Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Pyöräkadun monet sovellusmahdollisuudet ja uusi suunnitteluohje (CROW)

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Pyöräkadun monet sovellusmahdollisuudet ja uusi suunnitteluohje (CROW)"— Esityksen transkriptio:

1 Pyöräkadun monet sovellusmahdollisuudet ja uusi suunnitteluohje (CROW)
Velo-City -kansallinen jälkiseminaari Heini Peltonen, Espoon kaupunki Riikka Kallio, WSP

2 Pyöräkatujen soveltuvuus
Pyöräilyn läiajoreitti, autoille tontilleajo Nopeusrajoitus max 30 km/h Yksi tai kaksi suuntainen moottoriajoneuvoliikenne Jos Ipyöriä ≥ Iautoja, jos Ipyöriä ≥ 1000 pyöräilijää 24/h aikana ja/tai jos Iautoja < autoa/ 24/h aikana Jos Ipyöriä on kaksinkertaisesti Iautoja, ja autoja < autoa/ 24/h aikana Asuntokatu rakennetussa tai rakentamattomalla alueella

3

4

5

6

7 Pyöräkatu ei ole Hollannissa laissa, “fietssraat” merkityksen tietävät Hollannissa kaikki. Katuympäristö itsessään kertoo käyttäytymissäännöt. Hollannissa pyöräkatu halutaan lakiin, niin kuin ympärillä olevissa maissa. Silloin voidaan välttää pysähtymiskielto merkki “fietssraat” merkin alla.

8 Laauwikstraat 5000 moottoriajoneuvoa / 24h
Asuntoja, koulu, hieman kaupallista toimintaa Bussiliikennettä -5ooo autoa kvl vilkkaassa pyöräkatu ratkaisussa -Autopaikkoja korvattu kukkalaatikoilla, käytiin keskustelu kumpaa halutaan, vihreää vai autopaikkoja, tässä kohdin istutukset voitivat

9

10 Pysäköinnin nostaminen 5 cm katutasosta jäsentää pysäköintipaikoistusta.

11

12 Erivärisillä massoituksilla ja erilaisilla pinnoilla saadaan visuaalinen ohjaus. Pyöräkatu on aina punainen.

13 Liikenteen jakajalla estetään autojen kääntyminen pyörätielle pyörätien ja pyöräkadun liitoskohdassa.

14

15

16

17

18

19

20 Keilaniemi pyöräkatu luonnos
2378 pp/vrk 2515 pp/vrk -Ensimmäinen vastaanotto: liikkujalle hyvin yllättävä ja poikkeuksellinen ratkaisu, voisiko pyörätie mennä erillään (perinteisesti) -> parantelu alkanut saamaan myönteisemmän vastaanoton. -Muitakin vaihtoehtoja kohtaan suuunnitellaan, poliitikot päättävät Hyvä puoli kaikkea pysäköintiä ei kadun varresta tarvitse poistaa -Autoliikennelaskennat tehdään syksyllä, arviolta muutama sata. Keilalahdentie nykytilanne

21 Heini Peltonen, Espoon kaupunki
Riikka Kallio, WSP


Lataa ppt "Pyöräkadun monet sovellusmahdollisuudet ja uusi suunnitteluohje (CROW)"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google