Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Joustavuutta oppimiseen 2011-2012 Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Joustavuutta oppimiseen 2011-2012 Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen."— Esityksen transkriptio:

1 Joustavuutta oppimiseen 2011-2012 Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen (Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen osarahoittama ESR- hanke) tulosten levittäminen verkostosta -verkoston ideoiden tuominen omaan oppilaitokseen -opiskelijoiden osallisuus Toimenpiteitä ja tuloksia: -uusittu opiskelijahuoltosuunnitelma ja esite opiskelijahuollosta opiskelijoille ja huoltajille opiskelijoilta tulleen palautteen perusteella -AOTT-mestarikoulutus, 16 osallistujaa > osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen prosesseja eri aloille -opinto-ohjaajien verkostotapaamiset ja benchmarking-käynti > pohjaa opinto- ohjaussuunnitelman uudistamiselle ja hops-prosessin parantamiselle 1

2 JOUSTO 2012-2013 Tavoitteet: - joustavat opintopolut -osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -opiskelijahyvinvoinnin ja osallisuuden parantaminen -verkostosta saatavista kokemuksista hyötyminen Toimenpiteitä ja tuloksia: -vertaismentorointikoulutukseen osallistuu viisi henkilöä > mentorointiryhmät ryhmänohjaajille, opintoalaervoille, suomen kielen opettajille ja yrittäjyyspolun rakentajille -ryhmänohjaajan käsikirjan rakentaminen -hyvinvointitiimin toiminnan vakiinnuttaminen -työpajaopintojen opinnollistaminen ja Ekamin opiskelijan yksilöllisen pajapolun kuvaus, pilottina hotelli- ja ravitsemusalan perustutkinto > mallinnus levitettävissä muille aloille 2

3 - Ekamiin perustettujen pedagogisten ryhmien aloitteesta on aloitettu neljällä koulutusalalla pilotoinnit joustavien opintopolkujen rakentamiseksi. Joustossa pilottiryhminä ovat 2013 rakennusalan perustutkinnon alkaneet kolme opiskelijaryhmää. Teemana rakennusalan pilotoinnissa on atto-aineiden yhdistäminen ammatillisiin aineisiin ja opettaminen rakennustyömaalla yhteisopettajuuden kautta Tämä sen vuoksi, että opiskelijoilla on ollut ”kynnys” mennä opiskelemaan teoria- aineita oppilaitokseen erillisinä päivinä. Rakennusalan ammatillinen opetus on pääosin työvaltaista ja atto-aineiden opetus on monen opiskelijan mielestä liian poikkeavaa siitä. Atto-aineista on ollut paljon poissaoloja ja hylättyjä arvosanoja. Tuloksena on joustavat polut mahdollistava uusi koulutuksen järjestämismalli. - Rakennusalalla on aiemmasta poiketen hajautettu liikunnan ja terveystiedon opiskelu koko lukuvuoden ajalle tarkoituksena parantaa opiskelijoiden jaksamista ja työkuntoa. Samalla tutkitaan ja suunnitellaan työkykypassin käyttöönottoa.  TOIMENPITEET JATKUVAT MARRASKUULLE 2013 JA SEN JÄLKEEN MAHDOLLISESSA JATKOHANKKEESSA 3

4 4 Tulosten levittäminen: -verkostotapaamisissa -Salpauksen wiki-sivustolla -omassa oppilaitoksessa tiimikokouksissa ja pedagogisilla pysäkeillä sekä vertaismentoroinnin avulla -Ekamissa säännöllinen sisäinen projektiraportointi puolivuosittain, raportit kaikkien ekamilaisten nähtävissä intrassa -suunnitteilla hankemessut keväälle 2014


Lataa ppt "Joustavuutta oppimiseen 2011-2012 Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google