Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTapani Härkönen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
© Logica 2008. All rights reserved Sosiaalialan tietoteknologian käytön edistäminen Pohjois-Karjalassa - maakunnan ja Logican välisessä yhteistyössä Pirjo Vahtero Ratkaisupäällikkö Kuntatoimiala
2
No. 2 Maakunnallinen Pro Consona Nykytila •Kaikilla kunnilla maakunnassa on käytössä Pro Consona sosiaalitoimen tietojärjestelmät •Tällä hetkellä 4 eri käyttöympäristöä, Pro Consona versiot samat Tavoitetila •Keskitetty yhteiskäyttöinen Pro Consona ratkaisu kaikille toimijoille maakunnassa Hyödyt •Ylläpito ja palveluiden kehittäminen kustannustehokkaampaa ja nopeampaa •Kustannushyödyt •Palveluiden turvaaminen ja varajärjestelyt
3
No. 3 Päivähoidon uusia palveluita Sähköinen päivähoitoon haku –Sähköinen hakemus –Toteutuksessa hyödynnetty avointa JUPArajapintaa –Rajapintaa voidaan hyödyntää myös arkistoon siirrossa –Jatkokehittäminen: maksulaskuri, käsittelytilan seuranta, päätöstiedon siirto asiakkaalle, muut prosessiin kuuluvat lomakkeet Sähköinen läsnäolotietojen kirjaaminen –Pro Consona Mukana – perhepäivähoidon mobiiliraportointi –Päiväkotilasten läsnäolotietojen raportointi sähköiselle päiväkirjalle Vuorovaikutteiset sähköiset lomakkeet •Varhaiskasvatussuunnitelma, reissu-vihkot Kasvun kansio –toiminnallisuus •Hakemukset, päätökset, suunnitelmat, valokuvat
4
No. 4 Sosiaalityön uusia palveluita Sähköinen toimeentulotukihakemus ja asiakirjojen skannaus –Sähköinen hakemus, liitteiden skannaus –Toteutuksessa hyödynnetty ”avointa” JUPArajapintaa –Rajapintaa voidaan hyödyntää myös arkistoon siirrossa –Jatkokehittäminen: laskuri, käsittelytilan seuranta, päätöstiedon siirto asiakkaalle, Sähköinen vammaispalveluhakemus Verkkoneuvonta / ”turvallinen” viestinvälitys Sähköinen arviointi/seuranta/mittaaminen
5
No. 5 www.kainuu.fiwww.kainuu.fi / Hyvinvointi – Projektit, hankkeet (SoTe) Tavoitteena kehittää toimeentulotukiprosessia uutta teknologiaa hyödyntämällä: •Sähköinen hakemus •Liitteiden skannaus •Työntekijän roolikohtainen työpöytä •Asiakkaan työpöytä
6
No. 6 Vanhustyön uusia palveluita Sähköinen vanhuspalveluhakemus –Sähköinen hakemus –Toteutuksessa hyödynnetty ”avointa” JUPArajapintaa –Rajapintaa voidaan hyödyntää myös arkistoon siirrossa Verkkoneuvonta
7
No. 7 Lastenvalvojan uusia palveluita Isyysasiakirjojen sähköinen siirto maistraattiin •Sisältää isyysasiakirjojen sähköisen allekirjoituksen Tieto Isyyden vahvistamispäätöksestä sähköisesti kuntaan Tieto avioliiton ulkopuolella syntyneestä lapsesta sähköisesti kuntaan Huoltotiedon sähköinen siirto VRK:lle Huolto-, asumis- ja tapaamissopimuksen siirto sähköiseen arkistoon
8
No. 8 Asiakasyhteistyömme osa-alueet 1.Toiminnan (jatko)kehittäminen - Asiakkaan liiketoiminnan ja sen muutoksen ymmärtäminen - Keskustelun ja kehittämisen foorumit - toimintamalli - Muutoksen priorisointi ja johtaminen 2.Projektien toteutuksen hallinta - Projektien systemaattinen johtaminen, seuranta ja mittaaminen -Aikataulu, kustannukset, tulokset - Muutoksen toteutus ja käyttöönotto - Syntyvien liiketoimintahyötyjen todentaminen 3.Jatkuvat palvelut - Palvelutason ylläpito ja toteutuminen - Yhteistyön jatkuva parantaminen - Toimintaympäristön muutoksiin reagointi
9
© Logica 2008. All rights reserved Kiitos! Kysymyksiä? pirjo.vahtero@logica.com
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.