Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Konsertin peruuntuminen
Peruutuksesta tiedottaminen Sofia Seppälä, Lenita Duong, Reetta Karjalainen
2
Taustatieto Kuluttaja (K) osti XX:n internet- sivun kautta liput elinkeinoharjoittajan (EH) järjestämään konserttiin Konsertin piti olla , mutta se peruuntui K sai lipun 5.5. Kuluttaja ei saanut tietoa peruutuksesta, ja matkusti Ruotsista Helsinkiin, maksoi matkakulut, majoituksen ja ruuat. Vaatii korvauksia. Erimielisyys siitä, onko K:lla oikeus saada konserttilipun hinta takaisin sekä korvauksest matka- ja majoituskuluista sekä ansionmenetyksestä EH lähetti peruutuksesta tiedon Internetin kautta lippunsa tilanneille ja XX lupasi tehdä saman EH:lta soitettiin niille, joista oli jokin yhteystieto varauksen jäljiltä Tieto peruuntumisesta luki EH:n ja XX:n nettisivuilla Peruutuksesta ilmoitettiin sanomalehdessä Tieto peruuntumisesta lähetettiin jo 29.4.
3
Ratkaisu Yleisten sopimusoikeudellisten periaatteiden mukaan sopijapuolella on oikeus purkaa sopimus ja saada maksamansa hinta takaisin, jos toinen sopijapuoli on tehnyt olennaisen sopimusrikkomuksen. Koska EH ei ole järjestänyt konserttia, K:lla on oikeus purkaa sopimus ja saada konserttilipun hinta 45 euroa takaisin K:lle on konsertin peruuntumisen vuoksi aiheutunut vahinkoa, koska lipun välityskulut sekä matka- ja majoituskulut ovat käyneet hyödyttömiksi hänelle EH ei ole esittänyt selvitystä siitä, million konserttilippu on lähetetty K:lle. K:n lipussa kuitenkin päiväys 2.5. Koska peruutuksen syynä on ollut ylivoimainen este, konsertin peruuntuminen ei ole johtunut EH:n puolella olleesta huolimattomuudesta. Konsertin järjestäjällä on kuitenkin velvollisuus tiedottaa konsertin peruuntumisesta riittävästi ja varmistaa, että peruutusilmoitus menee perille asti Lautakunta katsoo, että EH on K:lle vastuussa myös lippuja myyneen XX:n toiminnasta EH:n tulee korvata hyödyttömiksi käyneet matkakulut ja majoituskulut sekä konserttilippu
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.