Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

7 MIN PITCH HARJOITTELE, TIIVISTÄ, HARJOITTELE, TIIVISTÄ JA HARJOITTELE KÄYTÄ KUVIOITA JA KUVIA – VÄLTÄ PITKIÄ LAUSEITA ESITÄ KALVOILLA VAIN TÄRKEIMMÄT,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "7 MIN PITCH HARJOITTELE, TIIVISTÄ, HARJOITTELE, TIIVISTÄ JA HARJOITTELE KÄYTÄ KUVIOITA JA KUVIA – VÄLTÄ PITKIÄ LAUSEITA ESITÄ KALVOILLA VAIN TÄRKEIMMÄT,"— Esityksen transkriptio:

1 7 MIN PITCH HARJOITTELE, TIIVISTÄ, HARJOITTELE, TIIVISTÄ JA HARJOITTELE KÄYTÄ KUVIOITA JA KUVIA – VÄLTÄ PITKIÄ LAUSEITA ESITÄ KALVOILLA VAIN TÄRKEIMMÄT, PUHU MUUT. MIETI MITÄ PUHUT – ÄLÄ YRITÄ KERTOA KAIKKEA ÄLÄ YLITÄ SINULLE ANNETTUA AIKAA TEE ESITYS ENGLANNIKSI – PUHU SUOMEKSI ELLEI JOKU ERIKSEEN PYYDÄ ENGLANNIN KIELISTÄ ESITYSTÄ TEE ESITYS OMILLE POHJILLESI, OMILLA LOGOILLA. KUN ESIINNYT, TEE ESITYKSESTÄ ITSESI NÄKÖINEN JA OLE OMA ITSESI – VÄLITÄ INTOHIMOSI JA HALUSI VIEDÄ YRITYSTÄ ETEENPÄIN. OLE POSITIIVINEN PITCHIN TÄRKEIN TEHTÄVÄ ON HERÄTTÄÄ KIINNOSTUS, JONKA POHJALTA SIJOITTAJA HALUAA TAVATA SINUT..

2 Tarina pitäisi edetä jotenkin näin…
1) Markkinoilla on ongelma 2) Meillä on ratkaisu 3) Tälle ratkaisulle on isot markkinat 4) jonne voi rakentaa tuottavaa (eur) bisnestä oikealla mallilla 5) Kilpailijoita on, mutta olemme parempia ja erotumme 6) Taistelemme hyvällä porukalla 7) jolla olemme päässeet näin pitkälle. 8) Haluamme kuitenkin enemmän ja siksi haemme sijoitusta, osaamista näiltä alueilta.. Ja kontakteja yrityksiin….

3 YRITYKSEN ARVOLUPAUS - SLOGAN
7 MIN PITCH YRITYKSEN NIMI YRITYKSEN ARVOLUPAUS - SLOGAN Hyvä slogan on positiivinen, lyhyt, asiakaskeskeinen, tarttuva sekä kuvaava. Sen merkitys on tärkeä, sillä kuuntelijoita kiinnostaa tässä vaiheessa yritys ja mitä se tekee – ei niinkään kuka esitystä pitää.

4 Markkinoiden ongelma / tarve / puute
Ongelman määrittely markkinoilta on keskeinen. Se kertoo myös samalla missä bisneksessä ollaan. Missä bisneksessä olemme? Mitkä ovat trendit ja miten ne kehittyvät?

5 Ratkaisu, tuote, idea… Onko tuote / ratkaisu ”have to” asiakkaalle vai vain ”nice to”. Parhaita ideoita ovat ”have to” ideat. Screenshotit, kuvat, prosessikaaviot yms. Kuviot helpottavat kuuntelijaa ymmärtämään miten ratkaisu / tuote / idea toimii. Tekniset yksityiskohdat eivät kiinnosta sijoittajia. Mikä on kilpailuetusi? Kuinka kilpailuetu on suojattu? Miten kauan kilpailuedun uskotaan säilyvän?

6 Markkinapotentiaali (ja myynti)
20 M euroa on markkinapotentiaali, sitä pienemmät eivät. Älä esitä yleisiä tilastoja jostakin alueesta / trendeistä. Ne eivät kerro oikea markkinapotentiaalia. Laske se oletettujen asiakkaiden kautta ja esitä esimerkiksi kartan päälle. Perustele oletuksesi. Miten asiakkaat tavoitetaan? Mitä jakelukanavia käytetään? Kuinka päästä markkinoille? 10 M€

7 Toiminta- ja ansaintamalli
Kuvaa mistä ja miten ansaintamalli muodostuu, miten se eroaa kilpailijoista. Hinnoittelumalli, kate Esitä arvio liikevaihdon kehityksestä sekä Break evenistä – hyödynnä grafiikkaa. Kerro mihin laskelmat perustuvat! Break Even

8 Kilpailijat Kilpailija 1 Kilpailija 2 Oma vaihtoehto Ominaisuus 1
Ominaisuus n Ketkä ovat kilpailijoitanne ja miten toimintamallinne / tuotteenne eroaa näistä? Älä halveksi kilpailijoitasi Mikä tekee ratkaisustasi / tuotteestasi / ideastasi kilpailijoita paremman? Miten kilpailijat tulevat vastaamaan kun tuotte ratkaisunne markkinoille?

9 Tiimi ja omistus Olli Onnistuja (48 %) Heikki Huippu (12 %)
CEO R&D Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus feugiat commodo nulla non hendrerit. Vestibulum magna metus, tincidunt ut quam eu, pulvinar viverra dolor. Sed vestibulum magna nec elit venenatis Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus feugiat commodo nulla non hendrerit. Vestibulum magna metus, tincidunt ut quam eu, pulvinar viverra dolor. Sed vestibulum magna nec elit venenatis Turo Taitava (30 %) Sakari Sopimus (10 %) SALES SALES Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus feugiat commodo nulla non hendrerit. Vestibulum magna metus, tincidunt ut quam eu, pulvinar viverra dolor. Sed vestibulum magna nec elit venenatis Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus feugiat commodo nulla non hendrerit. Vestibulum magna metus, tincidunt ut quam eu, pulvinar viverra dolor. Sed vestibulum magna nec elit venenatis Mikä on kunkin omistajan / henkilön tehtävä ja lisäarvo yhtiölle? Kuva kertoo paljon. Mitkä ovat henkilöiden taustat (tiivistetysti) Miksi tämä tiimi onnistuu tämän liikeidean toteutuksessa? Miten omistus jakautuu henkilöiden suhteen? Ole rehellinen! Esitä tässä myös, mikäli tiimissänne on puuttuva aukko (esim. myyntijohtaja)

10 Nykytilanne Missä olemme nyt? Mitä olemme saaneet aikaiseksi tähän mennessä tällä porukalla? Olemassa olevat asiakassuhteet? Pystytkö antamaan nimet ja numerot, joista asian voi tarkistaa? Aikaisemmat sijoitukset ja niiden tulokset?

11 Valuaatio ja tarve Etsitään yhteensä 50 tEUR sijoitusta
300 tEUR valuaatiolla, jota vastaan saa 16,6 % yhtiön osakkeista Lisäksi toivomme sijoittajalta osaamista seuraavilta alueilta: Xxxx Xxx Sekä suhteita seuraaviin yrityksiin: A Oy, B Oy, C Oy, D Oy, E Oy, jne. ELY 45 KäyttöPO (2 v) 130 Pankki / Finnvera 70 Esitä yhtiön koko rahoituskokonaisuus ja miten se jakautuu. Usein haettua sijoitusta voidaan täydentää Tekesin, Finnveran tai ELY:n rahoituksella. Valmistaudu perustelemaan mihin valuaatiosi perustuu! Miksi puhumassa? Mitä muuta halutaan kuin rahaa? Mihin raha käytetään? Perustajat 35 R&D 70 Haettu sijoitus 50 Saanto Käyttö

12 YRITYKSEN ARVOLUPAUS - SLOGAN
7 MIN PITCH YRITYKSEN NIMI YRITYKSEN ARVOLUPAUS - SLOGAN Kiitos sivussa on hyvä palata tärkeimpään viestiin – yrityksen nimeen ja arvolupaukseen. Näytä myös nimesi, sähköpostiosoite ja puhelin, jolloin annat mahdollisuuden sijoittajille olla sinuun yhteydessä myöhemminkin. Esittäjän Nimi Sähköposti Puhelin

13

14 Meitä ei pelota laittaa itseämme likoon myös kriisiyhtiössä.
LUOTTAMUKSELLINEN Etula Group Oy Etula Group Oy on yksi Suomen merkittävimmistä osaamispääomasijoittamiseen keskittyneistä yrityksistä. Toimimme eri yrityksissä osakkaan ja hallituksen jäsenen roolissa. Vahvuutenamme on kattava osaaminen liiketoimintakonsepteista, ansaintamalleista, myynnin kehittämisestä, strategisesta hallitustyöskentelystä sekä rahoituksen hakemisesta. Meitä ei pelota laittaa itseämme likoon myös kriisiyhtiössä. Käymme myös mielellään luennoimasta aiheeseen liittyen ja kertomassa erilaisia tarnoita. Ota yhteyttä! Marjaana: (0) Sami: +358 (0) Lisätietoja

15 TAHTO x OSAAMINEN x ROHKEUS = MENESTYS
MENESTYMISEN AVAIN TAHTO x OSAAMINEN x ROHKEUS = MENESTYS TAHTO Tahto on oma-aloitteista ja harkittua halua. Halua tehdä oman idean ja yrityksen eteen väsymättä töitä riippumatta siitä onko osaamista. OSAAMINEN Osaaminen on tietoja, taitoja, kokemuksia ja kontakteja. Menestyvän yrityksen henkilöstöllä on jotain sellaista osaamista, jota muilla ei ole olemassa. ROHKEUS Rohkeutta on olla erilainen. Rohkeus on luottamusta ja uskallusta tehdä asioita välittämättä pelosta, kivusta, vastustuksesta, vaarasta, epävarmuudesta tai tuloksesta. Asenne^2 * tiedot * taidot


Lataa ppt "7 MIN PITCH HARJOITTELE, TIIVISTÄ, HARJOITTELE, TIIVISTÄ JA HARJOITTELE KÄYTÄ KUVIOITA JA KUVIA – VÄLTÄ PITKIÄ LAUSEITA ESITÄ KALVOILLA VAIN TÄRKEIMMÄT,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google