Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tervetuloa luokkien huoltajat!

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tervetuloa luokkien huoltajat!"— Esityksen transkriptio:

1 Tervetuloa 6. -9. luokkien huoltajat!
Kotkansaaren koulu Keskuskoulun toimipisteen vanhempainilta 5.9. klo 18.00 Tervetuloa luokkien huoltajat!

2 Kotkansaaren koulu Koko koulun oppilasmäärä noin 800 oppilasta, joista Keskuskoulussa 400. Haukkavuoressa aloitettu 1. luokalla kaksikielinen opetus Musiikkipainotteinen opetus 3-9 luokilla Yksilöllistetty erityisopetus 1-9 (HOJKS) 3 JOPO-ryhmää (Joustava perusopetus) omassa koulussa Saaran ryhmä Koulupaja (Messi) 9. luokka (Virve Porkka ja ohjaaja Maija Vikman) Nuorisoryhmä 7-9 (Katriina Osola ja ohjaaja Johanna Hemminki)

3 6. luokat 6a Pasi Varis (lisäksi TT, BI)
6b (mu) Valtteri Vulkko (lisäksi HI,YH, ATK) 6c Hanna Karri / oppilaskunnan ohjaaja 6h Anna-Kaisa Salmela (KAKE), ohjaajana Katri Lemmetyinen 6-7i Mari Auvinen, ohjaajana Nea Kuusisto

4 7. luokat 7a Nina Pikkarainen (AI ja kirjallisuus, ilmaisutaito)
7b (mu) Virve Kukkonen (KU) 7c Maria Häkkinen (BI,GE) 7d Ilona Larinkari (MA, FY, KE) 7e Minna Turunen (AI ja kirjallisuus, S2) 7h Päivi Tähtinen, ohjaajana Nina Salmi

5 8. luokat 8a Pauliina Kalenius-Suutari (KO) / KAKE
8b (mu) Kirsi Dahl (UE, ET) 8c Katja Lappi (HI, YH) / Oppilaskunnan ohjaaja /KAKE 8h Päivi Pyykönen, ohjaajana Mari Forsman

6 9. luokat 9a Janne Jaakola (MA, FY, KE)
9b Leena Lehtoranta (MA, FY, KE) 9c Magdaleena Demir (KO, OPO) 9d (mu) Tiina Toikka (KS) 9e Hanna Järvinen (EN, RU) / Tukioppilaiden ohjaaja 8-9f Saara Hänninen (JOPO / resurssiopettaja) 9h Taina Flink, ohjaajana Anu Neuvonen 9i Jere Eklund, ohjaajana Sari Knihtilä

7 Muita opettajia Päivi Airaksinen (RU, SA) Titta Hemming (VE, AI)
Arto Hesselgren (KS) Tuomas Karell (LI, TT) Virpi Kelho (UO) Ville Lehtinen (LI) Tarja Lindström (MA, FY, KE) Eki Luukka (LI) Tuuli Neiglick (EN, RU) Lauri Päivärinta (MU) Maaria Salmi (MU) Tiina Simola (RA) Marja Stenroth (EN) Satu Tommila (MU)

8 Oppimisen ohjaus ja oppimisen tuki
Koulunkäynninohjaajat Eija Holkko, Tuija Santaharju-Sahala, Jaana Tissari Opinto-ohjaaja Jenni Schimkewitsch Laaja-alainen erityisopettaja Virpi Häkälä

9 Oppilashuolto Terveydenhoitaja Anne Listo (ma, ke ja pe, parittomat torstait) Koulukuraattori Tiija Manner Koulupsykologin palvelut Yhteisöllinen oppilashuolto – koko koulun hyvinvointi, turvallinen kouluarki, koko koulun henkilökunta Yksilöllinen oppilashuolto

10 Muut kouluarjessa vaikuttajat
Kymijoen ravintopalvelun työntekijät Henna ja Tiina Siistijät Kiinteistönhoitaja Oppilaskunta / Oppilaskunnan hallitus Tukioppilaat Vanhempainyhdistys Musiikkiluokkien tuki ry

11 Lukuvuoden teemat Uuden opetussuunnitelman vakiinnuttaminen
Liikkuva Koulu Hyveet

12 Antti Kylliäinen ”Hyve-kasvatus pähkinänkuoressa”

13 Hyveet elämässä Toteutus
päiväkodissa ja ala-asteella työntekijät ja vanhemmat valitsevat hyveet ylemmillä asteilla nuoret itse sanovat viimeisen sanan hyveiden valinnassa hyveet tuodaan osaksi lasten ja nuorten arkea monipuolisesti ja yhteistyössä kotien kanssa

14 Mitä hyveet ovat? Filosofit antiikin Kreikassa kutsuivat hyveiksi niitä ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä, jotka tekevät ihmisestä hyvän. Kreikkalaisten ei kuitenkaan voi sanoa keksineen hyveitä: kaikissa kulttuureissa kaikkina aikoina on osattu kertoa, millainen on hyvä ihminen. Siksi hyveet ylittävät vaivatta kaikki kulttuurien ja uskontojen väliset rajat. Ne ovat ihmiskunnan yhteistä omaisuutta.

15 Hyveet ja kasvatus Kukaan meistä ei synny maailmaan valmiiksi hyveellisenä. Hyveet opitaan ja omaksutaan kasvatuksen ja elämänkokemuksen myötä. Hyveitä voi jokainen oppia elämänsä viime metreille saakka, mutta helpointa ja luontevinta niihin kasvaminen on lapsena. Lapsuudessa ja nuoruudessa saatu kasvatus on siten hyveiden omaksumisen kannalta avainasemassa.

16 PÄIVÄKODIN/KOULUN HYVEET
Poimi oheisesta 40 hyveen listasta ne 10 lapsen tai nuoren ominaisuutta ja luonteenpiirrettä, jotka mielestäsi olisivat hänen omansa ja lapsiryhmän/luokan hyvinvoinnin kannalta tärkeimmät. ➢ Anteeksiantavuus ➢ Arvostavuus ➢ Asiallisuus ➢ Avoimuus ➢ Avuliaisuus ➢ Ennakkoluulottomuus ➢ Herkkyys ➢ Huolehtivuus ➢ Huomioonottavuus ➢ Huumorintajuisuus ➢ Hyväksyvyys ➢ Hyväntahtoisuus ➢ Innostuvuus ➢ Joustavuus ➢ Kannustavuus ➢ Keskustelevuus ➢ Kiinnostuvuus ➢ Kohtuullisuus ➢ Kunnioittavuus ➢ Kuuntelevuus➢ Kärsivällisyys ➢ Luotettavuus ➢ Myönteisyys ➢ Myötätuntoisuus ➢ Oikeamielisyys ➢ Oikeudenmukaisuus ➢ Oppimishaluisuus ➢ Rauhallisuus ➢ Rehellisyys ➢ Reiluus ➢ Rentous ➢ Rohkeus ➢ Sinnikkyys ➢ Suvaitsevaisuus ➢ Toiveikkuus ➢ Totuudellisuus ➢ Vastuullisuus ➢ Yhteenkuuluvuus ➢ Yhteistyöhakuisuus ➢ Ystävällisyys

17 Mihin pyritään lisätään lasten hyvinvointia ehkäistä kiusaamista
saada oppilaat osallisiksi omaan hyvinvointiin positiivisen kautta rakentamaan yhteistä hyvinvointia uudistaa koulun järjestyssäännöt (Turvasäännöt + yhteiset hyveet, joihin pyritään)

18 Summa summarum Ja jos kaikki kilpailisivat jaloudessa
ja jännittäisivät voimansa hyvien tekojen tekemiseksi, yhteisö saisi kaiken tarvitsemansa ja kukin itselleen suurimman hyvän, sillä hyve on sellainen. Aristoteles


Lataa ppt "Tervetuloa luokkien huoltajat!"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google