SalesPeople Finland Oy: Tavoitteet
Tavoitteellisuus Suunnitelmat myyntibudjetti myyntisykli henkilökohtainen myyntipanos asiakaskohtainen panos kehittymistä tukeva kasvun mahdollistava
Budjetointi Asiakasryhmittäin Toimialoittain Tuoteryhmittäin Aluekohtaisesti Asiakaskohtaisesti Henkilökohtaisesti
Myyntisykli Joulu Tammi Marras Helmi Maalis Loka Huhti Syys Touko Elo Tilaisuudet Marras Helmi Kartoitus Lehtijutut Clousaus Maalis As.lehti Loka Uusia caseja Lehtijutut Uusia caseja Huhti Syys As.lehti Clousaus Kartoitus Tilaisuudet Touko Elo Heinä Kesä
Myyntipanossuppilo Potentiaali Puhelin kontaktointi Tapaamiset Tarjouskanta Kaupat Tavoitteet: Aktiivisuussuppilo kertoo ja todistaa ne tosiseikat mitkä vaikuttavat kauppojen määrään. Aktiivisuus on suoraan verrannollinen niin kuin näimme tehokuutiossakin kauppojen määrään.
Myynnin tehokuutio Aktiivisuus Suunta Laatu M & M panostus: Kaikki kuution osat tarvitsee olla mietittynä oikeassa m & m suhteessa ja asetettava tavoitteet seurannan takia.
Myynnin tehontekijät Laatu = Suunta = Aktiivisuus = Toimintatapa x työkalut x henkilön pätevyys (koulutus ja kokemus) Suunta = Toiminnan suunnitelmallisuus Asiakaskriteerit > Potentiaalinen asiakasmassa > Priorisointi Aktiivisuus = (henkinen + fyysinen kunto) x motivaatio x tietoisuus aktiivisuuden tarpeellisuudesta
Tavoitteiden asettaminen Toimintatapoihin Laatu Asiakastilanne Suunnittelu Ajankäyttö Suunta Asiakasvalinta Oikea-aikaisuus Aktiivisuus Asiakaskontaktit Myyntipanos eli määrä
Tavoitteiden asettaminen Työkaluihin Asiakashallinta Kirjauskuri Myynninhallinta Seuranta Suunnittelu Ajanhallinta Sähköinen kalenteri Tekniset laitteet ja yhteydet Uusi kannettava
Tavoitteiden asettaminen Ohjaukseen Suunnittelu Euromääräinen kk-taso Asiakaskohtainen Seuranta Ajanjakso Mitä seuraan Mittaaminen Miten mittaan ja reagoin
SalesPeople Finland Oy: HES (Henkilökohtainen etenemisen suunnitelma) Tavoitteiden asettaminen Toimenpiteet Aikataulu Arviointi