Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

ASIAKKAAN HAASTEET/ TARPEET (17.1. pohjalta)

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "ASIAKKAAN HAASTEET/ TARPEET (17.1. pohjalta)"— Esityksen transkriptio:

1 ASIAKKAAN HAASTEET/ TARPEET (17.1. pohjalta)
Tulkinnanvaraisuus kasvaa Kansalaisyhteiskunnan pitäminen koossa Tehdään ensin lakisääteiset, muu tulee sen jälkeen (jos raha riittää) ”Kaupunki on suunnitelmallisempi, mutta jäykempi. Srk on ketterämpi, mutta epäanalyyttisempi” Ei tiedetä mitä kukakin tekee Toivotaan käytännön neuvoja ”tehkää näin” Toimintatapojen päällekkäisyyden ongelma Kilpailu osallistujista ”Ne” vie meidän asiakkaat –pelon hälvennys Tarve arvokeskustelulle (srk tunnustuksellisuuden ja muiden uskontoallergian vaikutus yhteistyöhön, käsitysten taustojen aukipuhuminen) ”Kenen vastuulla” ja ”Kuka maksaa” –helpot kysymykset uusien ehdotusten lyttäämiseen Kehittämisen haavoittuvuus (seurakunnissa vahva henkilöriippuvaisuus ja kunnissa poliittisten päätösten vaikutus) Kehittämisen taloudellisen vastuun jakaminen –mitä periaatteita noudatetaan? Nykyisen yhteistyön näkyväksi tekeminen, yhteistyön perinteen vaaliminen, hyvät esimerkit esille ja jakoon  Tarvitaanko menetelmä/ toimintatapasuositus tähän? Ollaanko aidosti kiinnostuneita muualla keksityistä toimintatavoista? Ennakkoluulojen hälvennys (riisutaan roolit, ”ei edusta minua” –henkilöiden kohtaaminen) Oman työn kehittäminen itse Projektijohtamisen periaatteiden huomioiminen innovaatioiden kehittämisessä (sopimukset, ohjausryhmä, budjetti, säännölliset tapaamiset) Yhteisöllisen innovoinnin ulottumattomissa? Digitalisaation vaikutus kaikkeen Yhteensopimattomat IT-järjestelmät ja sähköiset kalenterit Lainsäädännön esteet: henkilötietojen jakaminen, vaitiolo…

2 YHTEISÖLLISEN INNOVOINNIN PROSESSI (lähtötilanne ennen tuotteistusta)
Asiakasrajapinnan verkostofoorumi Ohjausryhmän suunnittelutyöpaja Johdon ja päättäjien verkostofoorumi Kaikkien yhteinen ”Open space” Ohjausryhmän resurssointityöpaja ”Kotipesän” tunnistaminen Hanke-yhteistyö Toisiaan tukevat strategiset tahtotilat Sitoutuminen ja kokeilevuus Keitä mukaan? Viestintä ja koordinointi Huolen aiheet ja uudet mahdollisuudet Arjen yhteistyön vahvistus Oma vaikuttajuus Rajat ylittävän yhteistyön mahdollisuudet Johdon kiinnostuksen ja sitoutumisen vahvistaminen Ideoiden yhtäläisyyksien tunnistaminen ja jalkautus Toimenpiteiden kohdistaminen Korosta! (17.1.) Ylpeys yhteistyöstä Johto mukaan heti Altistus ”iholle” Avoin keskustelu

3 YHTEISÖLLISEN INNOVOINNIN PROSESSI (työn alla)
Esimerkkejä, mihin tilanteeseen sopii Ylpeyttä yhteistyöstä! Mahdollisuuksia avoimelle keskustelulle! Vauhtia yhdessä tekemisen! Asiakasrajapinnan verkostofoorumi Ohjausryhmän suunnittelutyöpaja Johdon ja päättäjien verkostofoorumi Kaikkien yhteinen ”Open space” Ohjausryhmän resurssointityöpaja SINÄ voit käynnistää yhteisöllisen innovoinnin! Altistus Johdon vahva osallistuminen Arjen työntekijöitä mukana ohry:ssä Keitä mukaan prosessiin? Suosituksia pohdittavaksi Nykyinen yhteistyö lähtökohtana Kokeilevuuden ja ratkaisukeskeisyyden korostus Fasilitointiapu ja prosessin dokumentointi Slogan! ”Kotipesän” tunnistaminen Hanke-yhteistyö Toisiaan tukevat strategiset tahtotilat Hyötyjen esiintuonti Huolen aiheet ja uudet mahdollisuudet Arjen yhteistyön vahvistus Oma vaikuttajuus Persoonakorttien hyödyntäminen yhdistävän palvelutarpeen tunnistamisessa Rajat ylittävän yhteistyön mahdollisuudet Johdon kiinnostuksen ja sitoutumisen vahvistaminen Ideoiden yhtäläisyyksien tunnistaminen ja jalkautus Toimenpiteiden kohdistaminen Esimerkkejä saavutetuista hyödyistä

4 PALVELULUPAUS Kiteytys siitä, mitä tuotetaan ja miten vastataan asiakkaan odotuksiin Palvelulupaus+ palvelun rakenne + palveluprosessi + resurssit = palvelumalli Asiakasnäkökulmasta olennaista (17.1. työpajan pohjalta): Ylpeys yhteistyöstä, johdon mukanaolo, altistusta/ altistumista, mahdollisuus avoimeen keskusteluun, käytännön neuvoja, hyviä esimerkkejä, ulkopuolinen fasilitaattori, hyödyt esiin, roolien riisuminen, tietoa kuka tekee mitä, arvokeskustelua. Tärkeää myös runsas keskustelu olemassaolevista ja ideointiasteen palveluinnovaatioista. Huom! Palvelu-sanaan sisältyy osittain vastustusta (seurakunta ei palveluorganisaatio vaan syvempi olemassaolon tarkoitus). Tämä Yhteisöllisen innovoinnin ydinelementti!

5 PALVELULUPAUSIDEOITA
” Johdon ja työntekijöiden organisaatiorajat ylittävä uutta luova vuoropuhelu” (tuotteistushakemuksen lupaus) ”Ylpeyttä yhdessä tekemisestä, avointa keskustelua ja esimerkeistä inspiroitumista ihmisten arjen parantamiseen paikallisesti” ”Tukea ja vauhtia yhteisöllisyyden vahvistamiseen ja yhteisiin palveluinnovaatioihin”


Lataa ppt "ASIAKKAAN HAASTEET/ TARPEET (17.1. pohjalta)"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google