Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
PERSOONALLISUUDEN TUTKIMINEN
MITEN TIETOA KERÄTÄÄN TARKKAILU HAASTATTELU AVOIN / STRUKTUROITU TUOTOKSET YKSILÖ TUOTTAA ESIM. KUVIA, TEKSTIÄ, SISÄLTÖÄ KUVIIN TIEDOT ESIM. ERILAISET REKISTERIT KYSELYLOMAKKEET ELÄYTYMINEN SOSIODRAAMA : TOISEN ASEMAAN ASETTUMINEN MYÖS: PÄIVÄKIRJAT PERSOONALLISUUSTESTIT STANDARTIT VERTAILUKELPOISUUS, ESIM. ”PIDÄTKÖ SAUNOMISESTA”? NORMIARVOT MITEN KESKIMÄÄRIN VASTATAAN PÄTEVYYS ESIM. NEUROOTTISUUTTA MITTAAVAN TESTIN TULISI EROTELLA NEUROOTIKOT ESIIN LUOTETTAVUUS TULOKSET EIVÄT HEITTELE PROJEKTIIVISET TESTIT
2
sentraalinen nk > sisältäpäin tarkasteltu, yksilöllisyys
perifeerinen nk > ulkoapäin tarkasteltu, piirteiden summa nomomeettinen tutkimusote > suuret kohderyhmät, yleistettävyys, kyselyt, strukturoitu haastattelu; esim. mainostajia kiinnostaa ihmisten yleiset toimintamallit idiografinen tutkimusote, yksilöt, pienet kohderyhmät, tapaustutkimus; esim. terapiatarpeen taustakartoitus, ongelmien ratkaisu, vaarallisuuden arviointi HUOM. MYÖS TUTKIMUKSEN EETTISYYS, ESIM. TAVOITTEET
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.