" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

Benchmarking “IT Benchmarking 2012 ja 2013” BM no BM
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Bencheit* “IT Benchmarking 2012 ja 2013” BM no BM How high do jump ?
Ryhmät Pekka Linna, CSC.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
KOKOA 1: ylitarkastaja Ilmari Hyvönen, OKM, puheenjohtaja
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
Jari Hautamäki LLP/Erasmus/Virtual Campus... Edinet-hakemus R&D PRojects at the of year 2005 Active Projects JYVÄSKYLÄ UNIVERSITY OF APPLIED.
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
Oodi Kehityksen Roadmap Antti Mäki. University of Lapland IN HELSINKI / ESPOO Aalto University: Helsinki University of Technology Helsinki.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Callidus-tutorointi pähkinänkuoressa
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
Student Feedback RESPONDENTS BY DEGREE STUDIES, N=1303 D EGREE STUDIES N UMBER HEALTH CARE AND SOCIAL SERVICES DEGREE.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
SaLUT – Saimaan korkeakoululiikunta
NEGATION AS A MARKER OF PROFICIENCY LEVEL IN L2 FINNISH Maisa Martin CEFLING-project University of Jyväskylä.
Raili Hildén Tervetuloa!. OSKU Kielten opetussuunnitelmien kehitys- ja tutkimushanke Yhteisseminaari Helsinki, Hotelli.
JY opiskelija- lähettiläät. Opiskelijalähettilästoiminta Lähettilästä 2011 huhtikuusta alkaen: Verkossa (Plonesivu, Facebook-sivut ja - ryhmät,
Opiskella (to study) & kävellä (to walk) & tulla (to come) verbityyppi 3.
Opiskelu-sanastoa Study the words in the following slides. Use the down or right arrow key on your keyboard to move on. Go through the words until you.
Arvo – opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelu ja AVOP-kysely
Tervetuloa suomen kielen kurssille!
Relatiivipronominit Relative pronouns.
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Kansainvälisten rankingien tiedonkeruun yhtenäistäminen
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
Heippa taas! Kiva nähdä!.
LEED projektityö ohjeet – Porvoo Campus
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
VIRTA-julkaisutietopalvelu
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
University Exam at 2.30 – 5.30 p.M. L1
Opening: Matti Hyvärinen
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 8.00 p.m.
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 7.00 p.m.
Risk analysis, risk attitudes
UNIVERSITY EXAM L4 at 4.00 – 7.00 p.m.
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 8.00 p.m.
Opiskelun, oppimisen ja opetuksen prosessit
ARCTIC MATERIALS TECHNOLOGIES DEVELOPMENT
Probability models and decision analysis : introduction
Probability models and decision analysis : introduction
VIRTA-opintotietopalvelu
BIBLIOMETRIIKKASEMINAARI 2017
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
Management review 2015 Learning and Teaching Course feedback 2014 Bachelor graduates feedback 2013 Master graduates feedback 2014 Career and employment.
Investointipäätökset Investment Decisions (244)
© Haaga-Helia StartUp School
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
Sisu-kuulumiset Oodi- ja Sisu-kahvit
Yleisen lisenssijälleenmyyjän kilpailutus
TUHA-julkaisumetriikka-verkoston tapaaminen
Esityksen transkriptio:

" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta " KOOTuki 20.11.2017 FUCIO-pääsihteeri Teemu Seesto AAPA-FUCIO © 2017

Taustaa ja lukuja ECAR = Educause Center for Analysis and Research https://www.educause.edu/ecar Opetus- ja tutkimushenkilökunnalle suunnattu kysely Faculty Survey 2017 kyselylomake: https://library.educause.edu/~/media/files/library/2016/10/2017ecarfacultysurvey.pdf Suomi Kaikki Vastaajia 1512 13442 Korkeakouluja1 18 157 Yliopistot 10 AMKt 8 Opettajaroolissa2 1080 Tutkijaroolissa2 948 1 Lista osallistujista ja vastaajamääristä kalvosarjan lopussa 2 Survey area of interest: - Teaching and Learning - Research and scholarship AAPA-FUCIO © 2017

Kyselyn rakenne Lähtöparametrit Rooli: Teaching and learning ja/tai Research koulutusala ikä, sukupuoli, akateeminen positio, full-time/part-time Technology Ownership, Adoption, Attitudes, and Use käytetty teknologia kokemuksia opetus/tutkimusteknologiasta kokemuksia etätyövälineistä (esim. WiFi) kokemuksia tuesta kokemuksia tietoturvasta/suojasta Opetus ja opiskeluteknologia (=opettajille) Learning environments Tutkimuksen teknologiat AAPA-FUCIO © 2017

Vastaajajakauma: koulutusalat Suomi Merkittäviä eroja kansainvälisen datan ja suomalaisten vastaajien välillä. Suomessa korostuvat tekniset alat. * 6.3 In what area(s) are the courses included in your current faculty load? Select all that apply. AAPA-FUCIO © 2017

Kokemuksia tietotekniikasta Suomi Etätyömahdollisuuksiin ollaan tyytyväisiä * 2.3 Rate your experiences with the following resources/services/spaces provided by your institution AAPA-FUCIO © 2017

Kokemuksia luokkien teknologiasta Suomi 4.5b Rate your overall satisfaction with classroom technologies at your institution AAPA-FUCIO © 2017

Kokemuksia luokkien teknologiasta Suomi 4.5a Rate your satisfaction with the following classroom technologies at your institution AAPA-FUCIO © 2017

Kokemuksia: Online & Students Suomi 3.1 To what extent do you agree with the following statements about online learning? 3.4 Student capabilities and technology Online learning students My AAPA-FUCIO © 2017

Learning Environments Suomi 4.1 In what type of learning environment do you prefer to teach? 4.2b How many for-credit course sections have you taught in each of the following categories? n=1080 kursseja =1555 AAPA-FUCIO © 2017

LMS Suomi 4.4 Which of the following best represents your opinion of the following instructional approaches AAPA-FUCIO © 2017

LMS: What / Critical? Suomi n= 771 AAPA-FUCIO © 2017

LMS: Satisfaction with LMS Suomi n= 585 - 799 AAPA-FUCIO © 2017

Osallistujakorkeakoulut Suomessa n % Aalto University 492 33 % Lappeenranta University of Technology 48 3 % Tampere University of Technology 37 2 % University of Eastern Finland 120 8 % University of Helsinki 191 13 % University of Jyvaskyla 259 17 % University of Lapland 8 1 % University of Tampere 20 University of the Arts Helsinki 5 0 % University of Vaasa 3 Yliopistot 1183 78 % Arcada University of Applied Sciences 32 Centria University of Applied Sciences 23 Haaga-Helia University of Applied Sciences 82 5 % Helsinki Metropolia University of Applied Sciences 84 6 % Kajaani University of Applied Sciences 28 Laurea University of Applied Sciences 25 Tampere University of Applied Sciences 44 Vaasa University of Applied Sciences 11 Ammattikorkeakoulut 329 22 % Kaikki vastaajat 1512   AAPA-FUCIO © 2017

Lisätietoja Suomi-raportti julkaistaan työryhmän kommenttien jälkeen viimeistään marraskuun aikana Lisätietoja: Teemu Seesto, FUCIO (teemu.seesto@utu.fi) Raporttityöryhmässä toimineet: Tommi Haapaniemi, UEF Ilkka Haukijärvi, TAMK Ari Hirvonen, JY Ari Hovila, VY Ani-Jatta Immonen, Aalto Marjaana Kareinen, LUT Yvonne Kivi, HY Olavi Kurttio, Haaga-Helia Pasi Kytöharju, TaY Sonja Merisalo, Metropolia Tiina Niemi, TTY Markku Närhi, JY Jussi-Pekka Pispa, TTY Jaakko Riihimaa, AAPA Tuomo Rintamäki, Metropolia Osallistuneille korkeakouluille: https://tt.eduuni.fi/sites/kity/ecar/ECAR2017dokumentteja AAPA-FUCIO © 2017