Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

tuotemarkkinointipäällikkö

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "tuotemarkkinointipäällikkö"— Esityksen transkriptio:

1 tuotemarkkinointipäällikkö
Blanko 98 Tieto- ja televiestinnän liiketoiminnan profiili ja ratkaisut sekä kehitysnäkymät Riitta Funke tuotemarkkinointipäällikkö

2 Sisältö Sonera-konsernin visio 2005 Mikä Sonera Solutions Oy on ?
Selventäviä käsitteitä Mihin intranet palveluja yleisesti käytetään Soneran ratkaisut tehokkaaseen tiedonhallintaan ja viestintään tietoverkoissa Yhdessä enemmän Yhteenveto Tämä on Merja Hiltusen syventävä esitys Tele iNTRA-palveluista. Esityksen sisältö tulee vielä täsmentymään. 7

3 Sonera-konsernin visio 2005
Sonera on kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu suomalainen televiestintäyritys, joka tarjoaa palvelujaan Suomessa ja ulkomailla Soneran liiketoiminnan merkittävin alue on matkaviestintä ja siihen kehittyneillä markkinoilla yhdentyvät data- ja mediapalvelut Sonera ohjaa kehitystä keskeisten osaamis- ja liiketoiminta-alueidensa sekä tietotekniikka-palvelu- ja sisältöliiketoimintojen lähentymiseen ja niiden väliseen palvelujen tuottamiseen

4 Mikä on Sonera Solutions?
Toimii 100 % Soneran tytäryrityksenä On osa Soneraa ja toimii Sonera-brandin alla Henkilökuntaa noin 600 Sonera Solutions Oy vastaa Soneran suurasiakkaista ja niille myytävistä kokonaisratkaisuista Kohderyhmänä on 400 nimettyä suuryritystä (TOP 400) Liikevaihtotavoite vuodelle ,3 mrd mk

5 Käsitteitä Intranet Extranet Internet yrityksen sisäinen tietoverkko
osapuolet tunnettuja ja luotettavia Extranet yrityksen ja sen sidosryhmien välinen verkko osapuolet tunnettuja, voivat olla epäluotettavia Internet kaikille avoin tietoverkko osapuolet tuntemattomia ja epäluotettavia 9

6 Internetistä Intranet
Yrityksissä on tietokoneet, verkotus sekä runsaasti hallittavaa tietoa Internetin työkaluja ja protokollia yrityksen sisäisen tiedon hallintaan ja julkaisuun !

7 Mihin intranet-palveluja käytetään ?
Henkilökunnan informaatiopankki sisäiset uutiset, ohjeistus tietoa omista tuotteista ja palveluista Muuttuvassa liiketoimintaympäristössä tuoreen tiedon jakamiseen henkilökunnalle tietoa asiakkaista ja yhteistyökumppaneista liitäntä operatiivisiin järjestelmiin

8 Mikä on Intranetin todellinen arvo organisaatiolle ?
Tehostunut viestintä Käytön helppous Kustannustehokkuus Joustavuutta liiketoimintaan =>Parempaa tietoa päätöksenteon pohjaksi => Sitoutunut ja motivoitunut henkilöstö 10

9 iNTRA-kokonaispalveluratkaisu
Intranet-palvelut yrityksen sisäisessä verkossa tapahtuvaan turvalliseen ja hallittuun tiedon julkaisemiseen ja jakeluun Intranet-palveluja kehitetään ammattitaidolla Internetissä hyödynnettävien teknologioiden pohjalta Intranet-palvelujen käyttöliittymä on pääsääntöisesti web-selain

10 Teknologioita LDAP (Lightweight Directory Access Protocol)
WWW, JAVA, Corba H.323 SMTP, POP3, IMAP4 => Standardin mukaiset ja avoimet rajapinnat 13

11 iNTRA toimintamalli Sonera tarjoaa kehittyvän kokonaispalveluratkaisun lähtien tietoverkkopalveluista asiakastarpeen mukaisesti räätälöityihin sovellusratkaisuihin Ilman omia investointeja ja omien resurssien sitomista Asiakas vastaa Intranet-palvelujen tehokkaasta hyödyntämisestä liiketoiminnassaan - sisältö ratkaisee 11

12 iNTRA palvelut Ratkaisut Tiedonhallinta Viestintä Tietoverkot
LanCare verkonhallita Palvelin- ja työasemahallinta Sovellus- liitännät Tiedonhallinta Hakemisto- palvelu Tietoturva Hakupalvelut Dokumentti Asiakasnäkymät ja raportointi Sähköposti ja kalenteri Vuoro- vaikutteinen tiedottaminen Viestintä IP-puhelu ja Neuvottelu Media Tietoverkot DataNet DataNet DataNet ATM Lan-laitepalvelu Remote Access Operaattoripalvelut

13 iNTRA yhteistyökumppanit
WM-data Faci Oy Hewlett Packard Oy WM-data Consulting Oy Terra Nova Visuals Oy Keski-Suomen MiKo Oy DataKaapeli Oy Yhdessä enemmän 20

14 Mitä asiakas saa ? Kehittäminen Suunnittelu Ylläpito Rakentaminen
PC-ja palvelin infra Intranet sovelluspalvelut Hallinta ja ylläpito Extranet E-com Internet Televiestintä- ratkaisut Verkkoinfra Ylläpito Rakentaminen

15 Mikä on uutta ja erilaista?
Alansa johtavien yritysten verkkottumisen kautta uusi toimintatapa => edelläkävijäratkaisuja, yhdistämällä kunkin yrityksen eritysosaamisalueet => yhdellä sopimuksella kokonaisvaltainen, kehittyvä tieto- ja teletekniikkaympäristö, joka on suunniteltu, toteutettu, hallittu ja ylläpidetään asiakastarpeista lähtien 09/14/98

16 Yhteenveto Sonera arvoketjussa ylöspäin yritysten liiketoiminnan kehitystarpeista lähtien Vahvaa panostamista omaan tieto- ja teletekniseen kehitystoimintaan, edelläkävijäratkaisuja Toimintatapana verkottuminen asiakaslähtöisesti Yritysten tietotekniikkaympäristöt siirtymässä hajautetusta mallista keskitettyyn malliin

17 Pekka jatkaa kehitysnäkymistä..
Kysymyksiä ??? Pekka jatkaa kehitysnäkymistä..


Lataa ppt "tuotemarkkinointipäällikkö"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google