Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuKimmo Kähkönen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Joustavuutta oppimiseen 2011-2012 Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen (Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen osarahoittama ESR- hanke) tulosten levittäminen verkostosta -verkoston ideoiden tuominen omaan oppilaitokseen -opiskelijoiden osallisuus Toimenpiteitä ja tuloksia: -uusittu opiskelijahuoltosuunnitelma ja esite opiskelijahuollosta opiskelijoille ja huoltajille opiskelijoilta tulleen palautteen perusteella -AOTT-mestarikoulutus, 16 osallistujaa > osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen prosesseja eri aloille -opinto-ohjaajien verkostotapaamiset ja benchmarking-käynti > pohjaa opinto- ohjaussuunnitelman uudistamiselle ja hops-prosessin parantamiselle 1
2
JOUSTO 2012-2013 Tavoitteet: - joustavat opintopolut -osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -opiskelijahyvinvoinnin ja osallisuuden parantaminen -verkostosta saatavista kokemuksista hyötyminen Toimenpiteitä ja tuloksia: -vertaismentorointikoulutukseen osallistuu viisi henkilöä > mentorointiryhmät ryhmänohjaajille, opintoalaervoille, suomen kielen opettajille ja yrittäjyyspolun rakentajille -ryhmänohjaajan käsikirjan rakentaminen -hyvinvointitiimin toiminnan vakiinnuttaminen -työpajaopintojen opinnollistaminen ja Ekamin opiskelijan yksilöllisen pajapolun kuvaus, pilottina hotelli- ja ravitsemusalan perustutkinto > mallinnus levitettävissä muille aloille 2
3
- Ekamiin perustettujen pedagogisten ryhmien aloitteesta on aloitettu neljällä koulutusalalla pilotoinnit joustavien opintopolkujen rakentamiseksi. Joustossa pilottiryhminä ovat 2013 rakennusalan perustutkinnon alkaneet kolme opiskelijaryhmää. Teemana rakennusalan pilotoinnissa on atto-aineiden yhdistäminen ammatillisiin aineisiin ja opettaminen rakennustyömaalla yhteisopettajuuden kautta Tämä sen vuoksi, että opiskelijoilla on ollut ”kynnys” mennä opiskelemaan teoria- aineita oppilaitokseen erillisinä päivinä. Rakennusalan ammatillinen opetus on pääosin työvaltaista ja atto-aineiden opetus on monen opiskelijan mielestä liian poikkeavaa siitä. Atto-aineista on ollut paljon poissaoloja ja hylättyjä arvosanoja. Tuloksena on joustavat polut mahdollistava uusi koulutuksen järjestämismalli. - Rakennusalalla on aiemmasta poiketen hajautettu liikunnan ja terveystiedon opiskelu koko lukuvuoden ajalle tarkoituksena parantaa opiskelijoiden jaksamista ja työkuntoa. Samalla tutkitaan ja suunnitellaan työkykypassin käyttöönottoa. TOIMENPITEET JATKUVAT MARRASKUULLE 2013 JA SEN JÄLKEEN MAHDOLLISESSA JATKOHANKKEESSA 3
4
4 Tulosten levittäminen: -verkostotapaamisissa -Salpauksen wiki-sivustolla -omassa oppilaitoksessa tiimikokouksissa ja pedagogisilla pysäkeillä sekä vertaismentoroinnin avulla -Ekamissa säännöllinen sisäinen projektiraportointi puolivuosittain, raportit kaikkien ekamilaisten nähtävissä intrassa -suunnitteilla hankemessut keväälle 2014
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.