Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

SNAPCHAT.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "SNAPCHAT."— Esityksen transkriptio:

1 SNAPCHAT

2 Lyhyesti snapchatista
Snapchat on pikaviestipalvelu, jossa käyttäjä voi ottaa kuvia ja videoita, lisätä niihin tekstiä ja ”leimoja”. Kuvia ja videoita voi lähettää suoraan muille käyttäjille tai julkiseen ”omaan tarinaan” (My Story). My Storyn kuvat ovat näkyvissä omille seuraajille 24 tunnin ajan. Snäpit voivat kestää 1-10 sekunttia. Kuvan/Videon katsomisen jälkeen se poistuu vastaanottajan ulottuvilta, jos hän ei ota siitä näyttökuvaa.

3 Snapchatin ominaisuudet
Kuviin ja videoihin voidaan lisätä kasvojentunnistuksen avulla filttereitä jotka asettuvat käyttäjän kasvoille, esimerkiksi koira- tai pupufiltteri. Tietyillä paikkakunnilla on omat ”geo-filterit” eli paikkakuntakohtaiset filtterit. Esimerkiksi Oulun alueella kuvaan voi lisätä paikkakuntatunnisteen. Filttereitä löytyy myös ajan, korkeuden ja lämpötilan näyttämiseen. Eri filttereitä voi laittaa monta päällekkäin sekä kuviin voi itse piirtää vapaalla kädellä.

4 Snapchatin emojit ja niiden merkitykset
Snapchatissa kontaktiesi viereen ilmestyy erilaisia hymiöitä eli emojeita, jotka kuvastavat tiettyjä teidän välisiä asioita. Alhaalla on listattuna yleisimmät. Keltainen sydän: Olette toistenne ”parhaita snäppikavereita” eli lähetätte toisillenne eniten kuvia ja videoita. (muuttuu kahden viikon putken jälkeen punaiseksi, 2kk jälkeen vaaleanpunaiseksi) Vauva: Uusi kontakti. Merkki poistuu, kun olette viestineet toisillenne tietyn verran. Aurinkolasi-hymiö: Yksi parhaista kavereistasi on myös tämän hymiön omistaman henkilön parhaissa kavereissa. Velmuilevat kasvot: Henkilö snäppää sinulle, mutta sinä et hänelle. ”Yksipuolista rakkautta.” Liekki: Liekki kuvastaa sitä kuinka monta päivää peräkkäin olette aktiivisesti snäpänneet toisillenne. Luku muuttuu 100:n päivän kohdalla päiväksi 100-emojiksi. Kakku: Kontaktillasi on syntymäpäivä.

5 Snapchat- tilastoja Marraskuussa 2015 Snapchat kertoi verkkosivullaan, että sillä on yli 100 miljoonaa käyttäjää päivässä ja heistä noin 60 % tekee itse sisältöä. Niin ikään Snapchatin mukaan palvelussa katsotaan yli 5 miljardia videota joka päivä. Vuoden 2015 tutkimuksen mukaan Suomessa Snapchatin käyttäjiä on koko väestöstä alle 10%, mutta määrä on kuluvan vuoden aikana kasvanut reilusti muiden isojen rinnalle.

6 Suosittuja suomalaisia Snapchatissa
Niko Saarinen reality-tv-julkkis (Viidakon Tähtöset, Big Brother jne.), some-persoona. Sampo Kaulanen Suomen tunnetuin kauppias, yli puoli miljoonaa tykkääjää Facebookissa. Esko Seppänen urheilufani, vedonlyöjä ja entinen Urheilulehden toimittaja. Ville Galle JVG- rapduon toinen jäsen, mukana Vain Elämää- ohjelmassa 2015.

7 Miksi Snapchat? Snapchatissa voi jakaa kuvia ja videoita tapahtumista reaaliaikaisesti, eivätkä vanhat sisällöt jää arkistoihin kasaantumaan. Snapchat on helppo yhdistää tapahtumiin, markkinointiin sekä yleisön vuorovaikutukseen, sillä sen kautta saadaan yleisölle raakaa, leikkaamatonta ja aitoa materiaalia sekä sitä voidaan mukauttaa hetkessä. Esimerkiksi moni artisti, tubettaja (youtube-videoiden tuottaja) sekä muut julkisuuden henkilöt käyttävät Snapchattia aidon palautteen saamiseksi sekä siihen, että fanit voivat kysyä heiltä suoraan kysymyksiä.

8 Snapchat markkinoinnissa
Snapchatin markkinointi on yleisesti henkilön itsensä markkinointia ja esilletuomista, mutta myös yritykset voivat ja nykyään yhä enemmän ovat tulleet mukaan kuvioihin ja löytäneet keinoja saada yritykselleen näkyvyyttä. Yrityksistä itseään Snapchatissa markkinoineet ovat esimerkiksi DNA, somejulkkisten (mm. Jaakko Parkkali, Lateksituppi) ylläpitämillä snapchat-päivillä, edellä mainitun Sampo Kaulasen pyörittämä Jounin kauppa erilaisilla kilpailuilla ja lahjoituksilla, sekä Verohallinto palveluidensa opastuksella ja esittelyllä, joka on varustettu huumorilla ja rennolla ilmapiirillä. Perinteinen markkinointiviestintä ei sovi Snapchattiin, vaan siellä pyritään henkiökohtaiseen ja personaaliseen mainontaan. Tapoja ovat mm. alennuskoodien jako, uusien tuotteiden julkaiseminen, kulissien takaa kuvaaminen, aikarajoitetut tarjoukset ja edut sekä tuotearvonnat, joiden avulla voidaan saada ihmisiä seuraamaan omaa käyttäjäänsä kiinnostavuuden mukaan.


Lataa ppt "SNAPCHAT."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google