Orientaatio: Miksi näytän tämän videoklipin?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SANAJÄRJESTYS.
Advertisements

Muutamia käsitteitätMyn1 Muutamia käsitteitä •Perintä (inheritance) on luokkien välinen suhde, jossa johdettu luokka (subclass, derived class) perii kantaluokan,
3 aikataulu (lause 3) Jim gets the puck and … he scores! He watches TV every evening. The bus leaves at three. I always listen to jazz. Spiders have eight.
T Software project – Final demo / 6 Metrix Workgroup Metrix Helsinki University of Technology Software Business and Engineering Institute.
Vaillinaiset apuverbit: must
Vaillinaiset apuverbit: can
LIITEKYSYMYKSET.
EU monikielisyyttä edistämässä Hannele Nevalampi
USKONTO VUORISAARNA 4.LUOKKA.
Dynaamista kristinuskoa Afrikassa Auli Vähäkangas
Sukupuolen haasteet uskonnollisille yhteisöille –seminaari
”Armageddon is near!” Maailmanloppu lähestyy!!! Kommunismi nousee uudestaan valtaan Venäjällä and in the other countries. Ei kun seuraavaan >
Vaillinaiset apuverbit: may
Ribbon regulations. CURRENT REGULATIONS 1 § Ylioppilaskunnan nauha Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) tunnus on kaksivärinen ylioppilaskuntanauha.
Lauseen sanajärjestys
Today’s Special ENA5 Spring 2015 kirjoita paperiin nimesi kirjoita nimesi oikein älä jaa sanoja otsikon numero on oltava (älä muuta otsikkoa) kirjoita.
Substantiivit Substantiivit ovat jonkin ihmisen, eläimen, asian tai esineen nimityksiä. - a pupil - a horse - an orange - a chair - time - history.
Today’s Special ENA2. otsikkoa ei alleviivata; muista numero älä viittaa kirjoitusprosessiin: In this essay, I’m going to tell you about --. a choice,
ENA TODAY’S SPECIAL. otsikko oltava täysin oikein; numero pitää olla; ei alleviivausta! oma nimi oikeaan yläkulmaan; marginaaliin ei mitään.
Today’s Special Päivän pannu ENA otsikon numero on oltava; jos kirjoitat myös otsikon, sitä ei saa muuttaa älä koskaan kirjoita marginaaliin.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
Oikeus ja kamppailut 7. luento. Kamppailu Regiimien Juristien Tilan avaaminen Grogan, Open Door, X Dodge v. Ford Lüth Yksilöiden Dodge v. Ford.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
SIIRTOMAAVALLAT 1900-luvun alussa IMPERIALISMI Euroopan maat hankkivat siirtomaita Afrikasta ja Aasiasta Erosi aiemmasta kolonialistisesta.
Infinitiivi + to-partikkeli
Relatiivipronominit Relative pronouns.
SANAJÄRJESTYS.
SANAJÄRJESTYS.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
Kristinuskon levinneisyys ja kehityssuunnat 2000-luvulla
Heippa taas! Kiva nähdä!.
Yleispreesens Ja be ja have -verbit.
LIITEKYSYMYKSET … vai mitä?.
Antiikin Kreikan ja Rooman uskonnot
Miten kerrotaan tekemisestä?
Words of quantity Open Road 6 pp
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
INFINITIIVI / ING-MUOTO
EHTOVIRKEPARIT YHTEENVETO.
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
Mitä on tapahtunut? Mitä on tehty?
Grammary What’s On 6 Unit 2.
Miten ilmaistaan tulevaa aikaa?
5 4 3 UNIVERSITY EXAM L5 at 4.00 – 8.00 p.m.
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
Indefiniittipronominit:
Muodollinen subjekti IT / THERE -LAUSEET.
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
vedestä, ilmasta ja tulesta.
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
Mitä tapahtuu? Mitä tehdään?
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 8.00 p.m.
Tulevaisuussuunnitelma Osa 3
Muutamia käsitteitä Perintä (inheritance) on luokkien välinen suhde, jossa johdettu luokka (subclass, derived class) perii kantaluokan, perusluokan (superclass,
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 8.00 p.m.
USKONNON TUTKIMINEN USKONTOTIEDE TEOLOGIA
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Hankalia (?) tilanteita Tammikuu 2014 Keke Tulomäki
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
University Exam at 2.30 – 5.30 p.M. L1
vedestä, ilmasta ja tulesta.

X-ROAD ENVIRONMENTAL MONITORING
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Esityksen transkriptio:

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle?

Orientaatio: Miksi näytän tämän videoklipin? Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Orientaatio: Miksi näytän tämän videoklipin?

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? http://www.youtube.com/watch?v=K7ifU_O3sS4

Lähtökohta: Kristinusko ei ole sama uskonto kuin sata vuotta sitten Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Lähtökohta: Kristinusko ei ole sama uskonto kuin sata vuotta sitten

Miten kristinusko on muuttunut? Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Kysymykset: Miten kristinusko on muuttunut? Miten kristinuskon tarina on muuttunut? Mitä kristinuskon ja tarinan muuttuminen merkitsee opetukselle?

Miten kristinusko on muuttunut? Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Kysymykset: Miten kristinusko on muuttunut? Miten kristinuskon tarina on muuttunut? Mitä kristinuskon ja tarinan muuttuminen merkitsee opetukselle?

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle?

Kysymys ei ole vain määrällisestä painopisteen muutoksesta. Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Kysymys ei ole vain määrällisestä painopisteen muutoksesta.

1900-luku globalisoi paitsi kristinuskon myös teologia. Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? 1900-luku globalisoi paitsi kristinuskon myös teologia.

Helluntailais-karismaattinen teologia sekä Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Helluntailais-karismaattinen teologia sekä paikalliset teologiat ympäri maailmaa ovat tehneet kristinuskosta eri uskonnon kuin mitä se oli sata vuotta sitten.

Miten kristinusko on muuttunut? Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Kysymykset: Miten kristinusko on muuttunut? Miten kristinuskon tarina on muuttunut? Mitä kristinuskon ja tarinan muuttuminen merkitsee opetukselle?

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Patrick Johnstone: The Future of the Global Church. History, Trends, and Possibilities. 2011

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Patrick Johnstone: The Future of the Global Church. History, Trends, and Possibilities. 2011

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Kristinuskon tarina on globaali: mennyt näyttää erilaiselta, kun sitä ei katso Betlehem-Bryssel –akselista käsin

Chang Ching-Yi Edinburghin 1910 kokouksessa: Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Chang Ching-Yi Edinburghin 1910 kokouksessa:

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? ”Speaking plainly we hope to see, in the near future, a united Christian Church without any denominational distinctions. This may seem somewhat peculiar to some of you, but, friends, do not forget to view us from our standpoint, and if you fail to do that, the Chinese will remain always as a mysterious people to you!”

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? ”Speaking generally, denominationalism has never interested the Chinese mind. He finds no delight in it, but sometimes he surrers from it!”

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? ”From the Chinese standpoint there is nothing impossible about such a union. Such difficulties as may be expereienced will de due to our Western friends and not ourselves.”

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Kristinuskon länsimainen tarina ei kiinnosta isoa osaa maailman kristityistä: mitä merkitystä 1500-luvun eurooppalaisilla kiistelyillä on globaalin etelän kristittyjen enemmistölle?

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Kristinuskon länsimainen tarina ei kiinnosta isoa osaa maailman kristityistä: mitä merkitystä 1500-luvun eurooppalaisilla kiistelyillä on globaalin etelän kristittyjen enemmistölle?

Mitä kristinuskon ja tarinan muuttuminen merkitsee opetukselle? Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Mitä kristinuskon ja tarinan muuttuminen merkitsee opetukselle?

Mihin alun videoklippi liittyi? Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Mihin alun videoklippi liittyi?

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle?

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle?

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle?

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle?

On irrottauduttava perinteistä: Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? On irrottauduttava perinteistä: puu ei kuvaa 2000-luvun kristinuskoa, jolla on monta juurta ja lukematon määrä oksia

Mitä globaalista näkökulmasta seuraa uskonnonopetukselle? Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? Mitä globaalista näkökulmasta seuraa uskonnonopetukselle?

1. Uusi ei voi tulla vanhan päälle: jostain vanhasta on luovuttava Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? 1. Uusi ei voi tulla vanhan päälle: jostain vanhasta on luovuttava

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? 2. Kristinuskon opetukseen tulee tuoreita näkökulmia; on aiempaa perusteltua tutkia, mitä kristinusko oikeastaan on, mikä on uskonnon ja kulttuurin / yhteiskunnan suhde

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? 3. Suhde oman uskonnon opetukseen muuttuu: onko kyse samasta kristinuskosta, miten suomalainen kristillisyys suhteutuu globaaliin kirjoon

Pekka Lund 25.1.2014 Mitä kristinuskon globaalin näkökulman huomioiminen merkitsee opetukselle? 4. Uskontojen rinnakkaisuus, sisäkkäisyys ja dialogi tulevat uudella tavalla käsiteltäväksi: kristinuskon opetus ei ole vain kristinuskon opettamista