Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Copyright © 2006 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Vesa Luomala, Accenture.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Copyright © 2006 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Vesa Luomala, Accenture."— Esityksen transkriptio:

1 Copyright © 2006 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Vesa Luomala, Accenture Technology Solutions vesa.luomala@accenture.com vesa.luomala@accenture.com Hanna-Kaisa Seiro, Accenture hanna-kaisa.seiro@accenture.com T-76.4115/T-76.5115 Software Development Project I&II Laatupalkinto 2006-2007

2 2 Copyright © 2006 Accenture All Rights Reserved. Palkinnon jakaja Globaali toimija konsultoinnissa ja järjestelmäkehityksessä –Henkilöstöä > 75000 –Toimistot ~ 47 maassa Suomessa ~ 800 henkeä –Accenture (~600 henkilöä) Perinteinen konsultointi Projektien myynti- ja vetovastuu Allianssit –Accenture Technology Solutions (~200 henkilöä) Teknologiaosaaminen (mm. SAP, Java, Siebel, Oracle) –Accenture Services Ulkoistuspalvelut http://www.accenture.fi

3 3 Copyright © 2006 Accenture All Rights Reserved. Rooli kurssilla Jakaa laadukkaimman ohjelmatyön lukuvuonna 2006-2007 tehneelle ryhmälle 2000€:n Osallistuu iteraatiodemoihin –Ei vaikuta kurssiarvosteluun ‘Finaaliin’ pääsee 5 eniten pisteitä ‘I1’-vaiheen jälkeen kerännyttä ryhmää –Näiden ulkopuolelta voidaan valita ansioitunut työ mukaan finaaliin –Laatupalkintoraati osallistuu ryhmien loppudemoon ja valitsee voittajan äänestämällä Raatiin kuuluvat kurssin vastaavat henkilöt sekä Accenturen edustajat Voittaja paljastetaan ja palkinto jaetaan kurssin päätöstilaisuudessa –3 parasta ryhmää pääsee esittelemään työnsä Voittajaa valittaessa kiinnitetään huomiota seuraaviin asioihin –Kurssiarvostelu, asiakastyytyväisyys, työn tekninen laatu, työtavat, jatkokehitettävyys, projektin hallinta ”Kysy Accenturelaiselta”-konsepti –Ryhmät voivat halutessaan lähettää sähköpostissa kysymyksiä Accenturelaisille Hanna-Kaisa: projektinhallinta, testaus, prosessit, asiakkuudenhallinta Vesa: tekniset asiat, prosessit, asiakkuudenhallinta –Pyri pitämään kysymykset yksinkertaisina, erityisesti ”kuinka sinä sen tekisit?”-tyyppiset kysymykset voivat tuoda teille parhaan vastauksen

4 4 Copyright © 2006 Accenture All Rights Reserved. Vinkkejä Jatkokehitettävyys –Asiakkaan edustaja tiiviisti mukaan tekniseen kehitykseen “handoverin” helpottamiseksi –Selkeät ja hyvin dokumentoidut ohjeet järjestelmän rakentamiseen, mahdollisimman yksinkertainen/intuitiivinen rakennustapa (skripti tms.) –Hyvälaatuinen ja rakenteinen ohjelmakoodi, hyvin kommentoitu Vastuut –Vastuuttakaa tärkeät osa-alueet jollekin ryhmän jäsenelle (arkkitehtuuri, testaus, projektin hallinta jne.) Jokainen kuitenkin vastaa siitä, että työt tulevat hoidettua Joukkuetyötä, sitoudu kurssille -> Jokainen tekee oman työmääränsä täyteen Muut osapuolet tuovat aina riskiä projektiin, myös asiakas –Ohjelmistot, laitteet, lisenssit, jotka liittyvät tuotteeseenne –Mitä vähemmän asiakkaalla rahaa kiinni -> sitä suurempi riski tippua priorisoinnissa –“Nöyrä pitää olla, muttei tartte nöyristellä” -> jos asiakas ei hoida velvollisuuksiaan teitä kohtaan, tee asia selväksi heille tiukasti mutta asiallisesti. Älä provosoi tai provosoidu Suosi ilmaisia, hyvin tunnettuja ohjelmistoja mahdollisuuksien mukaan –Taklaa edellisen kohdan ongelmia, ilmeisin vaihtoehto tällä kurssilla –Yleensä heti saatavilla, paljon testattuja, löytyy keskustelua, ohjeita netistä –Esim. CVS versionhallintaan, NetBeans/Eclipse Java-kehitykseen, Ant rakentamiseen jne. Välitä prosesseistasi –Vältä asioiden olemista ”jonkun päässä” -> ”rikkinäinen puhelin”-ilmiö –Piirrä tärkeimmät/vaikeimmat prosessinne esim. päätöskaavioiksi ja tuo ne kaikkien helposti saataville, projektin kotisivulle tms.

5 5 Copyright © 2006 Accenture All Rights Reserved. Vinkkejä Tarkastelkaa edellisten kurssien tilastoja –Benchmarking: Mihin aikaa on mennyt, millaisella projektilla ja mikä on ollut lopputulos? Huolehtikaa aikaraportoinnin tasosta –Opettaa jälkeenpäin eniten –Tärkeimpiä asioita kun myydään / tehdään reaalimaailman projektia –Monille ryhmille se hankalin toimenpide Resursoi ajankäyttö huolellisesti siellä missä voit –Esim. oikeat henkilöt oikeisiin kokouksiin/palavereihin -> säästät arvokkaita tunteja Hyöty irti ulkopuolisista testaajista –Vertaisryhmätestaus loistava tapa etsiä virheitä löytäkää myös itse sopivia henkilöitä –Näkevät uusia asioita sovelluksessanne –Rajatkaa testattava alue huolellisesti Miettikää miten ja mitä raportoitte –”Keep It Simple, Stupid (KISS)”-periaate, kurssin vaatimukset kuitenkin täytettävä –Kuva kertoo usein enemmän kuin tuhat sanaa, esim. teknistä arkkitehtuuria esitellessä –Esim. usein esitetty LOC (Lines Of Code), mitä sillä halutaan sanoa? Suuri luku = paljon huonoa koodia ja vähän toiminnallisuutta vai Pieni luku = vähän laadukasta koodia ja paljon toiminnallisuutta Ääritapauksessa koodin refaktorointi voisi jopa vähentää koodin määrää katselmusten välillä -> eihän silloin ole tehty miinusmerkkistä työtä? Panostakaa demoihin –Harjoittele esitys kunnolla etukäteen –Työn näyteikkuna

6 6 Copyright © 2006 Accenture All Rights Reserved. ?


Lataa ppt "Copyright © 2006 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Vesa Luomala, Accenture."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google