Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Kuluttajan etu – onko sitä ?
Tapausten lyhyt kulku Viennin ja tuonnin konfrontaatio Uutta ajattelua vanhalle pohjalle Kuluttajan etu, onko sillä tulevaisuutta ? Tuontikauppa kilpailutekijänä Martti Laosmaa
2
Tuontikauppa kilpailutekijänä
Kuluttaja Hintaherkkyys on lisääntynyt Laatutietoisuus on lisääntynyt Kuluttajien eriytyminen ja situationaalisuus tyypillistä Kuluttajajärjestöt ovat keskittyneet kuluttajansuojeluun Kuluttajalla ei ole ääntä (äänenkäyttäjää) Tuontikauppa kilpailutekijänä Martti Laosmaa
3
Tuontikauppa kilpailutekijänä
Mitä tarvitaan Kuluttajan (=kansalaisten) näkökulma ja etu esille Vähäisetkin (kilpailun)rajoitukset tuonnista pois Kotimaisen kilpailukyvyn pitää perustuu aitoihin kilpailutekijöihin Vastakkainasettelusta vienti-tuonti, yhteiseen arvoketjuajatteluun Tuontikauppa kilpailutekijänä Martti Laosmaa
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.