Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Laadukas ICT –palvelutuottaja Esitys LapIT –päivillä 17. 8

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Laadukas ICT –palvelutuottaja Esitys LapIT –päivillä 17. 8"— Esityksen transkriptio:

1 Laadukas ICT –palvelutuottaja Esitys LapIT –päivillä 17. 8
Laadukas ICT –palvelutuottaja Esitys LapIT –päivillä Merja Haikka Merja Vilmilä

2 LapIT on osa asiakkaidemme ICT -arkea
Lähes käyttäjää Lähes 9 000 työasemaa Yli 700 palvelinta Noin 1700 sovellusta Yli 100 työntekijää 8 toimipistettä

3 Kaiken perustana on turvallisuus
LapIT:n päämäärä kaikessa toiminnassa on taata palveluiden häiriötön toiminta tietoturva huomioiden. Tietoturva on yksi keskeisimpiä elementtejä koko ICT toimialalla. Se edellyttää tietoturvapolitiikan, ajantasaisen lainsäädännön, riskienhallinnan ja tietosuojamääräysten noudattamista. Tietoturvan hallintajärjestelmä on osa LapIT:n johtamismallia, jonka avulla johdamme tietojemme turvaamista pitääkseen ne virheettöminä, helposti käytettävissä ja hyvin suojattuina. Uusien työntekijöiden koulutukseen sisältyy laajasti tietoturvakoulutusta Tietoturvaan ja riskienhallintaan liittyvät koulutukset ovat osa jatkuvaa koulutussarjaa. Tietoturva ja riskienhallinta korostuvat myös päivittäisessä tekemisessä. Projektit, muutoshallinta, organisaatio, liiketoimintayksiköt ja tiimit tekevät jatkuvaa tietoturva- ja riskienhallinta-analyysia. Parannettavaa tietoturvakysymyksissä on tiedon ajantasaisuudella, liittyen mm. häiriötiedottamisen yhteyshenkilöihin tai henkilöiden muuttuneisiin rooleihin organisaatioiden sisällä. LapIT Oy:lle on myönnetty ISO/IEC 27001:2013 sertifikaatti Nro

4 Osaamisen jatkuva kehittäminen on keskiössä
Asiakkaille tarjottavat koulutuspalvelut Sisäinen koulutusIS

5 Laadun parantaminen on jatkuvaa
Asiakastyössä: Asiakkuuspäälliköt ja ratkaisupäälliköt Aktiivinen yhteydenpito asiakkaisiin Asiakaspalvelupäällikkö Asiakaspalautteen aktiivinen seuraaminen ja laatupoikkeamiin reagointi Auditoinnit Viestinnän parantaminen Jatkuva koulutus ja perehdyttäminen Automaation hyödyntäminen Jatkuva asiakastyytyväisyys: 1-6/2018: +74 (NPS, Net Promoter Score) Noussut 4 %-yksikköä 3-7/2018 Prosesseissa ja hallinnossa: Vuosikellomainen toiminta Prosessien kehittäminen asiakastyytyväisyys, häiriönhallinta ja esim. laitevaihdot huomioiden

6 Merkittävimmät kehitystoimenpiteet 2018
Organisaatiouudistus ISO 27001 SIEM (Security Information and Event Management); valvontajärjestelmä tietoturvauhkien ehkäisyyn Tietosuoja-asetus GDPR Henkilöstötyytyväisyys Palomuurien uusiminen Virtualisointi Konesaliratkaisu Viestinnän kehitystoimenpiteet

7 Viestinnän kehitystoimenpiteet 2018
Koostuu asiakasviestinnän, ulkoisen viestinnän ja sisäisen viestinnän kehitystoimenpiteitä Aloitettu parantamalla vika- ja häiriöviestintää sekä asiakkaiden ennakkotiedottamista Nyt meneillään tietämyskannan käyttöönotto sisäisen tiedon osalta Syksyllä tulee lisäksi vielä asiakaskirjeet kvartaaleittain, www-sivujen päivitys ja vikatilanteiden informointi palveluportaalissa Tavoitteena on tiedon ajantasaisuus ja tiedonkulun molemminpuolinen tehostaminen.

8 Kohti tulevaisuuden ICT -ratkaisuja
Automaatio, digitalisaatio ja robotiikka ovat megatrendejä koko toimialalla. Ensivaiheen toimenpiteet: Automaattinen kirjautuminen palveluportaaliin jo käytössä Tunnistautumisen kehittäminen ja käyttöönotto Ketterien ja skaalautuvien kustannustehokkaiden ratkaisujen ja mallien käyttöönotto Toimittajariippumattomuuden edistäminen niin laitteissa kuin teknologioissa Toisessa vaiheessa: Keinoälyn mahdollisuudet esim. toiminnanohjausjärjestelmä ServiceNow:ssa Pureutuminen yhdessä asiakkaiden kanssa manuaalisiin ja toistuviin työvaiheisiin, joissa robotiikkaa voisi valjastaa vaiheiden automatisointiin Infrastruktuurin kehittäminen niin, että uudet ratkaisut ovat asiakkaillemme hyödyllisimmät

9 Kohti tulevaisuuden ICT -ratkaisuja
Edellytyksenä tulevaisuuden palveluiden tuottamiselle ovat mm. Tietoturvan kehittäminen ja varautumisen parantaminen, sekä ennakoitavuus ongelmatilanteisiin Kokeilukulttuurin jalkauttaminen; asioita pitää pystyä tekemään uusilla tavoilla Yhteiset periaatteet digitaalisen infrastruktuurin kehittämiseksi (mm. kansallinen palveluarkkitehtuuri) Integraatioiden yhdenmukaistaminen Kehityshankkeet läheisessä yhteistyössä asiakkaiden kanssa LapIT Oy:n työpaikat ovat Lapin maakunnan alueella.

10 LapIT:n laadun taustalla
Olemme tuottamassa oman kotimaakunnan ja omien kotikuntiemme palveluita Varmistamme laadun ja osaamisen jatkuvalla koulutuksella, asiakaslähtöisellä kehitystyöllä ja aidolla halulla ratkaista asiakkaidemme tarpeet yhteistyöllä Tunnistamme alan haasteet, mutta olemme valmiita ne myös ratkaisemaan Olemme vahvasti tulevaisuusorientoitunut organisaatio, seuraamme alan trendejä ja olemme toimintamme aikana rakentaneet laajan toimittajaverkoston Olemme luotettava, sitoutunut ja joustava toimija

11 Kiitos! Merja Haikka merja.haikka@lapit.fi 040 661 0502 Merja Vilmilä


Lataa ppt "Laadukas ICT –palvelutuottaja Esitys LapIT –päivillä 17. 8"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google