Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAda Lahtinen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Yrittäjyysopetusmenetelmä Lasten ja nuorten hoidon- ja kasvatuksen koulutusohjelma; varhaiskasvatus
2
Draamakasvatus opettaja Kirsi Hellman-Suominen
3
Opetussuunnitelma koulutusohjelma: TAVOITTEET JA SISÄLLÖT: •Opiskelijan on osattava kehittää ammattitaitoaan. •Opiskelijan on osattava työryhmän jäsenenä verkostoitua alalla toimivaan työelämään. •Opiskelijan on tunnettava alan yritystoimintaa ja hänellä on oltava yrittäjyyden perusvalmiudet.
4
jatkuu •Opiskelijan on osattava työryhmän jäsenenä monipuolisesti käyttää työssään varhaiskasvatuksen menetelmiä. •Opiskelijan on osattava käyttää varhaiskasvatuksen pedagogista tietoa toiminnassaan lasten kanssa. •Opiskelijan on osattava tukea lapsen kasvua ja kehitystä työskentelyllään.
5
TOIMINNAN JA TYÖSKENTELYN TAVOITE: •Kannustaa lähihoitajaopiskelijaa kehittymään yritteliääksi. •Kannustaa ja motivoida lähihoitajaopiskelijaa markkinoimaan omaa osaamistaan ja työskentelyään. •Kannustaa ja motivoida lähihoitajaopiskelijaa oppimaan yrittäjämäistä toimintaa.
6
jatkuu •Kannustaa ja motivoida opiskelijaa oppimaan työelämään verkostoitumisen taitoja ja merkitystä. •Motivoida opiskelijaa etsimään yritteliäisyyden polkuja hyödyntäen monipuolista osaamistaan ammatillisuudesta, työelämänlähtöisyydestä ja asiakaslähtöisestä työskentelystä.
7
Draamakasvatusmenetelmä: •Suunnitteluvaihe alkaa opiskelijalla sitoutumisesta työskentelyyn yhteisöllisesti ryhmän kanssa. •Ryhmän opiskelijat reflektoivat ja päättävät satunäytelmän tai esityksen. •Jaetaan ryhmä: käsikirjoittajat, puvustajat, lavastajat. •Prosessivaihe: harjoitellaan esitystä ja reflektoidaan ja prosessoidaan esitykseen liittyviä asioita. (yhteistoiminnallinen oppiminen)
8
jatkuu •Tehdään markkinointiesite, millä näytös myydään asiakkaille. (s-postin välityksellä päivähoitoon ja perhepäivähoitajille tällä hetkellä) •Prosessin kokoaminen yhteiseksi näytelmäksi. (lisäksi kenraaliharjoitukset) •Esitys esitetään sovitulla Yrittäjäviikolla viitenä arkipäivänä.
9
jatkuu •Esitys videoidaan ja siitä opetellaan tekemään videoesitys DVD:lle, joka myydään asiakkaille. Näin opitaan mediakasvatusta ja verkkotaitoja. •Lähihoitajaopiskelija saa myös itselleen DVD:n omaan portfolioonsa markkinointivälineeksi. •Esitysviikon jälkeen reflektoidaan ryhmän kanssa kaikkea opittua prosessista.
10
Draamakasvatusmenetelmä: •Voimaannuttaa lähihoitajaopiskelijan vuorovaikutustaitoa, joka ovat lähihoitajan oleellinen työväline. •On oppimismenetelmä kokonaisuudessaan, joka vahvistaa ja kehittää ilmaisutaitoa. •Yhteistoiminnallinen oppimisprosessi vahvistaa jokaisen osapuolen yritteliäisyyttä yhteisessä prosessissa asiakaslähtöisessä toiminnassa.
11
Toiminnan historiaa: •Lasten ja nuorten hoidon- ja kasvatuksen koulutusohjelmassa tämä yrittäjyysopetusmenetelmä on tullut opiskelijoiden keskuudessa hyvin halutuksi toiminnaksi. •Opiskelijoiden oppimisprosessi toiminnan kautta on ollut innovatiivista ja yritteliästä oppimista kohti yrittäjämäistä otetta opetellen.
12
Edellisiä näytelmiä: •Tuhkimo •Pocahontas maailman ympäri matkalla. •Prinsessa Ruusunen •Hannu ja Kerttu •Peter Pan •Peppi ja huvikummun kummitus •Lumikki
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.