UMF I Luento 1. Aika Luennot 2.9.2015 – 16.10.2015 Ke, Pe 10-12 Demot 8.9.2015 - 13.10.2015 Ti 10-12 Ti 12-14 Tgi 14-16.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TIETOHALLINTO JA TIETOJÄRJ. KEH. PERUSTEET Pekka Makkonen ja kump.
Advertisements

KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
Tietokannat II Lasse Bergroth Turun yliopisto, IT-laitos Kevät 2013
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Kirjoita tähän MINUA KIINNOSTAA: Nimi tähän Yritys tähän Kirjoita tähän TYÖSKENTELEN: PARISSA. Tuo tähän oma kuvasi näin: Klikkaa pallo aktiiviseksi >
Japanin alkeiskurssin kevätlukukausi 2014 AIKATAULU (ma – ke 9.4): ma klo – ke klo – Portti Japaniin –luentosarjan takia.
Tilastollisen tutkimuksen perusteet - 6 op
UMF I Luento 2. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
UMF I Luento 1. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
Syntaksin harjoituskurssi CYK140 Syksy 2007, 2. periodi Luennot ja kurssin suorittaminen Anu Airola Yleisen kielitieteen laitos.
Analyysi II Katsaus.
UMF I Luento 7. Viime kerralta Lue II.5 ja II.6. Lause II.5.1 tapauksessa f(x,y) = (x, sin(y)) ja g(x, y) = (cos(x), y). Voit lähettää epäselvistä kohdista.
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
PBL –case III Työskentelyn eteneminen (Pedagogisia näkökulmia tvt:n soveltamiseen)
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
UMF I Luento 3. Maanantaiksi Lue kappaleet I.3 ja I.4 Laske funktion x + y 2 osittaisderivaatat määritelmän II.1.1 nojalla Anna esimerkki funktiosta f.
Tentti. Olio-ohjelmoinnin perusteet | Kevät 2015 | Jorma Laurikkala2 Tentti Torstaina klo 16–20 D10ab (Päätalo). Pääasiassa Java-ohjelmien kirjoittamista.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op Ryhmäkokoontumiset Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Ohjelmistotuotanto - kurssin yleiset asiat Kevät 2004 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
Perustuutorit Ilmoittautumiset perustuutorikoulutukseen mennessä OSAKOn hallituksen jäsenelle Jonna Taivalojalle osoitteeseen
Projektinhallinta it. lut
Perhe- ja jäämistöoikeuden peruskurssi 2012
UMF 2. Suoritus 1.Kurssiin osallistuminen Kotivälikoe 1: klo 10:15 – klo 14:15 Kotivälikoe 2: klo 12:15 – klo 14:15 (Loppu)välikoe:
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO Tutustu eri aloihin, suorita yliopisto-opintoja etukäteen ja valmistaudu pääsykokeisiin 1 Youtube -Tussitaikurit Youtube.
Aloitusluento TIES341 Funktio-ohjelmointi 2 Kevät 2006.
Ongelmaperustainen oppiminen lukion kemian opetuksessa Kemian Opetuksen Päivät /Irma Aroluoma.
Viestintätekniikan perusteet Digitaalinen media. Luennot Tavoitteena digitaalisen median toimialueen, tekniikoiden ja perustyökalujen hallinta. Luennot.
Produktio - ideointi käsikirjoitus - aikataulu 2016.
KAKKOSET RO-TUOKIO JUOKSEVIA ASIOITA Valokuvauslaput jakoon, kuvaus Muodostakaa kolmen hengen ryhmät. Kukin ryhmä lähettää Pertille.
Ohjelmistojen mallintaminen
Luentokurssi Hanna Tervanotko
Kurssiesite Olio-ohjelmoinnin perusteet Kevät 2017
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Perhetyön perusteet –opintojakson rakenne
Johdantoseminaari.
Lukujärjestys 2A Muuta... klo MA TI KE TO PE x x1 x2
MOTTO, VISIO, MISSIO TAI MUU VASTAAVA OTSIKKO
Tentti.
3. Terveystottumusten tutkiminen
Teollinen epäorgaaninen kemia (ti,ke 8-10, A127)
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
FINSKÝ INTENSIVNÍ 3. MOIMOI!
Suomi 1B Torstai 18. elokuuta 2016 Helsingin juhlaviikot
Perhetyön perusteet –opintojakson rakenne
NUPAN VIIKKO 25 ! viranomaispalvelut 8-16 ! KIINNI Kello
Kotitehtävä, tehtävä 1.
Lisää liikuntaa koulupäivään!
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Liikesaksan perusteet II
Liikesaksan perusteet I
Valmistautuminen luennoille
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
Luennot : Esa Muurinen Harjoitukset : Tiina Pääkkönen ja Ari Vuokila
Suomi 4B 3. luento Hurraa!.
Lisää liikuntaa koulupäivään!
Opettajan nimi | kurssin numero
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Kevät 2018 Dosentti, FT, yliopistonlehtori Eira Suhonen
Jangsterit- nuoret hoivaajat meillä ja muualla -hanke
Kurssiesite TIEA2.1A Olio-ohjelmoinnin perusteet 1 Kevät 2019
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Täydennys/muutos tenttivaatimuksiin
Toukokuussa: Kesäkuussa: TO 2.5. VIRTUAALIVESIJUMPPA KLO 7.50
elokuun virtuaalivesijumpat
Esityksen transkriptio:

UMF I Luento 1

Aika Luennot – Ke, Pe Demot Ti Ti Tgi 14-16

Suoritustavat 1.Kurssi a.2 kotivälikoetta, 3 tehtävää à 3p 16.9 klo klo klo klo 14 b.Loppukoe, 4 tehtävää à 6p, vähintään 2 tehtävää 4-6p c.Minimivaatimus 1 harjoitustehtävä/viikko 2.Tentti, 5 tehtävää à 6p

Luennot Luennoilla on tarkoitus käyttää ns. Flipped classroom menetelmää, ks. Ensisijaiseksi opintomateriaaliksi suosittelen “Oulun monistetta”. Lisämateriaalina voi käyttää “Turun monistetta” ja Olli Martion kirjaa Vektorianalyysi.

Oulun monisten jaksotus UMF I Kappaleet 1, 2 (teht 12-), (teht 19-) Tehtävät (1-21, 24-36, 41-57, 59-63) UMF II Loput kappaleista 4.5-8, 5, 3, 6 + valittuja paloja Tehtävät 22, 23, 37-40, 58, 64-80, yms

Työskentelytapa -Tutustu muutamaan tehtävään -Lue siihen liittyvä teoria -Ratko tehtäviä yksin ja ryhmässä -Ryhmän löytämiseen apua -FB ryhmä UMF 1&2 S15 -Kysy neuvoa luennoilla (ensi ryhmältä) -Osalle tehtävistä mallivastaukset demoissa -Eteneminen omassa tahdissa

Esimerkkityöskentely Tehtävä 2: Esitä M = { (16- x^2)(9-y^2) > 0 }. Onko suljettu tai rajoitettu Lähestymistapoja Tehtävän ymmärtäminen, ml. käsitteet Tehtävän uudelleen muotoilu Ratkaise osa (kiinnitä muuttuja)

Perjantaina Työskennellään tehtävien 1-11 parissa. Huom: tekstin seassa on myös hyviä tehtäviä. Valmistaudu kuten parhaaksi näet, jotta saat perjantain tapaamisesta mahdollisimman paljon irti. Bonustehtävä: etsi kaikki f : R -> R s.e. f(x+f(x+y)) + f(xy) = x + f(x+y) + yf(x).