Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Kehitysvammaisen asiakkaan osallistaminen ja kuuleminen häntä koskevissa asioissa
Kirsi Manninen, palveluyksiköiden johtaja ja Toivo Jauhiainen, vertaistukihenkilö
2
Asiakkaan osallistaminen ja kuuleminen palvelujen eri vaiheissa
PALVELUJEN SUUNNITTELU PALVELUJEN TOTEUTTAMINEN PALVELUJEN KEHITTÄMINEN
3
Asiakkaan kuuleminen palvelujen suuunnittelussa
MESSI PALVELU-SUUNNI-TELMA
4
Palvelujen toteuttamisvaihe
KUULEMINEN JA LÄSNÄOLO ARJESSA MESSIN ARVIOINTI IMON TOTEUTU-MINEN TUETTU PÄÄTÖK- SENTEKO OSALLI- SUUS
5
Asiakkaan kuuleminen palvelujen kehittämisessä
BIKVA VERTAIS ARVIOINTI PALAUTTEEN KERÄÄMINEN
6
BIKVA-arviointi Mitä hyvää? Mitä kehitettävää? Muita terveisiä?
7
VERTAISARVIOINTI / ASPA https://www. aspa
on menetelmä asumisen palvelujen laadun arviointiin. on asumispalveluja käyttävien ihmisten itsensä kehittämä. toteutetaan haastattelemalla asumispalvelujen käyttäjiä heidän kodissaan. on luotettava ja edullinen tapa kerätä asukkailta palautetta. tuo esiin palvelun tuottajan asukaslähtöistä toimintatapaa, joka kiinnostaa myös palvelun tilaajaa. vahvistaa asukkaan itsemääräämistä ja vaikuttamistaitoja. toteuttaa YK:n Vammaissopimuksen ja Suomen Vammaispoliittisen ohjelman tavoitteita vammaisten ihmisten yhdenvertaisesta osallisuudesta yhteiskunnassa.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.