Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

MINNO® Innovaatioprojekti 2015 - Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’15 15.11.2015.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "MINNO® Innovaatioprojekti 2015 - Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’15 15.11.2015."— Esityksen transkriptio:

1 MINNO® Innovaatioprojekti 2015 - Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’15 15.11.2015

2 Mikä MINNO® on?  MINNO:lla tarkoitetaan Metropolian innovaatioprojektikurssia, jonka tiimoilta opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan sekä alueellisessa että kansainvälisessä kehittämistyössä. MINNO:n puitteissa opiskelijat oppivat myös luomaan yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria muiden toimijoiden kanssa ja käyttämään ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitojaan lähes kaikessa päätöksenteossa ja kehittämisprosesseissa

3 Tiimin nimi Pyry Hanski pyry.hanski@metropolia.fi tuottajapyry.hanski@metropolia.fi Toni Vakkilainen toni.vakkilainen@metropolia.fi viestintä/järjestäjä/äänivastaavatoni.vakkilainen@metropolia.fi Adele Sauros adele.sauros@metropolia.fi viestintä/järjestäjä/musiikkivastaavaadele.sauros@metropolia.fi Henri Lipponen henri.lipponen@metropolia.fi viestintä/järjestäjähenri.lipponen@metropolia.fi Salla Mikkonen salla.mikkonen@metropolia.fi projektiassitenttisalla.mikkonen@metropolia.fi

4 Ryhmänne vastaanottama haaste ja tilaaja  “Haasteemme” oli tuottaa tämän vuoden innovaatioprojektikurssin loppuseminaari eli MinnoFest ’15  Tarkoituksena oli luoda tavallista innovatiivisempi tapahtuma  Tilaajana toimi Metropolia

5 Ratkaisu - Projektikuvaus  MinnoFest ‘15 oli kurssimme loppuseminaari, jossa jokainen ryhmä esitteli oman eri tilaajilta tulleen haasteensa eli innovaationsa  Pyrimme lähtökohtaisesti tekemään tapahtumasta normaalia koulutapahtumaa kiinnostavamman eli innovoimaan jotain uutta sisältöä

6 Lopputulos – mikä? Ja kuvia, linkkejä  Lopputuloksena MinnoFest ‘15:sta sisältönä oli:  Kilpailu, jossa palkittiin äänestämällä paras innovaatio ja sen pitchaus  Bruce Oreckin key note sekä pitchaussparraus  Tehokas ja innovatiivinen tilankäyttö  Livemusiikkia  Adele Sauros Quartet Lopputulosten käyttöoikeuden omistaa tilaaja, Metropolia ja tiimin jäsenet yhdessä sopimuksen mukaan (varmista, että sopimus on toimitettu opettajalle)

7 Projektin plussat ja miinukset +  Uuden oppiminen tapahtuman tuottamisen parissa  Usean eri alan kohtaaminen ja yhdessä työskentely  Itsensätoteuttaminen  Työkokemuksen karttuminen -  Erittäin haastava kommunikointi tuotantotiimin ja tilaajan välillä  Selkeiden raamien puuttuminen heti alussa  Äärimmäisen tiukka ja haastava aikataulu

8 Ryhmätyö – kuinka onnistui?  Ryhmän sisäinen työskentely sujui ja onnistui hienosti  Tiukasta aikataulusta huolimatta  Jokainen hoiti vastuullisesti ja dynaamisesti annetut työtehtävät  Tuotantotiimin sisäinen viestintä sujui  Erityismaininta ja kiitos Salla Mikkosen panoksesta

9 Sisäinen ja ulkoinen viestintä  Sisäinen viestintä sujui hyvin  Käytimme alustoina sähköpostia, Facebookia, Google Hangoutsia, Google Drivea sekä face- to-face tapaamisia  Ulkoinen viestintä toimi mielestämme hyvin  Vaikka aikataulu oli haastava, oli lopputulos mielestämme tyydyttävä sen suhteen, että saimme viestin kulkemaan perille kaikiin haluamiimme tahoihin

10 Mitä opitte? Jokainen listaa  Tiukasta aikataulusta ja lähtökohtaisesti epämääräisestä ohjeistuksesta johtuneen stressin ja paineen sietokyvyn kehittyminen  Tapahtuman tuottaminen  Osalla käytännössä ensimmäinen tapahtumatuotanto  Markkinointi ja viestintä  Projektinhallinta  Lähtötilanteen realiteettien huomioon ottaminen myös vastaavanlaisissa luovaa ja innovatiivisuutta vaativissa tehtävissä

11 Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?  Selkeät raamit työlle alusta lähtien  Antaa joko vapaat kädet opiskelijoille toteuttaa tai antaa tarpeeksi selkeät ohjeet  Reiluun aikatauluun varautuminen  Opiskeltaviin aloihin kohdennetummat haasteet  Eri alojen törmäyttäminen hieman kyseenalaista  Esimerkiksi kulttuurialojen opiskelijat yhteen ja sosiaali- ja hyvinvointialojen opiskelijat yhteen TAI opiskelijat saisivat itse valita tahot keiden kanssa työskennellä

12 Tiivistelmä kalvot suomi & englanti  Ja lopuksi: ilmoitamme toteutuneesta projektista MINNOtoimistoon Metropoliassa! Kalvopohjat suomeksi ja englanniksi tulevat tämän jälkeen: täytä pohjat lyhyesti. Muista tiimin jäsenten nimet ja koulutusohjelmat!  Tehdään, koska Metropolialla on jaettu käyttöoikeus projektin tuloksiin. Kalvosarjan tekijän nimi12

13 MinnoFest ’15  Haaste: kuinka järjestää MinnoFest ’15 uudella ja innovatiivisella tavalla  Tuloksena innovatiivinen ja innostava innovaatioprojektikurssin loppuseminaari sekä opiskelijoille että vastuuopettajille, haasteen antajille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille  Haasteen antaja: Metropolia  Pyry Hanski kulttuurituotanto, Toni Vakkilainen pop/jazz musiikkiteknologi/tuottaja, Adele Sauros muusikko, Henri Lipponen kulttuurituotanto  www.metropolia.fi/minnofest www.metropolia.fi/minnofest  Ohjaava opettaja: Laura-Maija Hero / kulttuurituotanto  Yhteyshenkilö: Pyry Hanski pyry.hanski@metropolia.fi Kalvosarjan tekijän nimi KUVA tähän

14 MinnoFest ’15  Challenge: how to organize and produce MinnoFest ’15 in a new and innovative way  As a result we came up with an innovative and invigorating final seminar for our innovation project course. The audience consisted of students, teachers, challenge providers and everyone who was interested in this event  Challenge provider: Metropolia  Pyry Hanski cultural management, Toni Vakkilainen pop/jazz music technology/musician, Adele Sauros musician, Henri Lipponen cultural management  www.metropolia.fi/minnofest www.metropolia.fi/minnofest  Mentor: Laura-Maija Hero / cultural management  Contact person: Pyry Hanski pyry.hanski@metropolia.fi Kalvosarjan tekijän nimi KUVA tähän

15 Kalvosarjan tekijän nimi15


Lataa ppt "MINNO® Innovaatioprojekti 2015 - Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’15 15.11.2015."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google