Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuOlavi Jaakkola Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti 2.5.2013 Mikko Kesä Minna Joutsen Ari Kurlin Innolink Research Oy
2
T IEDOSTA M ENESTYS TUTKIMUKSESTA YLEENSÄ Tämä on Hämeenlinnan lasten ja nuorten varhaiskasvatuspalveluiden asiakastyytyväisyyden tutkimusraportti. Tutkimuksen Hämeenlinnan kaupungille toteutti Innolink Research Oy. Tutkimuskokonaisuus muodostui mm. seuraavista aihealueista: Hoitopaikan arviointi Eri tekijöiden tärkeys ja onnistuminen Kehittämiskohteet Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselynä maaliskuussa 2013. Tutkimukseen vastasi kaikkiaan 385 henkilöä.
3
T IEDOSTA M ENESTYS TAUSTATIEDOT
4
T IEDOSTA M ENESTYS ASUINALUEENNE
5
T IEDOSTA M ENESTYS LAPSEN SUKUPUOLI JA IKÄ
6
T IEDOSTA M ENESTYS VARHAISKASVATUSKESKUKSENNE
7
T IEDOSTA M ENESTYS VARHAISKASVATUSKESKUKSENNE – ITÄINEN ALUE
8
T IEDOSTA M ENESTYS VARHAISKASVATUSKESKUKSENNE – KESKUSTAN ALUE
9
T IEDOSTA M ENESTYS VARHAISKASVATUSKESKUKSENNE – LÄNTINEN ALUE
10
T IEDOSTA M ENESTYS VARHAISKASVATUSKESKUKSENNE – YDIN HÄME
11
T IEDOSTA M ENESTYS LAPSELLE
12
T IEDOSTA M ENESTYS MITÄ MIELTÄ OLET NÄISTÄ ASIOISTA? Asteikko: kyllä = 1 … ei = 2
13
T IEDOSTA M ENESTYS MINKÄLAINEN HOITOPAIKKASI ON MIELESTÄSI?
14
T IEDOSTA M ENESTYS VANHEMMILLE
15
T IEDOSTA M ENESTYS TÄRKEYS Asteikko: 1 = ei lainkaan tärkeä5 = erittäin tärkeä
16
T IEDOSTA M ENESTYS ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti
17
T IEDOSTA M ENESTYS KUVAUS KUILUANALYYSISTÄ Kuiluanalyysin avulla voidaan tutkia vastaajien tyytyväisyyteen vaikuttavia toiminnan tekijöitä. Kuiluanalyysi kertoo, kuinka hyvin tarkasteltu organisaatio on onnistunut vastaamaan vastaajien odotuksiin. Kuiluanalyysissä vihreä pylväs (pitkä, oikealle osoittava pylväs) kuvaa kunkin arvioidun tekijän merkitystä vastaajille. Jos vihreä pylväs on pitkä, kyseinen tekijä on vastaajalle tärkeä ja jos pylväs on lyhyt, ei tekijällä ole paljoakaan merkitystä. Lyhyempi punainen pylväs kuvaa puolestaan onnistumisen ja merkityksen erotusta (kuilua).
18
T IEDOSTA M ENESTYS KUILU Onnistuneet tekijät = kuilu -0,3 tai parempi Parantamisen varaa -tekijät = kuilu -0,4 - -0,5 Kriittiset tekijät = kuilu -0,6 tai heikompi
19
T IEDOSTA M ENESTYS VERTAILUT
20
T IEDOSTA M ENESTYS ASUINALUEEN MUKAAN ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti Punaiset tekijät ovat vähintään 0,2 yksikköä alle keskiarvon, vihreät vähintään 0,2 yksikköä yli keskiarvon.
21
T IEDOSTA M ENESTYS SUKUPUOLEN MUKAAN ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti Punaiset tekijät ovat vähintään 0,2 yksikköä alle keskiarvon, vihreät vähintään 0,2 yksikköä yli keskiarvon.
22
T IEDOSTA M ENESTYS IÄN MUKAAN ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti Punaiset tekijät ovat vähintään 0,2 yksikköä alle keskiarvon, vihreät vähintään 0,2 yksikköä yli keskiarvon.
23
T IEDOSTA M ENESTYS VASTAUSVUODEN MUKAAN ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti Punaiset tekijät ovat vähintään 0,2 yksikköä alle keskiarvon, vihreät vähintään 0,2 yksikköä yli keskiarvon.
24
T IEDOSTA M ENESTYS VARHAISKASVATUSKESKUKSEN MUKAAN ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti Punaiset tekijät ovat vähintään 0,2 yksikköä alle keskiarvon, vihreät vähintään 0,2 yksikköä yli keskiarvon.
25
T IEDOSTA M ENESTYS ITÄINEN ALUE - ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti Punaiset tekijät ovat vähintään 0,2 yksikköä alle keskiarvon, vihreät vähintään 0,2 yksikköä yli keskiarvon.
26
T IEDOSTA M ENESTYS KESKUSTAN ALUE - ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti Punaiset tekijät ovat vähintään 0,2 yksikköä alle keskiarvon, vihreät vähintään 0,2 yksikköä yli keskiarvon.
27
T IEDOSTA M ENESTYS LÄNTINEN ALUE - ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti Punaiset tekijät ovat vähintään 0,2 yksikköä alle keskiarvon, vihreät vähintään 0,2 yksikköä yli keskiarvon.
28
T IEDOSTA M ENESTYS YDIN HÄME- ONNISTUMINEN Asteikko: 1 = todella heikosti5 = erinomaisesti Punaiset tekijät ovat vähintään 0,2 yksikköä alle keskiarvon, vihreät vähintään 0,2 yksikköä yli keskiarvon.
29
T IEDOSTA M ENESTYS AVOIN PALAUTE
30
T IEDOSTA M ENESTYS OLETTEKO JOHONKIN ASIAAN TAI YKSITTÄISEEN SEIKKAAN ERITYISEN TYYTYVÄINEN TAI TYYTYMÄTÖN? -Henkilökunnan määrä ja vaihtuvuus -Liian suuret ryhmäkoot -Piha-alueen yksipuolisuus/pieni koko/korjauksen tarve -Sisäilmaongelmat +Osaava ja ystävällinen henkilökunta +Hyvää, virikkeellistä toimintaa
31
T IEDOSTA M ENESTYS ONKO TEILLÄ TOIVEITA TAI KEHITTÄMISIDEOITA PALVELUN SUHTEEN? Enemmän retkiä, kulttuuria, kädentaitoja Paremmin tiedotusta henkilökunnasta ja henkilökuntatilanteesta Sähköinen tiedotus Enemmän vuorovaikutusta ja palautteenannon ja -saannin mahdollisuuksia henkilökunnan kanssa Ryhmäkoot olisi syytä pysyä sopivina Tilojen ja pihojen ehostusta ja huoltoa
32
T IEDOSTA M ENESTYS MITÄ MUUTA HALUAISITTE SANOA PALVELUSTA? Palaute pääosin kiitoksia henkilökunnalle Suuret ryhmäkoot huolettavat Pihapiirien kunto, kosteusmittaukset, elävöittäminen kaipaisivat huomiota Hoitomaksujen taso ja hinnoittelutavat herättävät jonkin verran kummastusta
33
T IEDOSTA M ENESTYS T IEDOSTA M ENESTYS
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.