Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMarjut Saarinen Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Episerver Finland Oy’n aamiaisseminaari Thomas Junell 27.08.2009
Case VisitSweden: Verkkopalvelun uudistus - miksi päätimme integroida Communityn sivuillemme verkkopalveluja kehittäessämme? Episerver Finland Oy’n aamiaisseminaari Thomas Junell
2
VisitSweden Priorisoidut markkinat
Region South: Italy France Spain Region North: Norway Denmark Region East: Finland Russia Region Central: Germany Netherlands Region West: UK USA Region Asia: Japan China South Korea Som vi redan har nämnt, har vi begränsade resurser, så vi har valt att arbeta på vissa marknader. Här ser ni hur vi grupperar våra marknader, och på vilka marknader vi har direkt representation.
3
Perinteisestä ”matkailuneuvostosta” viestintäyritykseksi
Kansainvälinen markkinointi Tuotemarkkinointi Verka för att bli Kommunikationsbolag för Sverige uppdrag - Internationell marknadsföring Inom två områden: - produktmarknadsföring av destinationer - imagemarknadsföring (Nation Branding) av varumärket Sverige Imagomarkkinointi
4
Kohderyhmäfokus Globaali matkustaja DINKS Koko väestö Suomessa WHOPS
Analysavdelningen kartlägger vald målgrupp - Den globala resenären Active Family
5
Mistä lähdimme liikkeelle?
7
Vanhalla sivustolla… …erityyppiset toiminnot asuivat eri paikoissa
Informaatio Inspiraatio Varaus …kuvapinnat olivat pieniä ...karttatoiminto oli vanhentunut …yksisuuntaisuus vallitsi – yhteisöllisyys ja vuorovaikutus puuttui!
8
VisitSweden - old site
9
Syntyi ajatus uudesta…
10
VisitSweden - old site VisitSweden - new site
11
Halusimme enemmän…
12
Yhteinen tavaramerkkijalusta
4 ydinarvoamme Avoin Aito Huolehtiva Uudistushaluinen Kärnvärde: Öppenhet Äkthet Omtänksamhet Nytänkande Essens: Progressiv
13
Halusimme että Ruotsinkävijät & -ystävätkin saisivat äänensä kuuluviin…
14
…antaisimmeko ehkä heidänkin osallistua sisällön luomiseen…?
15
Mutta, onko tässä riskejä…?
Kuka tahansa voi kirjoittaa… Kulkee hyvin linjassa Ruotsin demokraattisen perinteen kanssa Sisällön uskottavuus kasvaa Joku voi kirjoittaa negatiivista meistä… Niin voi muutenkin Päätimme siksi ottaa riskin... Verkkoyhteisöjen itseohjautuvuus
16
Community of Sweden Kehitysprojekti
Avoimuuden periaatetta lähdettiin toteuttamaan jo kehitysvaiheessa Kannustimme kiinnostuneita ottamaan kantaa Communityyn koko kehitysblogissa koko projektin ajan.
17
Uudet sivut Tavoite: Integroida erityyppinen sisältö verkkosivuillamme niin, että läsnä ovat aina Informaatio Inspiraatio Varaus Yhteisöllisyys
18
Wireframe
30
Community of Sweden Osa sosiaalisten medioiden maailmaa
Pyrkimys helpottaa “sanan levittämistä” Uutiskirje Widget
33
Kokemuksemme ensimmäisen vuoden jälkeen?
Rohkeus kannatti Ei huonoja kokemuksia eikä juurikaan ”häiriköintiä” Olemme saaneet paljon puolestapuhujia saaneet paljon uutta materiaalia (tekstejä, kuvia, uusia vinkkejä) saaneet dynaamisuutta sivustolle onnistuneet toteuttamaan tietääksemme melko ainutlaatuisen ratkaisun maailman valtiollisten matkailuorganisaatioiden joukossa
34
Yhteystiedot Thomas Junell thomas.junell@visitsweden.com
PS. Tilaa VisitSwedenin kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje osoitteessa !
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.