Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus."— Esityksen transkriptio:

1 Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus

2 Tutkimuksen toteutus: Tutkimus toteutettiin internet kyselynä Norstat Finlandin kuluttajapaneelissa joulukuu 2013 – helmikuu 2014 välisenä aikana. Yhteensä tutkimukseen vastasi 2.200 suomalaista Tutkimuksen tavoite: Tavoitteena oli selvittää kuinka moni suomalainen asioi jossain JCDecaux’n ostoskärryverkostoon kuuluvassa myymälöissä 2 viikon kampanjan aikana Kysymykset: Oletko asioinut viimeisen 2 viikon aikana (TAVOITTAVUUS) 1. K-Citymarketissa 2. Prismassa 3. Lista muista kaupoista 3. En ole asioinut missään näistä kaupoista (JOS ASIOINUT) Kuinka monta kertaa olet asioinut viimeisen 2 viikon aikana (TOISTO) ____ kertaa Lisäksi vastaajilta kysyttiin tarkentavia kysymyksiä - missä Citymarketeissa - missä Prismoissa

3 Tutkimuksen tuloksista: Tulokset esitetään havainnollisina graafisina esityksinä. Niiden avulla voidaan selvittää mitkä kohderyhmät saavutetaan parhaiten. Selkeää on, että paikkakunnilla joissa on Citymarket ja Prisma tavarataloja tavoittavuus on parhain. Kahden viikon aikana on jossain JCDecaux’n ostoskärrymyymälässä käynyt 84 % 15-74 –vuotiaista suomalaisista. Tämä luku kertoo kuinka monta % kohderyhmään kuuluvista on voinut nähdä ostoskärrymainontaa, tai näissä myymälöissä olevaa muuta mainontaa. Keskimääräiset asiointikerrat (2,3 / kertaa viikossa) kertoo kuinka monta kertaa vastaaja on asioinut jossain ostoskärryverkostoon kuuluvassa myymälässä). Kontaktimäärät saadaan kaavasta: kohderyhmän koko x tavoittavuus (%) x käyntikerrat

4 CITYMARKET

5 Asioinut Citymarketissa viimeisen 2 viikon aikana kyllä osuus % %

6 %

7 %

8 PRISMA

9 Asioinut Prismassa viimeisen 2 viikon aikana kyllä osuus % %

10 %

11 %

12 MUUT OSTOSKÄRRYMYYMÄLÄT

13 Asioinut muissa ostoskärrymyymälöissä (lista) viimeisen 2 viikon aikana kyllä osuus % %

14 %

15 %

16 KAIKKI OSTOSKÄRRYMYYMÄLÄT

17 Asioinut jossain ostoskärryverkostoon kuuluvassa myymälässä viimeisen 2 viikon aikana kyllä osuus % %

18 %

19 %

20 ASIOINTIKERRAT

21 Kuinka monta kertaa asioinut Citymarketissa Käyntikerrat viimeisen 2 viikon aikana. Citymarketissa asioineet, n=1339 krt

22 Kuinka monta kertaa asioinut Prismassa Käyntikerrat viimeisen 2 viikon aikana. Prismassa asioineet, n=1374 krt

23 Kuinka monta kertaa asioinut jossain ostokärrymyymälässä Käyntikerrat viimeisen 2 viikon aikana. Jossain ostoskärrymyymälässä asioinut krt

24 KONTAKTIMÄÄRÄT

25 Kontaktimäärät JCDecaux ostoskärryverkoston 2 viikon kampanjalla – on asioinut ostoskärryverkostoon kuuluvissa myymälöissä *) asioinut Citymarketissa, Prismassa tai jossain muussa ostoskärryverkostoon kuuluvassa myymälässä viimeisen kahden viikon aikana

26 Lähde: Street Talkers 2014

27 Päivittäistavaroiden kokonaismyynti 16 040 meur Myymälä lukumäärä Pt- myynti JCD Peitto Prisma 642 325 meur90 % Cittari 802002 meur100 % NOIN KOLMANNES PT-EUROISTA KÄYTETÄÄN HYPEREISSÄ! Lähde: Päivittäistavarakauppa ry


Lataa ppt "Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google