3
Tiedonhankinnan prosessi Aiheen määrittely Tiedonhaun strategia Tiedon paikantaminen Tiedon käyttö ja lähdekritiikki Tiedonhankinta- prosessin arviointi
4
Mihin tarvitsen tietoa? MITÄ HALUAN TIETÄÄ? MITÄ AIHEENI, KYSYMYKSENI TAI ONGELMANI PITÄÄ SISÄLLÄÄN? MITÄ TIEDÄN AIHEESTA JO ENTUUDESTAAN? MITÄ MINUN PITÄISI TIETÄÄ VIELÄ LISÄÄ? MITEN RAJAAN AIHEENI? MISTÄ NÄKÖKULMASTA LÄHESTYN AIHETTA? TARVITSENKO TIETEELLISTÄ TIETOA VAI RIITTÄÄKÖ WIKIPEDIA?
5
Haluan tietää suomalaisista siirtolaisista Amerikassa. Suomalaisia taisi muuttaa sinne aika paljon joskus 1900- luvun alussa. Voisin rajata aihettani vaikka jonkin tietyn U.S.A:n alueen siirtolaisuuteen. Pitäisiköhän tässä jotenkin käsitellä suomalaista identiteettiä, kun essee tulee äikän tunnille. Taisivat muuttaa työn perässä.
6
Mitkä käsitteet kuvaavat aihettani?
7
Miellekartta
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.