Tampereen kaupunkiseudun lähijunan kehittämispolku 2012–2013 Nykyiset junapalvelut seutulippujärjestelmään, Ei uusia liikennöintikustannuksia 2013–2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kyläradio Koulutus Kuinka teen paremmin • Puhu yksityiskohdista – ei yleisestä • Anna kuuntelijoille kuvia • Aloita aina parhaalla palalla.
Advertisements

ENTERPRISE SEARCH Toteutustekniikka Mikko Uusitalo Tampereen ammattikorkeakoulu.
Matkalippujen tilaaminen internetin kautta
Naakan oppilaskunta Tervetuloa! Kasvu yrittäjyyteen -hanke - 2 Projekti Idea projektista syntyy kun: –tarvitaan jotain, jotain puuttuu (rahaa.
Nastola, Pölpänet-verkko
KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
Suomen Ajokoirajärjestö Suomen Beaglejärjestö
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Sivu VALINTAKRITEERIT. Ohjelman varojen kohdennus Sivu 2 Julkinen rahoitus yhteensä miljoonaa euroa kaudella.
Tuoteen ominaisuudet. Voit luoda ratoja ilman pisteiden poimintaa Ei tarvetta robotin opettamiseen.
Miehikkälän kunnan, Länsi-Savo Oy:n, ja Kaakonkulman ideointitilaisuus
Väliraportin sisältö Rakennesuunnitelma ja työn tavoitteet
Tuella palkatun siirtäminen muun työnjärjestäjän tehtäviin
Header: Relation Diplomityöseminaari / Kalle Muhonen
TASE 2025 JOUKKOLIIKENTEEN - Joukkoliikenteen seudullinen järjestäminen - liikennejärjestelmänäkökulma.
Ennakkomaksut Saadut ennakkomaksut Maksetut ennakkomaksut Muut ennakot
Ohjaaja: Ville Hentilä, Elisa Oyj Valvoja: Prof. Jukka Manner
HSL-poikkiliikenne Hannu Koponen Tausta • Heinä- ja elokuun aikana tein 30 vrk:n aikana yli 300 eri reitillä noin 134 tunnin verran HSL-matkoja.
Taulukoiden määrittely, käsittely ja kopiointi Vaihtoehdot taulukoille
Ari Tuovinen Joukkoliikenne, talousarvio 2013 Kaupunkilipputuki 2009 on tehty kaupunkiliikenteen vuoroista siirtymäajan liikennöintisopimus Siirtymäajan.
Joukkoliikenteen palvelutasotavoitteet keskisuurilla kaupunkiseuduilla (LVM julkaisu 54/2007) PLL 38. vuosikokousseminaari Helsinki, Juha-Pekka.
, SK, sivu 1 Tietoa liikennetilanteesta VR:n Internet-sivuilla
Suurten ja keskisuurten yhteinen lippu- ja maksujärjestelmä Tausta, tavoitteet ja tulokset Oheisaineisto nro 2 Pela §
Suunnitelma paperittomasta kokouskäytännöstä koko luottamushenkilöhallinnolle Kaupunginhallitus
Perustettu 1970 YTT YTV Toiminnan pohjana oma laki uudistus ja Laki määrää jäsenkunnat oikeustoimikelpoisuuden.
Tapiolan lukio Opi ihmisestä. Opi elämästä. Opi maailmasta.
Esteettömyys joukkoliikenteessä
JOUKKOLIIKENNE Tekninen osasto Teknisen hallinnon ja suunnittelun yksikkö.
Finna ja avoimen metadatan lisenssi Finnan konsortioryhmä Tapani Sainio, Kansalliskirjasto.
Metron automatisointi Tilannekatsaus Kimmo Reiman.
Asemanseudun persoonat. Eläkeläinen Tärkeää mahdollisuus valmistella matka etukäteen ettei stressaa Matkustaessa tulee asemalle noin puoli tuntia ennen.
Talouspolitiikka ja kunnat Valtiovarainministerin valtiosihteeri Tuire Santamäki-Vuori
Mainoselokuvalle tyypillistä Korkeat kustannukset pituuteen/kestoon nähden Täysin manipuloitu tilanne esitetään ikään kuin se olisi realismia/totta – erona.
Työstä kii! Ratkaisuja pitkäaikaistyöttömille Alavus ja Ähtäri ESR toimintalinja 2.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
1 Ansioturva torjuu köyhyyttä 5 väitettä ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta (Lähde: Palkkatyöläinen 1/2015)
Kilpailukykyä strategisella maankäytöllä Kommenttipuheenvuoro Pekka Söderling
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
MinunMatka eli kutsujoukkoliikennettä työmatkailijoille Tämä idea on kehitetty Peloton Tampere -työpajassa maaliskuussa
Imatran kaupungin organisaatiouudistus
S ysteemianalyysin Laboratorio Aalto-yliopiston teknillinen korkeakoulu Ohjaamaton oppiminen– Heikki Vesterinen Optimointiopin seminaari - Syksy 2010 Ohjaamaton.
Liikennealueiden ylläpidon tuotteistus
Tekoäly tasohyppely- ja ampumapeleissä Teemu Saukonoja.
Tampereen kaupunkiseudun lähijunaliikenteen kehittäminen: asemien ja liikenteen suunnittelu Seutuhallitus Kuntajohtajakokous Liikennejärjestelmätyöryhmä.
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
Sisämaan yöjunaliikenne -selvitys Liikenne- ja viestintäministeriö.
Omadata Taustalla yhteiskunnan digitalisoituminen ja yhä suurempien henkilötietomassojen kertyminen Omadata on henkilötietoa mitä yksilö voi itse hallinnoida.
Väestön ikä- ja sukupuolirakenne Kangasalla 2016
Oikeudenmukaista ja älykästä liikennettä selvittävä työryhmä
Väestöennuste ikäryhmittäin Kangasalla
Toimipaikat päätoimialoilla Kangasalla 2013–2015
Koettu turvallisuus lähijunaliikenteessä 2016
Työlliset toimialoittain Kangasalla 2007–2015
Väestön pääasiallinen toiminta Kangasalla 1990–2015
Tampereen kaupunkiseudun kuntien välinen pendelöinti 2015
Aloittaneet ja lopettaneet yritykset Kangasalla 2005–2016
Luovuusistunto Esittäjän nimi.
TAHE keskitetty toimintamalli
Maakuntahallituksen puheenjohtaja
Väestön ikä- ja sukupuolirakenne Kangasalla 2017
Väestönmuutokset Kangasalla 1990–2017
Työlliset toimialoittain Kangasalla 2007–2016
Aloittaneet ja lopettaneet yritykset Kangasalla 2005–2017
Väestön pääasiallinen toiminta Kangasalla 1990–2017
Elinkeinorakenne sukupuolen mukaan Kangasalla 2016
Väestöennuste ikäryhmittäin Kangasalla
Väestön ikä- ja sukupuolirakenne Kangasalla 2018
Näyttöpinta-alan laajennus virtuaalitodellisuuden keinoin
WinOodi versio 4.9 OPIT/Katri L
Koulutuspaketti 2019 AJOTAITO.
Esityksen transkriptio:

Tampereen kaupunkiseudun lähijunan kehittämispolku 2012–2013 Nykyiset junapalvelut seutulippujärjestelmään, Ei uusia liikennöintikustannuksia 2013–2015 Vuorotarjontaa lisätään. Ei kalustoinvestointeja, jonkin verran uusia liikennöintikustannuksia. 2020–2030 Tunnin vuorovälit nykyisellä ratakapasiteetilla, uutta kalustoa tarvitaan Alle 60 minuutin vuoroväli vaatii sekä kalustoinvestointeja että lisäraiteita Kehittämispolku esittää eri vaiheiden riippuvuussuhteet siten, että ensin luodaan nykyisistä bussi- ja junapalveluista yksi yhtenäinen joukkoliikennejärjestelmä, minkä jälkeen on kannattavaa panostaa lisätarjontaan, -kalustoon ja -raiteisiin. Ensimmäinen vaihe eli nykyisen junatarjonnan liittäminen seutulippujärjestelmään on kustannuksiltaan pienin mutta merkitykseltään tärkein askel, joka myös toteuttaa hallitusohjelman tavoitteen lippujen yhteiskäyttöisyydestä Ensimmäinen vaihe voidaan toteuttaa 1) yksinkertaisella lipuntarkastusmallilla ja 2) lippuyhteistyösopimuksella, jossa LVM:llä on nykyisen junaliikenteen tilaajana avainrooli

Kahdesta nykyjärjestelmästä yksi erinomainen, 1+1=3 Seutulippu yhdistää juna- ja bussijärjestelmien edut Nokialla, Lempäälässä ja Orivedellä juna tarjoaa jo nykyisin matka-ajassa ylivoimaisen mutta alueelliselta ja ajalliselta kattavuudeltaan heikon palvelun verrattuna bussiin ja yksityisautoon Vastaavasti bussi tarjoaa junaan ja yksityisautoon nähden pidemmän matka- ajan, mutta junaan nähden huomattavasti paremman alueellisen ja ajallisen kattavuuden Seutulipun yhteiskäyttöisyys luo yhden yhtenäisen järjestelmän, jossa matkustaja voi ”poimia rusinat pullasta” eli vaikka valita junan menomatkalle ja palata bussilla, jos paluuajankohdalle ei osu junavuoroa. Myös vaihtoyhteydet ja matkaketjut mahdollistuvat yhteisen lipun myötä Juna ja bussi yhdessä antavat yksityisautolle kilpailukykyisemmän vaihtoehdon, kuin nykyisin ollessaan omia erillisjärjestelmiään

Esimerkki yksinkertaisesta lippujentarkastusmallista SEUTULIPPU Matkustajalla on nykyinen busseissa kelpaava seutulippu Ennen pitkällä tähtäimellä tavoiteltavaa matkakorttien teknistä luettavuutta junissa ja busseissa on löydettävä yksinkertainen malli, jotta seutulippujen yhteiskäyttöisyys voi alkaa mahdollisimman pian ASEMALLA Alkuvaiheessa vähintään Tampereen, Nokian ja Lempäälän asemille hankitaan automaatit, joissa seutulippua leimaamalla tulostuu paperinen junamatkaan oikeuttava kertalippu asiakkaalle JUNASSA Matkustaja nousee junaan ja normaalin VR:n lipuntarkastuksen yhteydessä antaa konduktöörille automaatista saadun lipun. Konduktööri tulostaa vastakuitin. Lipuntarkastus on nopeampaa kuin käteismaksaminen. Mikäli vastakuittitoiminnon saaminen konduktöörien myyntilaitteeseen on ylivoimaista, voi paperilippu toimia näyttölippuna ja matkojen rekisteröinti tapahtua automaateilla TAUSTALLA Lippuyhteistyösopimuksen mukaisesti VR:lle tai nykyisten junien tilaajalle (LVM) korvataan seutulipuilla tehdyistä matkoista sovittujen hintojen mukaisesti Matkat rekisteröityvät sekä automaattien että VR:n järjestelmiin, joten seuranta on aukotonta. Matkakorttistandardien, lukijalaitteiden ja tekniikan erilaisuuden ei pidä antaa estää nykyisen junatarjonnan liittämistä seutulippujärjestelmään