Taiteilijoiden kanssa työskentely Yhteisöprojekteissa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
ohje kuunteluanalyysiin
A solution for flexible bicycle transportation
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Monien mahdollisuuksien OpinOvi – Avataan se yhdessä. Two different projects funded by ESF Varsinais-Suomen OpinOvi –project is implemented in co- operation.
Tulevan ohjelmakauden ( ) suunnittelua Tiedonkulun tehostaminen ja koulutuksen kehittäminen B1.2 Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus,
Kirsi Peltonen Graduaiheita Syksy 2012 Kirsi Peltonen
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
INFRA ry Vastuuhenkilö Eija Ehrukainen Ottaa käsiteltäväkseen myös asfalttialan ympäristöasiat Seurataan, vaikutetaan ja ohjeistetaan: Lainsäädännön muutokset.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
Bohemian opinion (1570) Finnish opinion (northern lights (aurora borealis) = ”revontulet” which is ”fires of fox”)
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
Vesi kestävän kehityksen pullonkaula
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
Yhtäköyttä-hankkeen esittely Jouni Tuomisto THL, Kuopio.
SUONENJOEN NUORISOTOIMI. Sijainti? Koulukatu Suonenjoki.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut Outi Tasala
Helsingin energiapäätös 2015 Jouni Tuomisto THL, Kuopio.
KNX - DALI harjoitus 2 Ryhmä ECG-ohjaukset TEHTÄVÄNANTO
Pääsihteerin rekrytointiprosessi - välipäivitys
Mistä leipäpuu, kun robotit osaavat melkein kaiken?
Reports in Apply / eAge system
Biohajoavat istukkeet
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
Foster care in Helsinki
KNX - DALI harjoitus 2 Ryhmä ECG-ohjaukset RATKAISU
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
Opening: Matti Hyvärinen
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Yhdessätekemistä yli rajojen
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 8.00 p.m.
Eliksiiriä elämään taidon ja taiteen voimalla
Introduction to decision analysis
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 8.00 p.m.
Vesikemian Professori
Filosofia ja kasvatustieteen metodologia.
Probability models and decision analysis
Probability models and decision analysis : introduction
Probability models and decision analysis : introduction
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Probability models and decision analysis
Introduction to decision analysis
NOFCA Meeting Stockholm NOFCA Meeting Stockholm
Artist - researcher Marjo Heino ( Kokkeli
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
The Icelandic model Bragi Gudbrandsson, General Director of the Government Agency for Child protection in Iceland.
Investointipäätökset Investment Decisions (244)
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
© Haaga-Helia StartUp School
Professori Kate Pahl Manchester Metropolitan University
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Refernce: Reference: VA.EHS Version: 5.0 Gemalto Oy HSE Policy
Information for teachers
Gemalto Vantaa HSE Policy
Lecture slides start on the next page.
Esityksen transkriptio:

Taiteilijoiden kanssa työskentely Yhteisöprojekteissa Professor Kate Pahl Manchester Metropolitan University Photo by Steve Pool

‘Taking Yourselves Seriously’ AHRC:n jatkoa taiteisiin perustuvien metodologien tutkimiselle Kumppaneina koulu, seikkailuleikkipuisto ja musliminaisten ryhmä Kriittisen ajattelun ryhmä, jossa sosiaalisen koheesion asiantuntijoita kaupungin yhteisöistä Työskentely runoilijoiden Andrew McMillanin ja Helen Mortin sekä kuvataiteilijoiden Steve Poolin ja Zahir Rafiqin kanssa

Tavoitteemme Tutkia töitä, joissa näkyi taiteilijoiden panos yhteistuotannossa Yhteistyö ARVACIN (Association for Research in the Voluntary and Community Sector) kanssa Hyödyllisten resurssien yhteistuotanto, pyrkimys tiedottaa näistä ja luovista metodeista eteenpäin kansallisella tasolla ja yhteisöille sekä yliopistoille Tiedontuotannon käytänteiden uudelleensijoitus yhteisöissä

Yhteistuotanto metodologiana Yhteisön kehityksen historia Yliopiston ulkopuolisten työskentelytapojen arvostaminen Tieto ei aina yliopistokonteksteissa Vaatii vallanvaihtoa Kaikki kirjoittamisprosessissa mukana Kriittisen ajattelun tiloja yliopiston ulkopuolella Luo työtä, joka on eri paikoissa ja eri yleisöille Erilaisia metodeja, jotka luodaan yhdessä osallistujien kanssa ja tilanteen mukaan

Mitä taiteilijat tekevät yhteisöprojekteissa? Yhteisötaiteet Sosiaaliset taidekäytänteet Relaatiotaiteet (taide ihmissuhteisiin perustuen) Osallistavat taiteet Taiteet terveyttä varten Taiteilijat koulussa Taide gallerioiden ulkopuolella Taiteilijoiden dematerialisointi

Taiteilijoiden työskentelytapoja Instrumentaalinen, välineellinen Konseptuaalinen New Object: Points at which collaboration, methodology or arts practice considerations point towards the creation or consideration of a new object of study. Thanks to Hugh Escott

Miten taiteilijat työskentelevät – kirjan luku Facer, K. and Pahl K. (2017) Eds. Valuing Interdisciplinary Collaborative Research: Beyond Impact. Bristol: Policy Press

The studio – a manifesto The studio is a conceptual space where groups form and grow things.   It emerges from something we recognise as working already. It involves a group of people who operate beyond the structures of the university. It transcends individual projects. It recognises different types of expertise – all participants can emerge as ‘experts’.

It is not fixed. It is adaptable and responsive to particular situations.   It is a space of action, process, and practice – essentially engaged. It cannot contain everything. Its contents are assembled for a shared purpose. It can produce co-authored work but can also foster conditions for individual insight and practice. It draws on the methods of arts practice but is not a place to produce art. It is not a physical space, a digital environment, or a structured set of meeting It can operate through any of these but is at root an approach and not an institution (Pahl and Pool 2018)

Tiivistettynä: Paikat ja tilat kehittävät ajattelua Taidekäytäntöjen mallit kierretään hankkeiden kautta, mutta ne ovat joskus ​​kumppaneille näkymättömiä Taiteilijat luovat tiloja sosiaalisen koheesion harjoittamiseen eri tavoilla Yliopistojen ulkopuolinen tietotaito tulee tunnistaa yliopiston rahoituksella Asiat tulee asioista, prosessi on tärkein Yhteistyö on kaiken alku ja juuri