Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kalakuljetukset Joka päivä kulkee yli 100 VTE:tä kalateollisuuden tuotetta (VTE, rahtiyksiköiden määrä) Noin 95% näistä menee joko junalla Narvikista tai.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kalakuljetukset Joka päivä kulkee yli 100 VTE:tä kalateollisuuden tuotetta (VTE, rahtiyksiköiden määrä) Noin 95% näistä menee joko junalla Narvikista tai."— Esityksen transkriptio:

1

2 Kalakuljetukset Joka päivä kulkee yli 100 VTE:tä kalateollisuuden tuotetta (VTE, rahtiyksiköiden määrä) Noin 95% näistä menee joko junalla Narvikista tai Bjoenfellistä (E10) loput kulkevat Narvikin läpi E6-pitkin

3 NORRBOTNIABANANAN Norrbotniabanan är en ny 27 mil kustnära järnväg mellan Umeå-Luleå som gör det möjligt att resa och transportera gods i hela landet.

4 Norrbotniabanan Med Norrbotniabanan förbättras kapaciteten avsevärt då den nya, moderna järnvägen går i en rakare sträckning nära kusten där Norrlands största städer finns. Den kommer att klara av tyngre laster och högre hastigheter vilket gynnar godstrafiken. Utsläppen av koldioxid beräknas minska med cirka 80 000 ton per år genom att flytta transporter från väg till järnväg. Med halverade resetider krymper avståndet mellan Norrlandskusten och det blir lättare att resa mellan orter i regionen och invånarna kan nå en större arbetsmarknad och ett större utbud av utbildning, kultur, shopping och evenemang. Det gynnar i sin tur näringslivets utveckling och bidrar till en attraktiv, växande och hållbar region. Alla järnvägsutredningar är klara och Trafikverket arbetar med att ta fram järnvägsplaner för sträckan Umeå-Skellefteå. I den nationella transportplanen för anslog regeringen pengar till bygget av Norrbotniabanan, Umeå-Skellefteå. Byggstart för sträckan Umeå-Dåva ägde rum hösten 2018.

5 Kaivostoiminnan kuljetukset
Jos Pajalan Kaunisvaaran kaivos tuplaa tuotannon kahdesta neljään miljoonaan tonniin vuodessa, tarkoittaa se, että joka 7:s minuutti lähtee malmirekka Kaunsivaarasta Svappavaaraan. Matka on runsaat 100 kilometriä. Junayhteys kaivoksilta Narvikiin edellyttää radan rakentamista Pajalan ja Svappavaaran välille. Tämä oli myös Rambollin raportin (Liikenneviraston Raportti 3/2018) mukaan paras Jäämeren linjausvaihtoehto Hannukaisen kaivoksen rautarikasteen kuljetusmääräksi on arvioitu 2 miljoonaa tonnia vuodessa Helppo rakentaa rata Muoniojoen yli Kolarista edelleen Sodankylään. Narvik on jäätön syväsatama, jossa laivojen syväys ei ole ongelma. Metsä Groupin investointi Kemiin (1,5mrd€) tarkoittaa mittavia investointeja liikenneinfraan, Laurila-Tornio-Kolari –radan sähköistäminen, Kemin väylän syventäminen 12:een metriin, tieverkko ym. Hyödyttäisi myös kaivoksia. Vt 21 Torniosta Kilpisjärvelle on osa runkoverkkoa. Tieverkkoon satsattava. Tuleva 12 vuoden liikennejärjestelmäsuunnitelma tulevalla hallituskaudella on tärkeässä asemassa teiden, rautateiden, satamien ja lentokenttien osalta. Vaatii vahvaa edunvalvontaa Lapista.


Lataa ppt "Kalakuljetukset Joka päivä kulkee yli 100 VTE:tä kalateollisuuden tuotetta (VTE, rahtiyksiköiden määrä) Noin 95% näistä menee joko junalla Narvikista tai."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google