Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Ekami / Rakennusalan pilotti
Ammattitaitoa täydentävien aineiden integrointi ammatillisiin aineisiin
2
Toteutuksen 3 pääperiaattetta
Opiskelijat eivät mene opettajan luo – vaan opettaja tulee oppilaiden luo attoaineita on ”jemmattu” ammatillisiin – KUINKA ne voisi sieltä löytää ? korostetaan atoissa ammatillista osuutta ja näkemystä, jotta opiskelijat eivät koe attoja irrallisiksi (turhiksi) oppiaineiksi
3
Esimerkkejä seuraavista
englanti matematiikka fysiikka ruotsi terveystieto liikunta
4
Työkalujen harjoittelu
hojks – opiskelijat eriytetty kuvakorttien tekoon
5
WORK JOURNAL LAST WEEK On monday
I was working on the new buildingsite. We started cutting trees and carried them next to road.It was hard work but fun……
6
Peruslaskutoimituksia
teimme työsaliin vaaituskoneen käyttöharjoituksen ja selvittelimme korkoasemia
7
Määrälaskentaa + kustannusarvio
8
Kuinka suuri on KUUTIO ?
9
a2 + b2 = c ????????????????? konkreettisesti kirvesmiehen kolmio
10
Fysiikkaa talonrakennusalalle (esimerkkejä)
lämpöoppi lämmöneristys, lämmöneristeet (esitelmät) routiminen, U-arvolaskut fysiikan perusteet sään vaikutukset rakennuksiin ja rakennustyöhön sähköoppi rakennuskoneiden energiankulutus ja käytön hinta, sulakekoot
11
Förstor ni svenska ?
12
LIIKUNTA & TERVEYSTIETO
Liikuntaa ja terveystietoa jakson ajan liikunnan ja terveystiedon opetuksen vuorottelu ja yhdistäminen liikunta opsia sovelletusti oman kunnon selvitys (aerobinen- ja lihaskunto) työergonomia - työssäjaksaminen Liikunta ja terveystieto 5. jaksossa työergonomia käytännössä työtehtävien kuvaaminen eri työvaiheissa tulosten purku liikunnassa oman kunnon muutokset (aerobinen- ja lihaskunto)
13
Millainen on terveellinen aamiainen ?
malliaamiainen valmistettu yhdessä kokkipuolen oppilaiden kanssa koko aamiaisen kulut n 100 e hyötyä opetuksellisesti sekä kokeille että raksamiehille tilanne toimii myös ryhmäyttämiseen olisikohan pitänyt liittää tähän vielä matematiikkaa – laskea annosten kalorimäärät ?
20
Haasteita OPETTAJIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ TUNTIEN SUUNNITTELU
TUNTIEN TOTEUTUS ( OLOSUHTEET, ASENTEET) LUKUJÄRJESTYSTEN TEKO JÄRKEVIKSI ( MONEN KAMPUKSEN SYNDROOMA) SUURI TYÖMÄÄRÄ AMMATINOPETTAJALLE UUSIEN OPETTAJIEN PEREHDYTTÄMINEN
21
Hyviä puolia SAMA ATTO-OPETTAJA KAIKKI KURSSIT
SAMAN SISÄLTÖINEN OPETUS MYÖS HOJKS- OPPILAILLE ( vertaa useiden alojen soppiopetus) AMMATILLINEN NÄKEMYS ATTOIHIN MUKAAN OPETTAJIEN TIETÄMYS LISÄÄNTYY
22
OPISKELIJOIDEN KANNALTA TOIMIVA SYSTEEMI
=”OMA OPETTAJA” TUKENA KAIKISSA AINEISSA POISSAOLOJA TODELLA VÄHÄN EI HYLSYJÄ ( 20 opiskelijaa / 8 attokurssia / 1 täydennys !) ARVIOINTI ENTISTÄ VÄHEMMÄN KOE- PERUSTAINEN
23
Future työ helpottuu kokemuksen myötä kertyy ”tehtäväpankki”
materiaalin yhteinen hyödyntäminen lisää ryhmiä ja opettajia mukaan MIELIKUVITUSTA ja KOKEILUNHALUA
24
Tästä jaketaan
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.