Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTapio Mikkonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Hyvät mallit opintojen edistämisessä Leipuri-kondiittorit 05
2
Taustatiedot ryhmästä 11 opiskelijaa yleistavoitteinen ryhmä 4 erikultuuritaustaista opiskelijaa 7 HOJKSIA –esim. luki- ja kirjoitusvaikeutta –ADHD –oman toiminnan ohjauksen vaikeuksia –oman elämän hallinnan vaikeuksia –tarkkaavaisuuden häiriöitä –hahmottamisen häiriöitä –ahdistuneisuutta
3
Oppimisen etenemisen varmistaminen Opettajalla aikuisen rooli ja opettaja on vastuussa opintojen etenemisestä –Opiskelijan tunteminen ja tukeminen Opiskelijan vahvuudet Opiskelijan tuen tarpeet Ohjauskeskustelut kytkeytyvät toimintaan Työvaltaiset ja toiminnalliset oppimis- ja opetusmenetelmät
4
Opintojen etenemisen varmistaminen Tavoiteopintoaika 3 vuotta Koulu on paikka missä opetellaan elämän taitoja. Saa olla rankkaa ja stressaavaa mutta opiskelijalähtöistä Arviointi alkaa T1:stä ei K5:stä Jatkuvaa keskustelua opiskelijan kanssa puuttuvista opinnoista (kiristäminen, uhkailu, pakottaminen), positiivinen palaute
5
Itseohjautuuvuuden harha Itseohjautuvuuden harha – 20…30 % tarvitsee tukea opinnoissa Esim. lukihäiriöiselle tyypillistä oman toiminnan ohjauksen vaikeus opettajana minulla on aikuisen vastuu opintojen etenemisestä yksi asia kerrallaan
6
Roolikartta Raha Kansain välisyys Valmentaja –taitaja -rinkeli - Tallinna ops näytöt top projek tit Opiskelijan työllistyminen koti ohr hoito laitok set erityisope kondiittori ope leipuri ope Hannu Työyhteisö Yritykset
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.