Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,"— Esityksen transkriptio:

1 Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
Ensimmäisen Access tietokannan luominen ja käynnistä kurssi painamalla F5-näppäintä tai valitsemalla Diaesitys > Alusta . Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön, Jos kurssin videoita ei voi toistaa, sinun täytyy ehkä ladata QuickTime tai siirtyä PowerPoint 2013:een. j

2 Ensimmäisen Access 2013 -tietokannan luominen
Tekstitys Tietosi tallennetaan, kun siirryt toiseen kenttään. Sinun ei koskaan tarvitse tallentaa niitä itse. Tämän jälkeen voit vain lisätä tietoja ja painaa sarkainta tai nuolinäppäimiä, tai voit siirtyä seuraavaan kenttään hiiren avulla. Voit katsoa muutaman videon, tai napsauttaa linkkejä, joista saat lisää apua. Esimerkiksi tämä luettelo ei välttämättä vastaa tarpeitasi. Se on aika yleisluonteinen. Kirjoita haluamasi teksti ja valitse OK. Nyt luokkasi ovat loogisia. Jos tarvitset verkossa toimivan tietokannan, sinun pitää luoda Access-sovellus. Seuraavassa videossa neuvotaan, miten se tehdään. Tämän tyyppistä tietokantaa kutsutaan työpöytätietokannaksi, sillä se toimii vain tietokoneessasi. Jotkin malleista auttavat sinua pääsemään alkuun. Jos haluat muuttaa sitä, napsauta solua. Älä napsauta otsikkoa, vaan itse solua. Napsauta sitten hiiren kakkospainiketta ja valitse Muokkaa luettelon kohteita. Siinä kaikki. Sinun ei tarvitse tietää tietokantojen suunnittelusta eikä muuttaa mitään, mutta voit tehdä niin halutessasi. Näet mallit automaattisesti käynnistäessäsi Accessin. sinun tarvitsee vain käyttää mallia. Tällöin kaikki tietokannan ominaisuudet ovat käytössä, ja sinun tarvitsee tehdä tämä vain kerran. Jos olet uusi Accessin käyttäjä, Jos Access on jo käynnissä, voit valita Tiedosto ja sitten Uusi. etkä tiedä, miten tietokanta suunnitellaan tai luodaan, Valitse sitten malli, joka soveltuu niille tiedoille, joita haluat tallentaa. Anna tietokannalle nimi, valitse halutessasi sijainti ja valitse sitten Luo. Kun malli avautuu, valitse Ota sisältö käyttöön. Jos haluat esimerkiksi hallita kohdetietoja, valitse Kohteiden seuranta -malli. Aloita painamalla F5-näppäintä ja lopeta painamalla Esc-näppäintä Video 1/2 2:04 2:29 Työpöytä Pilvisovellus Yhteenveto Palaute Ohje

3 Ensimmäisen Access 2013 -tietokannan luominen
Tekstitys Avaan nyt lomakkeen muokkausta varten – tätä kutsutaan asettelunäkymäksi – ja teen pienen muutoksen. Jos haluat muokata tietokantaa, valitse Mukauta Accessissa ja valitse sitten Avaa, jolloin tiedosto avautuu Accessissa. Kannattaa myös muistaa, että sovelluksia käytetään selaimessa, Paina Ctrl-näppäintä, napsauta otsikkoja, muuta niiden väriä ja tasaa ne oikealle. mutta ne luodaan ja niitä muutetaan Accessissa. Valitse nyt Aloitus ja Käynnistä sovellus. Kurssin yhteenvedossa on linkkejä, joista löydät lisätietoa mallien käytöstä ja mukauttamisesta. Nyt olet luonut kaksi tietokantaa muutamassa minuutissa, eikä sinun tarvitse muuttaa mitään, ellet halua. Muistathan, että kun käytössä on sovellus, sinun pitää tallentaa tiedot napsauttamalla Tallenna. Valitse Tallenna, jolloin muutoksesi julkaistaan palvelimella. Voit huomata, että valintanauha on tavallista pienempi, sillä siinä näkyy vain ne työkalut, joita tarvitset sovelluksen muokkaamiseen. Helpoin tapa tehdä se on käyttää mallia. Voit valita mallin käynnistäessäsi Accessin tai valitsemalla Tiedosto, Uusi. Tietokanta avautuu selaimeesi, ja voit lisätä siihen tietoja. Access-sovellukset ovat verkkotietokantoja, jotka toimivat pilvessä useimmilla selaimilla, Jos usean henkilön pitää pystyä käyttämään tietokantaa samanaikaisesti, luo Access-sovellus. Sovellusmallin tunnistaa maapallokuvakkeesta. ja ihmiset voivat käyttää tietokantaasi aina, kun heillä on yhteys Internetiin tai yrityksesi verkkoon. Napsauta haluamaasi mallia, kirjoita sille nimi, valitse palvelin luettelosta, Muistathan, että näiden pitää olla SharePoint palvelimia, tai tarvitset Office 365:n. Access lataa ja avaa mallin. Kun haluat aloittaa työskentelyn, valitse Käynnistä sovellus. tai kirjoita palvelimen nimi tähän. Aloita painamalla F5-näppäintä ja lopeta painamalla Esc-näppäintä Video 2/2 2:04 2:29 Työpöytä Pilvisovellus Yhteenveto Palaute Ohje

4 Työpöytämallin käyttäminen
Kurssin yhteenveto – Ensimmäisen Access tietokannan luominen Työpöytämallin käyttäminen Käynnistä Access ja valitse mikä tahansa työpöytämalli (niissä ei ole maapallokuvaketta). Jos Access on jo auki, valitse Tiedosto > Uusi. Kirjoita nimi, valitse halutessasi tietokannalle toinen sijainti, ja valitse sitten Luo. Valitse keltaisessa sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön. Jos mallissa on videoita, voit katsoa ne tai sulkea niiden ikkunan. Lisää tiedot. Voit painaa sarkainta tai nuolinäppäimiä, tai voit siirtyä seuraavaan kenttään hiiren avulla. Tietosi tallennetaan, kun siirryt toiseen kenttään. Mallin muuttaminen Jos haluat muuttaa avattavaa luetteloa, napsauta luettelossa olevaa kenttää (ei otsikkoa) hiiren kakkospainikkeella, valitse Muokkaa luettelon kohteita, lisää uudet kohteet, ja valitse sitten OK. Access-sovellusmallin käyttäminen Käynnistä Access ja valitse mikä tahansa sovellusmalli (niissä on maapallokuvake). Jos Access on jo auki, valitse Tiedosto > Uusi. Kirjoita nimi, valitse palvelin luettelosta tai kirjoita palvelimen nimi, ja valitse sitten Luo. Valitse Aloitus > Käynnistä sovellus. Sovellus avautuu selaimeesi. Lisää tiedot, ja valitse Tallenna, kun olet valmis. Access-sovelluksen muuttaminen Valitse SharePoint 2013:ssa tai Office 365:ssä Asetukset > Mukauta Accessissa > Avaa. Tietokanta avautuu Accessissa, ja valintanauhassa näkyy vain tarvitsemasi työkalut. Muokkaa tietokantaa ja tallenna sitten muutoksesi, jolloin ne julkaistaan palvelimella. Valitse Aloitus > Käynnistä sovellus, kun haluat jatkaa tietokannan käyttöä. Katso myös Mallin käyttäminen Access -tietokannan luomisessa Access työpöytätietokannan perustehtävät Access-sovelluksen luominen mallista Access-sovelluksen perustehtävät Access-sovelluksen muokkaaminen Muita harjoituskursseja Officen yhteensopivuuspaketti Aloita painamalla F5-näppäintä ja lopeta painamalla Esc-näppäintä 1 2 3 4 5 2:04 2:29 Työpöytä Pilvisovellus Yhteenveto Palaute Ohje

5 Kiitos kurssin katsomisesta!
Arviointi ja kommentit Ohje Kuinka onnistuimme? Kerro mielipiteesi Kiitos kurssin katsomisesta! Tutustu muihin kursseihin Aloita painamalla F5-näppäintä ja lopeta painamalla Esc-näppäintä 1 2 3 4 5 2:04 2:29 Työpöytä Pilvisovellus Yhteenveto Palaute Ohje

6 Ohje Ohje PowerPointin videonhallintatoiminnot
Videon alalaidassa olevasta palkista voit aloittaa, lopettaa ja keskeyttää toiston. Pääset siirtymään taaksepäin vetämällä palkkia. Kurssin katselemisen lopettaminen Jos katsot kurssia Internetissä, napsauta selaimen Edellinen-painiketta. Jos katsot sitä offline-tilassa, paina Esc-näppäintä. Jos olet katselemassa videota, pysäytä ensin videon toistaminen painamalla Esc-näppäintä ja lopeta kurssin katseleminen painamalla Esc-näppäintä uudelleen. Siirtyminen Voit siirtyä mihin tahansa kurssin osaan napsauttamalla videon alapuolella olevia himmennettyjä tai kirkkaita pikkukuvia. Voit myös napsauttaa eteenpäin tai taaksepäin osoittavaa nuolta tai painaa Page Up- tai Page Down -näppäimiä. Jos lataamasi kurssin videot eivät toimi Valitse Ota muokkaus käyttöön , jos kyseinen painike on näkyvissä. Jos se ei auta, sinulla saattaa olla käytössä PowerPoint 2007 tai aiempi versio. Jos näin on, sinun on ladattava PowerPoint Viewer -katseluohjelma. Jos sinulla on PowerPoint 2010, tarvitset QuickTime Playerin, tai voit päivittää PowerPoint 2013:een. Aloita painamalla F5-näppäintä ja lopeta painamalla Esc-näppäintä 1 2 3 4 5 2:04 2:29 Työpöytä Pilvisovellus Yhteenveto Palaute Ohje


Lataa ppt "Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google