Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTopi Heino Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suositukset (2016)
Lapsi tarvitsee joka päivä vähintään kolme tuntia kuormittavuudeltaan monipuolista liikkumista: kevyttä liikuntaa, reipasta ulkoilua ja erittäin vauhdikasta fyysistä aktiivisuutta. Lapselle on luonteenomaista aktiivinen toiminta, siksi pitkittyneitä yliyhden tunnin istumisjaksoja tulee välttää ja lyhyempiäkin paikallaanoloja tauottaa lapselle mielekkäällä tavalla. Lapsen tulee saada päivittäin harjoitella motorisia perustaitojamonipuolisesti eri ympäristöissä, kaikkina vuodenaikoina.
2
Aktiivisemmat välitunnit
Pitkät välitunnit mahdollistaa liikkumisen Välkkärikoulutus Toiminnalliset oppitunnit Taukoliike Retket Liikuttavat aamunavaukset Kerhot Koulumatkat Teemapäivät, tapahtumat Hankinnat, rakentaminen Liikuntavälineet Koulun pihasta lähiliikuntapaikka
3
”16-vuotiaana liikunnallisesti aktiiviset lapset menestyivät koulussa paremmin. 8-vuotiaana hyvät motoriset taidot ennustivat fyysistä aktiivisuutta ja koulumenestystä 16-vuotiaana. (Kantomaa ym PNAS)”
6
500 opettajaa: ”Välituntiliikunta edistää oppituntien työrauhaa” 95%
7
Jyväskylän normaalikoulun aineenopettajaharjoittelijat (n = 450):
Kyselyssä 90% vastaajista oli sitä mieltä, että liikkumista lisääviä menetelmiä pitäisi käyttää nykyistä enemmän aineenopetuksessa Vastaajista 40% ei ollut koskaan käyttänyt liikuntaa tai kehollista oppimista lisääviä menetelmiä
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.