Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011."— Esityksen transkriptio:

1 TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011

2 Twitter • Twitter on suuren suosion saavuttanut mikro- bloggauspalvelu, jonka avulla voit kommunikoida ystävien, perheen ja työkavereiden kanssa lyhyiden pikaviestien avulla. • Voit kirjoittaa lyhyitä 140 merkin viestejä viestejä, joita kutsutaan tweeteiksi. Nämä viestit tulevat näkyviin Twitter-profiilissasi. Ne lähetetään myös seuraajillesi ja ovat haettavissa Twitter-haun avulla.

3 Twitter • Twitter on yhdistelmä blogia, keskustelukanavaa, sähköpostia, pikaviestintää ja sosiaalista verkostoa. • Se on helppokäyttöinen, nopea, yhteisöllinen väline, joka parantaa yrityksen saavutettavuutta ja verkkoläsnäoloa.

4 Lähteet: http://techcrunch.com/2010/07/28/twitter-crime http://blog.nielsen.com/nielsenwire/global/facebook-and-twitter-post-large-year-over-year-gains-in-unique- users/ http://www.huffingtonpost.com/2010/04/14/twitter-user-statistics-r_n_537992.html • Käyttäjät ovat kaikenlaisia ihmisiä ympäri maailmaa. • Vuonna 2010 Twitterillä on 105 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää ja 180 miljoonaa uniikkia vierailijaa kuukaudessa. • Twitteriin tehdään 50 miljoonaa tweettia päivässä. • 75% Twitterin käytöstä tulee sen ulkopuolisista palveluista Twitter

5 Twitter on nyt nopeimmin kasvava hakukone  Twitteristä haetaan tietoa 800 miljoonaa kertaa päivässä. Se on 24 miljardia hakua kuukaudessa, joka on enemmän kuin Bing (4.1 milj.) ja Yahoo (9,4 milj.) - hakujen määrä. Lähteet: Twitter Now the World's Fastest Growing Search Engine http://www.fastcompany.com/1667617/twitter-is-worlds-fastest-growing-search-engine. 8.7.2010

6 Peruskäsitteitä Tweet: itsenäinen max. 140 merkin pikaviesti

7 @käyttäjänimi : avoin viesti toiselle palvelun käyttäjälle #hashtag: Twitterin ”asiasanoja” eli hashtageja käytetään ryhmittelemään ja kokoamaan tietty keskustelu keskenään mm. jotta keskustelu aiheen ympäriltä löytyisi helposti

8 Retweet: jonkun toisen tweetin lähettäminen uudestaan omassa tweet-virrassa

9 Miten yritykset käyttävät Twitteriä?  Maineen seurannassa - mitä yrityksestäsi, alastasi ja tuotteistasi puhutaan?  Asiakaspalvelu: asiakkaiden tai potentiaalisten asiakkaiden kanssa keskustelu ja neuvonta, palautteisiin vastaaminen  Verkostoituminen muiden oman alan toimijoiden kanssa  Tuotteiden markkinointi, alennukset ja kampanjat  Yrityksen kotisivun käytön lisääminen  Uusia asiakkaiden löytäminen

10 Asiakaspalvelu

11 Tuotteiden markkinointi

12 Tapahtumien markkinointi

13 Kilpailut

14 Muita hyödyllisiä Twitteriin liittyviä palveluita: • Tweetdeck ja Seesmic – Twitterin työpöytäsovellukset • Echofon – Firefox-lisäosa ja iPhone-applikaatio • Twitpic – jaa kuvia Twitterissä • Bit.ly – verkko-osoitteen lyhentäminen • Twitterholic – suosituimmat Twitter-käyttäjät

15 Tiedonhaku Twitteristä  Twitterin sisältö on reaaliaikaisen verkon sisältöä.  Kun haet yritystäsi koskevaa tietoa Twitteristä, haet sitä reaaliaikaisen verkon haulla tai hakukoneella.

16 Mitä reaaliaikainen tiedonhaku on?  Tavallisessa internet-tiedonhaussa hakukoneet seulovat internet-sivuja ja ajan myötä sivustoille kehittyy ranking-järjestys.  Ranking eli sivuston nouseminen hakutuloksen kärkeen johtuu yhdeltä osaltaan sivuston linkityksen paljoudesta. Tästä syystä Wikipedia nousee hauissa yleensä kärkeen.  Hakutulosten ranking on melko staattinen ja se saattaa muuttua aika ajoittain.  Perinteiset hakukoneet eivät siis tämän toimintaperiaatteensa takia pysty luotaamaan sitä, mitä on juuri nyt julkaistu internetissä.  Reaaliaikaisen aineiston hakukoneet on tehty sitä varten, että ne luotaavat sitä sisältöä, mihin perinteiset hakukoneet eivät yllä.

17 Mitä reaaliaikainen tiedonhaku on?  Reaaliaikaisessa haussa haetaan materiaalia, joka on julkaistu reaaliaikaisesti.  Reaaliaikaista sisältöä eli esim. Twitter-tweettejä julkaistaan 27.3 miljoonaa jopa päivä ja Facebook- statusviestejä 40 miljoonaa päivittäin.  Reaaliaikaisesti julkaistun materiaalin tuottamisella ja sen julkaisulla on lyhyt tai olematon aikaväli.  Esimerkiksi julkaiset ottamasi valokuvan saman tien kun se on otettu tai julkaiset ajattelemasi ajatukset saman tien Twitterissä.

18 Reaaliaikainen haku  Seurataksesi, mitä sinusta, yrityksestäsi ja alastasi puhutaan Twitterissä, hae esim. nimelläsi, käyttäjänimelläsi, brändilläsi, kilpailijoilla ja termeillä, jotka liittyvät alaasi.  Topsy –reaaliaikaisen sisällön hakukone http://topsy.com/  Twitter search http://search.twitter.com/  Addictomatic http://addictomatic.com/


Lataa ppt "TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google