Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuKalle Salo Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon!
Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon! Läpäisyseminaari 20. – Helsinki, Paasitorni
2
Kehittävä asiantuntijaverkostotyöskentely
Nuorten palveluiden asiantuntijaverkostot Kehitetty yhteistyössä Kunnolla ammattiin! (ESR) –hankkeen kanssa (Sakky) Kahdenväliset toimintamallit Alueellinen, tavoitteellinen hankeyhteistyö
3
Asiantuntijaverkosto
Keskiössä kehittää työote Kaikki osallistuvat osana omaa perustyötään Kokoontuu tarpeeksi tiiviisti, esim. 2 kk välein Aktiivinen toiminta- ja toteuttamissuunnitelma Välineenä sovellettu Sinisen meren strategia Työskentelee tapaamisten välissä aihekohtaisissa työryhmissä Säännöllinen itsearviointi verkoston toimintaan ja saatuihin tuloksiin, esim. kerran vuodessa Sopii itse jatkotyöskentelystä tai sen lopettamisesta
4
Sovellettu Sinisen meren malli
Tahtotilan määrittäminen ja tavoitteen asettaminen Tietoiset valinnat Hyödyntämättömien mahdollisuuksien tunnistaminen Vahvuuksien vahvistaminen ja uuden luominen Epäolennaisuuksien vähentäminen tai poistaminen Blue Ocean Strategy (BOS) Kim & Mauborgne (2007), Talentum, Helsinki ”soveltaminen” = valitaan yhteiset painopistealueet, sovitaan vastuuhenkilöt ja aikataulut niiden toteuttamiseen
5
Sinisen meren strategia
6
Sinisen meren soveltaminen
Jokainen (ryhmä) tekee vastauksensa ruuduittain erilliselle paperille (poistaa, vähentää, lisätä, luoda –paperit) Paperit kiinnitetään seinälle, puheenjohtaja lukee ne ääneen ja tekee tarvittaessa tarkentavat kysymykset; tämä on hyvin nopea vaihe Jokaisella osallistujalla on esim. kolme ääntä, jotka hän antaa mielestään tärkeimmille kehittämiskohteille, 1 ääni/kohde Puheenjohtaja laskee äänet, todetaan asiat, jotka otetaan yhteisen työn kohteiksi Sovitaan toimijat (perustehtävän ja kiinnostuksen mukaan), ryhmien vetäjät ja aikataulut Asiantuntijaverkosto arvioi ja ohjaa ryhmien työtä
7
Kahdenväliset toimintamallit
Kaksi toimijaa, esim. oppilaitos ja yksi palveluorganisaatio Keskustellen määritetään yhteinen rajapinta: toisen opiskelija on toisen asiakas/potilas tms. Sovitaan tarvittavasta toimintamallien kehittämistyöstä ja tekijöistä Sovitaan aikataulu ja jatkotapaaminen
8
Alueellinen hankeyhteistyö
Oppilaitosten sisällä, välillä ja ulkopuolella Rahoittaja- ja byrokratiarajojen ylittäminen Yhteinen nimittäjä: tarve tai kohde Kartoitetaan jokaisen tavoitteet, resurssit, aikataulut Sovitaan yhteinen tavoite, aikataulu ja tehdään tiivis työsuunnitelma Raportoidaan hankeyhteistyössä tehdyksi!
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.