Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Vaaliviestinnän analyysi – kohti presidentinvaaleja

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Vaaliviestinnän analyysi – kohti presidentinvaaleja"— Esityksen transkriptio:

1 Vaaliviestinnän analyysi – kohti presidentinvaaleja
Kuntamarkkinat 14.9.

2 Kampanjoinnin kehityksen taustalla politiikan medioituminen.

3 Van Aelst, Sheafer ja Stanyer (2012)
Henkilöityminen Privatisoituminen Henkilöpiirteiden korostaminen Yksityiselämän paljastaminen Indivudualisoituminen Yleinen näkyvyys Keskittynyt näkyvyys Van Aelst, Sheafer ja Stanyer (2012)

4 Pysyvää ja muuttuvaa Perusviestintäosaaminen antiikin ajoista asti samaa Imagopolitikointi Poliittisen viestinnän ammatillistuminen

5 Presidenttiehdokkaalle televisio on yhä tärkein foorumi.

6 Eduskuntavaalit 2015 TV-uutiset ja ajankohtaisohjelmat 58 %
TV:n Vaalikeskustelut 44 % Vaaliuutiset verkossa 31 % Vaalikoneet 26 % Some 15 % Verkkosivut 9 %

7 Sosiaalisen median rooli on presidentinvaaleissa 2018 tärkeämpi kuin yksissäkään aikaisemmissa vaaleissa.

8 Sosiaalisessa mediassa kampanjointi
Vaatii viestintäosaamista Vuorovaikutteisuus keskeistä Mukaan näkemyksiä, mielipiteitä, tunnetta ja henkilökohtaista otetta Kuunteleminen ja aitouden vaikutelman synnyttäminen

9 Retorisesta presidenttiydestä ubiikkiin presidenttiyteen?

10


Lataa ppt "Vaaliviestinnän analyysi – kohti presidentinvaaleja"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google