Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Simulointipohjaisen kälisuunnittelun vaikutukset WebALT-käyttöliittymiin Mikko Romppainen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Simulointipohjaisen kälisuunnittelun vaikutukset WebALT-käyttöliittymiin Mikko Romppainen."— Esityksen transkriptio:

1 Simulointipohjaisen kälisuunnittelun vaikutukset WebALT-käyttöliittymiin Mikko Romppainen

2 Projektin lähtökohdat WebALTin edustajat ottivat yhteyttä ja kysyivät, miten järjestelmän käyttöliittymää kannattaisi lähteä kehittämään WebALT-verkkotehtävät olivat koekäytössä Helsingin luonnontiedelukiossa, Kupittaan lukiossa Turussa ja Oulun normaalikoulun lukiossa  Lukioiden matematiikan opetus päätettiin ottaa esimerkkikohteeksi, jonka avulla järjestelmää lähdettäisiin kehittämään

3 Kenttätutkimukset Helsingin luonnontiedelukio –Yhden teoriaoppitunnin ja yhden tietokoneluokkatunnin tarkkailu Kupittaan lukio –Yhden teoriatunnin ja yhden tietokoneluokkatunnin tarkkailu, sekä yksi kontekstuaalinen haastattelu Oulun normaalikoulun lukio –Yksi kontekstuaalinen haastattelu Laanilan lukio, Oulu –Erillinen haastattelu, jossa mukana kaksi opettajaa

4 Nykyiset työnkulut järjestelmällä Helsingin luonnontiedelukio: Marja-Leena –Tekee itse tehtäviä Kupittaan lukio: Mia –Saa valmiit tehtäväsarjat suoraan Marja-Leenalta Oulun normaalikoulun lukio: Ari –Demo työnkulusta

5 Demo: Arin työnkulku vanhalla järjestelmällä Oulun normaalikoulun lukiossa tehty kontekstuaalinen haastattelu

6 Demo: Uusi opettajan käyttöliittymä

7 Simuloinnissa oikomisen ongelmia Esimerkki: uusi kurssi seuraavana vuonna

8 Simuloinnissa oikomisen ongelmia Esimerkki ja demo: Keräilykorin tehtävien numerointi

9 Simuloinnissa oikominen Mistä johtuu? Millä tavalla päästä siitä eroon? –Parisuunnittelu auttaa

10 Puutteellisen esimerkkidatan ongelmia –Turhaa pähkäilyä Paljon näitä tehtäväsarjoja oikein on yhden aihepiirin alla? Monta ryhmää opettajalla on tyypillisesti? Voiko sama kurssi olla uudelleen heti seuraavassa jaksossa? Tehtäväsarjojen kategorisointi helpompiin ja haastavampiin? –Kesti jonkin aikaa, ennen kuin esimerkkidataksi otettiin oikea data järjestelmästä ja opettajilta  Olisi pitänyt tehdä heti

11 Yhteenvetoa Projekti ei vielä valmis, seuraavassa vaiheessa –Läpikäynnit opettajien kanssa Mahdolliset virheolettamukset työnkuluista Mahdolliset puuttuvat käyttötilanteet (tentit?) –Yliopistot, ammattikorkeat, eri kieliversiot


Lataa ppt "Simulointipohjaisen kälisuunnittelun vaikutukset WebALT-käyttöliittymiin Mikko Romppainen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google