Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

 RAIDELIIKENTEEN SÄHKÖKÄYTÖT. EU-tutkimuksen (Zanuy et al., 2012) mukaan intermodaalikuljetukseen käytettävän junan, jonka bruttopaino on 1385 tonnia,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: " RAIDELIIKENTEEN SÄHKÖKÄYTÖT. EU-tutkimuksen (Zanuy et al., 2012) mukaan intermodaalikuljetukseen käytettävän junan, jonka bruttopaino on 1385 tonnia,"— Esityksen transkriptio:

1  RAIDELIIKENTEEN SÄHKÖKÄYTÖT

2 EU-tutkimuksen (Zanuy et al., 2012) mukaan intermodaalikuljetukseen käytettävän junan, jonka bruttopaino on 1385 tonnia, energiankulutus on 26 kWh/km (18,8 kWh/1000 brtkm). Veturien sähkökulutus raideliikenteestä

3 Rataliikenteen sähkösyöttöjen ohjeistus

4 Suomen rataverkko Suomen liikennöidyn rataverkon pituus oli vuoden 2014 lopussa 5 944 kilometriä, josta 3 256 kilometriä oli sähköistetty. Suomen rataverkon raideleveys on 1524 mm, joka poikkeaa suurimmassa osassa muuta Eurooppaa käytettävästä 1435 mm:stä. Sähköradan jännite on 25 kV ja taajuus 50 Hz.

5 Sähkökäytöt VEM-GROUP innovative, future and customer oriented VEM is an innovative, flexible, cosmopolitan, internationally- active and reliable manufacturer of technically sophisticated system and drive solutions, custom drives and single components. The output capacity ranges from 0.06 kilowatts to 42 megawatts. Continuity and reliability, including in the future, this is what the production and service at VEM stands for. The engineering and quality of the products with the VEM logo are trendsetters within the market.

6 VEM-GROUP VEM Sachsenwerk on toimittanut muutaman viime vuoden aikana n. 3200 moottoria Linzin, Bielefeltin, Varsovan, Berliinin ja Toronton ultramoderneihin matalalattia-raitiovaunuihin. Näissä kaikissa on VEMin 50 – 105 kW:n DKCBZ… tai DKWBZ… ajomoottori. Helsinkiin tilatut uudet matalalattiaraitiovaunut tulevat myös kulkemaan VEM-ajomoottoreilla.

7 Esimerkkejä raideliikenteen projekteista  Desiro MainLine on Siemens Mobilityn Desiron alustalle kehittämä juna. Järjestelmän modulaarisuuden avulla Desiro ML voidaan muuntaa erilaisiin paikallisliikenteen tarpeisiin. MittelrheinBahnin käytössä on tällä hetkellä 17 kolmivaunuista Desiro ML -junayksikköä, joissa ilmastointi toimii VEM K21O 90 -moottorien avulla.

8  37 nelivaunuista junaa Augsburgin lähiliikenteessä vuodesta 2008. Kunkin 71- metrisen junan kuljetuskapasiteetti on noin 450 matkustajaa. Junien ilmastointi hoidetaan VEM K21O 90 –moottorien avulla.

9  VR:llä on käytössään 110 Sr1- tyyppistä venäläisvalmisteista sähköveturia. VR rakensi kokeiluna veturiprototyypin, jossa 413 V, 50 Hz 1- vaiheverkossa toimiva apukäyttö muutettiin invertterikäyttöiseksi 3 x 400 V jännitteellä toimivaksi laitteistoksi. VEM motors Finland toimitti veturiin apukäytön kompressorimoottorin sekä 2- ja 1-akseliset tuuletinmoottorit.

10

11  Veturipuolelle on tulossa iso uudistus, Vectron (6,4 MW)  - uusi kauppa 80 kpl veturista, optio 97 kpl  Kaupallisessa liikenteessä 10 kpl 2017  Loput liikenteessä 2017 - 2028 ◦ Kaupan arvo 300 milj. € ◦ Lisäksi veturissa 2 diesel moottoria yht. 360kW ◦ 70% raideliikenteestä liikkuu sähköllä

12 - HKL tehnyt kaupat 40 kpl matalalattiaraitiovaunusta - Liikenteessä 2016 - 2018

13  HKL tehnyt kaupat 20 kpl nelivaunuisesta M300 sähkömoottorijuna, 2015-2016  - toimittaja CAF espanja  - teho 12 * 230kW, 750V DC

14 - Ilmalan lumensulatuskenttä 1.5M€ - Leilahti-Kokemäki, Allianssi toteutus 105M€ - Rovaniemi-Kemijoki- radan sähköistys 85km

15  - HELRA, Helsingin ratapihan parantaminen, 1.vaihe 60M€, 2.vaihe 90M€  - Hki-Riihimäki 1.vaiheen rakentaminen 150M€  Kehärata 774M€  Kemijärvi-Isokylä-Patokangas raakapuuterminaali 5M€  Pasilan läntinen lisäraide 40M€  Pännäinen-Pietarsaari rataosan sähköistys 4M€  Seinäjoki-Oulu ratahanke 880M€, osa radasta sähköistäen 2-suuntaiseksi  Riihimäen kolmioraide 10M€  Suonenjoen ratapiha 10M€  Äänekosken liikenneyhteydet, ratahanke 80M€, yht.158M€ Sähkötehojen lisäyksiä suoritetaan rataosuuksilla, varmistetaan junapainon kasvun johdosta, tavaraliikenteen kilpailukykyä. Samalla akselipainot korottuu. Metro Ruoholahti - Matinkylä -osuuden liikennöinti alkaa 15.8.2016. Metro Matinkylästä Kivenlahteen valmistuu aikaisintaan vuonna 2020.

16  Espoo-Lohja-Salo 1,5M€  Espoon kaupunkirata 423M€  Hanko-Hyvinkää 53M€  Joensuun ratapiha10M€  Kouvola-Kotka-Hamina 7M€  Kuopion ratapiha 45M€  Luumäki-Imatra-Venäjän raja, M€?  Pasila-Riihimäki 40M€  Pisararata 956M€  Vainikkalan ratapiha 40M€  Ylivieska-Iisalmi-Kontiomäki  Tampereen ratapihat

17

18


Lataa ppt " RAIDELIIKENTEEN SÄHKÖKÄYTÖT. EU-tutkimuksen (Zanuy et al., 2012) mukaan intermodaalikuljetukseen käytettävän junan, jonka bruttopaino on 1385 tonnia,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google